Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 627
Hei Freaks!

Holder for øyeblikket på med å emulere Xp i min versjon av w8 pro. Grunnen til at jeg trenger emulert xp er fordi at lønnssystemet vi kjører på min arbeidsplass ikke lar seg kjøre i w8 pga manglende kompabilitet etter det jeg har fått forklart. (Utdatert system som har lik grafisk design som commadore 64 hadde.)

Det jeg lurer på da, er når jeg prøver å lage en emulasjon (om det er et ord?) i hyper V får jeg opp feilmeldingen [ Hyper V Failed to add device "Microsoft Synthetic Ethernet Port" ] I listen over valg får jeg bare opp ingen tilkobling så er ikke så mye jeg kan forandre på ser det ut til.

Noen som har noen tips angående hva som er galt? Evt hva jeg må gjøre for å rette på dette? Har googlet meg gul å blå men finner ingen løsning som kan hjelpe meg.

Litt maskin info:

Kjører w8 pro.
Er i et arbeidsdomene om det skulle ha noe å si?
Kjører Trend micro security [baaah!]


Om det er noe annet jeg må diske frem så bare si ifra.

Takker for eventuelle tilbakemeldinger å tips på forhånd.

May the force be with you.

EDIT: Fikset seg. Måtte legge til .xml og .vhd i trend micro security for at det skulle gå.

Hjelp!

Har nå holdt på siden forrige post.

Xp er oppe å går i den virtuelle delen men har ikke nettverk og mangler mange drivere.

Det går av en eller annen grunn ikke å installere driverene manuelt og siden jeg ikke har nettverk får jeg heller ikke bedt windows søke etter dem.

Har lest å lest å googlet i flere timer uten å finne en løsning som faktisk fungerer.

Noen som har noen tips?

Hovedproblemet er at jeg ikke har nettverk, har satt opp en virtuell svitsj med nettverkskortet jeg bruker samt konfiguert den på den aktuelle virtuelle maskinen men den finner ikke drivere eller nett for det...håret fyker snart ut av hodebunnen for værre...unnskyld språket førbainna mainnsjit har æ faen ikke vært borti før.