Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2307
Hei, i sommer så byttet jeg en Samsung 24tommer skjermen med en annen Samsung 24tommer skjerm. Noe jeg merket den gang da var at å tabbe ut av spill som f.eks. CSGO tar opp til 3-4 sekunder sammenliknet med den første skjermen som tok kun 1 sekund.

Jeg har egentlig aldri tenkt på dette da dette ikke har vært så særlig viktig for meg.

MEN, nå har en kompis av meg kjøpt en ny skjerm, og han har akkurat det samme problemet, så da tenker jeg at jeg først nå kan poste en tråd om dette. Hva er grunnen til å tabbe ut eller inn av et spill som CSGO tar noen sekunder mer enn andre skjermen?

Om det skulle være av interesse, så er skjermen som han har kjøpt av typen: ASUS TUF Gaming VG27BQ 27

Er det noen som kan ha en forklaring/svar på hvorfor dette skjer?
Hvis skjermen har større oppløsning, så må nødvendigvis mer data flyttes rundt før ting skjer. Det tar tid.
Så om man bruker samme oppløsning(i han sitt tilfelle 1024x768 på csgo), og 1920 x 1080 på skrivebordet så hjelper det ikke?

Hvis vi går tilbake og tar min skjerm som utgangspunkt, så har ikke den noe større oppløsning enn den forrige skjermen, så da vil jo det du skriver her ikke stemme?
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Skjermen har ingenting med dette å gjøre hahahaha.
Vis hele sitatet...
Neivel. Så hvor tror du forklaringen ligger?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Hvis vi går tilbake og tar min skjerm som utgangspunkt, så har ikke den noe større oppløsning enn den forrige skjermen, så da vil jo det du skriver her ikke stemme?
Vis hele sitatet...
Heh, så feil der. Søkte bare på skjermen til kompisen din og så at den hadde WQHD (2560x1440).

Etter litt mere lesing på teamet, spesielt de som er plaget med CSGO, så ser det muligens ut til at problemet er at det tar tid å skifte frekvens på skjermen mellom spillet og windows.

Denne tråden så nyttig ut:
https://forums.tomshardware.com/thre...bbing.3016468/
Oh god not this guy
Shorono's Avatar
Sett spillet til borderless windowed så slipper du hele problemet. Det har med hvordan bildet blir tegnet på skjermen å gjøre. Du bør ha samme oppløsning og oppdateringshastighet på spillet og maskinen generelt.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Neivel. Så hvor tror du forklaringen ligger?
Vis hele sitatet...
Ser du spiller cs:go
Legg til -nod3d9ex i launch options, voilá.