Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 11133
Jeg har røyka hver dag i omtrent 4 -5 år. jeg har ikke fått noen av de nevnte symtomene som folk snakker om her, men det gåt på hvor mye du tåler selv og, sikkert mange som får problemer.

men liker dårlig og bli stempla som misbruker trippa..
jeg jobber fra 08:00 til 16:00 hver dag, og når jeg kommer hjem så røyker jeg og slapper av ut kvelden. Si meg hvordan det gjør meg til en misbruker a?

Problemet med hasj er at det er alt for mange kids som prøver det, de røyker en gang og tror de vet alt om det:P

hah, og med det dere fyrer så må dere vel ha 4-5 anyway
At du liker dårlig å bli stemplet som misbruker er jo ikke noen overraskelse, men at folk som har et sunt og avslappet forhold til rusmidler anser daglige bruk som misbruk er fortsatt fullt forståelig. At du klarer å holde ut en normal arbeisdag før du fyrer opp er jo bra, men det endrer ikke det faktum at du daglig pumper hjernen din full av cannabinoider. Kroppen vår er i en ganske fin balanse, og daglig bruk av relativt kraftige rusmidler slik som hasj vil gjerne bli ansett som misbruk så lenge du ikke har en medisinsk tilstand som krever konstant selvmedisinering.

Du har kanskje hørt uttrykket alt med måte? Dette gjelder kanskje mest av alt bruk av rusmidler, og daglig tåkelegging av både sinn og hjem kan kun anses som måtehold av folk som selv lever i denne tåka.

Jeg vet hvordan det er, for jeg har opplevd det selv. Man bygger seg gradvis opp en vane og overdriver ofte bruken i ung alder, og når man så blir eldre så finner man seg et mer stabilt mønster hvor røyking blir en innbygget rutine. Så rettferdiggjør man vanen sin overfor seg selv ved å sette det i sammenheng med hvilket bruksmønster man hadde tidligere, istedenfor hvilket bruksmønster som i realiteten er gunstig å ha.
Sist endret av mentalmelt; 17. november 2008 kl. 12:19.
Sjekk hva Erowid har å si om emnet.http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml

Jeg har også hørt at gjentatt heftig forandring av dopaminnivået i hjernen kan føre til for eksempel talevansker.
jeg jobber som faen hele dagen og chillern på kvelden og røyker..

må ikke ha det nei, men liker og røyke. og hvem er dere til og kalle meg misbruker?
hva er forskjellen på en kar som jobber og røyker og en som jobber og ikke røyker?

jeg gjør en bra jobb selvom jeg er stein som få på kvelden
og dere som ikke vet noe om rusmidler vær så snill og ikke skriv her, dere bare driter dere ut.

de talevanskenen har jeg kjent, ikke noe alvorlig liksom.
Du er ikke i noen posisjon til å be folk om å ikke skrive her min venn.

Nå diskuteres det her blant annet hva misbruk er for noe, og da må du tåle at noen mener daglig bruk av et rusmiddel går under denne betegnelsen. Det er ingen som har påstått at du må ha noe som helst, og det er vel heller ingen som direkte har kalt deg en misbruker.

Jeg forklarer deg simpelthen at du må regne med å bli ansett som en misbruker av individer som har et langt mer moderat forbruk av rusmidler enn deg selv. Godt mulig du gjør en dritbra jobb, men det er strengt tatt ikke det som avgjør hvorvidt du misbruker cannabis eller ikke.

Vi diskuterer jo her subjektive perspektiver, og da må du regne med at det finnes en del mennesker som ikke deler ditt syn på saken og som har lyst til å ytre seg, akkurat som deg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du er ikke i noen posisjon til å be folk om å ikke skrive her min venn.
Vis hele sitatet...


jeg snakka ikke om deg, du virker som du vet hva du snakker om.. men jeg misbruker jo ikke fordi om jeg røyker hver dag.. misbruk er null kontroll og et behov for og ha mer hele tiden.. jeg kan stoppe og røyke i en måned lett liksom.. men jeg mener at alt ligger i viljestyrken din, ingen er født narkomane har du ikke noen selvkontroll og null viljestyrke så er du en misbruker.

jeg har full kontroll og vilje som få
Du er garantert den første misbrukern som sier at du har full kontroll.. helt sikkert...
Hvis man ruser seg -hver- dag er man en misbruker.

Jeg ville ikke kalt deg narkoman, siden jeg ikke syns man kan være en narkoman hvis man bare bruker hasj. men alle narkomane tar seg en pause inniblandt, på feks en månede. For man blir helt nedkjørt, og man innser at man må ha en pause.

Det som er, er at hvis man en dag er overbevist om at man burde slutte, man har et problem osv... så flere dager som går jo flere grunner og mer overbeviser man seg selv om at man ikke trenger og slutte alikevel. Det er liksom ikke selve suget man pleier og knekke etter. Gjør gjerne et lite eksperiment hvis du har lyst. Et sug varer ikke mer enn 1 time om gangen sier legen min. Det har ikke så mye med deg og gjøre men synes kanskje det var kjekt og skrive det alikevel..

Uansett hvor mye viljestyrke og kontroll du har, kommer det ikke til og bli lett hvis du skulle bestemme deg for og slutte etter så lang tid daglig røyking.
Deal:
Det er din definisjon av misbruk, og en respektabel definisjon sådan. Jeg mener imidlertid at det også er misbruk hvis man har som vane, uansett hvorfor, å daglig presse dopamin ut i synapsene sine ved hjelp av et psykoaktivt stoff som for eksempel cannabis. Eneste unntaket er som sagt hvis man har en medisinsk tilstand som krever medisinering.

At man er i stand til å la være har lite å si så lenge man faktisk holder på med det. Et nesten konstant kjemisk press på nervesystemet av denne typen påvirker deg nødvendigvis på ganske mange måter som du antageligvis ikke engang er klar over selv.

Hjernen og kroppen vår er en fininnstilt maskin som fungerer optimalt i hverdagen akkurat slik den er skapt. Psykoaktiver kan så absolutt fremheve andre verdifulle sider av vår bevissthet og vårt syn på virkeligheten, men de mister fort sine utviklende verdier hvis det blir en hverdagsrutine å bruke dem. Da går de fra å være midler til selvutviklig og inspirasjon til å bli det stridt motsatte.

Dette gjelder for de aller fleste mennesker. Om akkurat du så er unntaket som bekrefter regelen kan jeg naturligvis ikke utelukke.


jeg snakka ikke om deg, du virker som du vet hva du snakker om..
Vis hele sitatet...
Jeg antok ikke at du snakket om meg heller, jeg ville bare påpeke at du ikke har anledning til å be folk om å ikke delta i hvilke debatter de vil her på nFF.
Sist endret av mentalmelt; 17. november 2008 kl. 21:29.
Deal:


Meg du mener stempler deg som misbruker?
Sist endret av Trippa; 17. november 2008 kl. 21:27.
offffffff, mentalmelt, er nok enig i mye av det du sier men vi nok ikke helt enig i alt. men godt er det, hadde vært kjipern om alle var enig her liksom :P

vet jeg ikke har noen myndighet til og oppfordre folk til og ikke skrive, men folk som ikke vet noen verdens ting om rusmidler burde ikke snakke om dem heller.. veldig lett for folk som aldri ha prøvd noe og rakke ned på folk som røyker eller noe annet ;P
Sitat av Deal Vis innlegg
offffffff, mentalmelt, er nok enig i mye av det du sier men vi nok ikke helt enig i alt. men godt er det, hadde vært kjipern om alle var enig her liksom :P

vet jeg ikke har noen myndighet til og oppfordre folk til og ikke skrive, men folk som ikke vet noen verdens ting om rusmidler burde ikke snakke om dem heller.. veldig lett for folk som aldri ha prøvd noe og rakke ned på folk som røyker eller noe annet ;P
Vis hele sitatet...
ALLE har en viss oppfatning av det vil si å ruse seg, og man trenger ikke nødvendigvis vite så mye om rusmidler for å ha en mening om når man misbruker noe.

Ordnett.no sier: misbruk -en el. -et, - ulovlig el. utilbørlig bruk: misbruk av nødbremsen vil bli straffet / misbruk av ens tillit / alkohol-, narkotika-, pillemisbruk

Når man misbruker noe så bruker man det feil. Det ligger i ordet. Som oftest vil man kanskje si at når man misbruker et narkotisk stoff så bruker man for store doser, eller bruker det for ofte. Et gram om dagen ville for meg være misbruk. Jeg kunne strekt det til to dager i uka, men bare i korte perioder. En stund røyka jeg to ganger i måneden, og det var fint og flott.

Så lenge en kjenner stoffet, kjenner seg selv, vet hva man gjør, og er villig til å ta konsekvensen av det så er det vanskelig å misbruke noe i større grad. Dette fordrer da at personen ikke er stokk dum, og faktisk klarer å bruke vettet sitt.

Man må nesten finne sin egen definisjon, for det er ingen andre enn deg selv som kjenner kroppen din bedre, hvordan du reagerer på forskjellige stoffer, og hvordan du klarer å samkjøre det her med andre aktiviteter uten at det påvirker de negativt.

Dette er et emne som man kunne skrevet utrolig mye om, og som man nesten burde skrive mye om, ellers kan det være vanskelig å få nøyaktig frem hva en mener.
Sitat av Shinobi Vis innlegg
Har snust i et par år nå, men har aldri snust så mye som en boks om dagen, så personlig syntes jeg det høres ut som om du overdriver litt her.
Hvis ikke: JA DU ER RUSMISBRUKER!
Vis hele sitatet...
Overdriver ikke, siden jeg er litt over
"skryte over hvor mye man drikker" stadiet.

Spørsmål:

Du snuser mindre enn meg, altså ikke ca. 1 boks til dagen.
Jeg er visstnok rusmisbruker siden jeg snuser etter din oppfatning mye mer enn deg/altfor mye.

Vil det si da at en som skyter seg opp med diverse narkotikum
bare 1 gang hver 3 dag ikke er rusmisbruker,
men en som skyter daglig er?
Jeg klarer faktisk ikke å tro på de som sier at daglig cannabisrøyking ikke påvirker dem negativt.

Det hender jeg blir veldig bakfjern hvis jeg røyker to eller tre dager på rad. Jeg føler meg distansert fra virkeligheten, tankene flyr og jeg merker definitivt at jeg ikke er i intellektuell toppform. Tilstanden varer som oftest et døgn eller tre - og jeg hater å føle det sånn. Derfor har jeg aldri fyra mer enn tre dager på rad og kommer sannsynligvis heller ikke til å gjøre det.

Hvis jeg for eksempel fyrer ukentlig en hel sommer, merker jeg dessuten at minnene fra den perioden blir ganske uhåndgripelige. Det er også ganske kjipt. Jeg prøver ikke å overdramatisere, men det er viktig å bli bevisst på hvordan cannabis påvirker sinnet. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til. Jeg deler disse erfaringene og tankene med de fleste i min omgangskrets som liker å ta en joint i ny og ne.

Forholdet mitt til cannabis er derfor litt ambivalent, og tanken om å røyke flere gram i måneden byr meg virkelig imot. Ingenting er så kjipt som å merke at hjernen ikke henger helt med. Men mitt inntrykk er at mange ikke gidder eller tør å la seg konfrontere av disse realitetene (faktisk). Og da kan cannabis være ganske destruktivt.

Normalt pleier jeg dessuten ikke å røyke mer enn 0,3 gram de dagene jeg fyrer. Jeg har derfor, som sagt, store problemer med å tro på dem som har fyra flere gram om dagen i mange år og som sier at de fungerer like bra som før.
^ Det har forsåvidt jeg også vanskelig for å tro, men om enkelte mener evt. bivirkninger er verdt det er en annen sak.

Mener det er opp til folk selv å avgjøre hvor ofte/hvor mye de tåler å røyke, uten at en som fyrer 1 gang i uka er nødvendigvis er mindre misbruker enn en som fyrer 1 gang om dagen. Det kommer veldig an på omstendighetene, f.eks. med tanke på hasjbruk som "selvmedisinering" der det gjør mer skade enn godt.
Det fine med cannabis er at den virker så i de grader forskjellig fra person til person og hvilke måte det inntas på at jeg klarer faktisk å tro på de som påstår at daglig cannabis-røyking ikke påvirker de negativt. Dette med forbehold at mennesket har ulik selvinnsikt og definisjon av hva påvirket negativt betyr.

Men Robbie, det du skriver om hasjeffekt i ettertid er ikke det samme for deg som for neste person. Det er rett og slett det som er genialt med cannabis, at rusen oppleves så forskjellig fra menneske til menneske at det å stigmatisere personer som påstår nevnte daglige røyking ikke påvirker de negativt, må høre fortiden til. I dag vet man mer, og det må selvsagt forflyttes litt utenfor norske grenser for å finne flere som ville støttet denne påstanden. Men ikke lenger enn Danmark, Tyskland og Nederland.

I nevnte tre land så har cannabis en litt annen kulturellt bruk i samfunnet enn her i Norge tror jeg, og flere i disse landene røyker mer enn de nevnte to-tre dager som du Robbie - og ennå ville de påstått at det ikke påvirker dem negativt. Og jeg tror dem, hvorav flere har jobb eller går skole og fungerer helt fint slik.

Jeg derimot kan ikke ta en joint engang før paranoiaen inntreffer, og kan ikke annet enn å ramse opp negative påvirkninger i ettertid for mitt vedkommende. Men jeg var selv på det stadiet der tett innrøyking av cannabis ikke påvirket meg særlig negativt en periode og har ikke vanskeligheter for å tro at andre joint-røykere har noe av de samme synspunktene. Men joint gikk til bong og bong til bøtte og slik fortsetter regla - da begynte daglig cannabis-røyking å gi negative påvirkninger..
Sitat av Trippa Vis innlegg
Jeg vet ikke om det finnes noe fasit på hva som er for mye hasj røyking. Skal du absolut røyke hasj så kan du jo likesågodt røyke så mye lungene dine tåler spør du meg. Skadene kommer vel før eller senere hvis man legger sin elsk på hasj.

Og den misbrukdiskusjonen kommer man aldri noen vei med. Han ruser seg. Basta.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke tankegangen din. Mener du at hvis du røyker hver dag så har det ikke noe å si om du røyker 1 eller 5 gram? Hvor gammel er du? Hvor lenge har du røyket. Jeg har røyket i 7 år og kan så jævli si at det er en jævli stor forskjell. En femmer om dagen vil gjøre ganske mye negativt mot de fleste.. En kar som jeg vet røyker kanskje 1 gram om dagen sa han ble psykotisk i en periode da han røyket en femmer om dagen.

Vil si det er en vesentli forskjell på å røyke 1 gram og 2 gram om dagen.. Er dobbelt så mye..

Hasj er et sinnsykt seigt stoff, kroppen bruker laaaang tid på å kvitte seg med alt.

Hvis du skal røyke hver dag så vil jeg si at du skal holde deg til max 1 gram. 2 jointer eller 10 trekk, trenger du virkelig mer enn dette vil jeg si du misbruker. Hver dag er egentli misbruk i seg selv.

Røyka 1,5 gram hver dag i en måneds periode nå i sommer. Og kan si at jeg ble syk da jeg tok en 2 ukers pause etter dette. Men følte jeg måtte. Fikk bittelitt småangst når jeg var nede i byen og sånn. Svettet ekstremt mye de 5første dagene, mest om natten. Følte meg kald i kroppen.

Opplever dette hver gang jeg går fra hver dag til en pause.

Noen andre som føler det slik når de går av etter en god periode?

Sitat av Robbie Vis innlegg
Jeg klarer faktisk ikke å tro på de som sier at daglig cannabisrøyking ikke påvirker dem negativt.

Det hender jeg blir veldig bakfjern hvis jeg røyker to eller tre dager på rad. Jeg føler meg distansert fra virkeligheten, tankene flyr og jeg merker definitivt at jeg ikke er i intellektuell toppform. Tilstanden varer som oftest et døgn eller tre - og jeg hater å føle det sånn. Derfor har jeg aldri fyra mer enn tre dager på rad og kommer sannsynligvis heller ikke til å gjøre det.

Hvis jeg for eksempel fyrer ukentlig en hel sommer, merker jeg dessuten at minnene fra den perioden blir ganske uhåndgripelige. Det er også ganske kjipt. Jeg prøver ikke å overdramatisere, men det er viktig å bli bevisst på hvordan cannabis påvirker sinnet. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til. Jeg deler disse erfaringene og tankene med de fleste i min omgangskrets som liker å ta en joint i ny og ne.

Forholdet mitt til cannabis er derfor litt ambivalent, og tanken om å røyke flere gram i måneden byr meg virkelig imot. Ingenting er så kjipt som å merke at hjernen ikke henger helt med. Men mitt inntrykk er at mange ikke gidder eller tør å la seg konfrontere av disse realitetene (faktisk). Og da kan cannabis være ganske destruktivt.

Normalt pleier jeg dessuten ikke å røyke mer enn 0,3 gram de dagene jeg fyrer. Jeg har derfor, som sagt, store problemer med å tro på dem som har fyra flere gram om dagen i mange år og som sier at de fungerer like bra som før.
Vis hele sitatet...
Enig her. Røyka hver dag fra jeg var 16 til 20
Bedro meg selv i hele denne perioden for å kunne røyke det stoffet jeg var blitt så altfor glad i. Kanskje dere funker ganske greit med daglig røyking... Ikke røyk på 2 dager og se om du funker så bra da.

Det med daglig røyking fungerte på meg som å røyke meg normal. Og dette er verken normalt eller bra for kroppen. Kroppen har sine funksjoner som skal fungere. Røyker du hver dag ødelegger du det normale mønsteret.


Svetter du mye? Får du angst når du handler i kassa på rema? Prater du ikke bra for deg? Glemmer du mye? Mister du mye?

Spørr deg selv ærlig? Hvis ja så henger dette sannsynligvis sammen med ditt daglige hasjbruk!
Sist endret av b-boy1; 19. november 2008 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det som er veldig vesentlig og som for øvrig er blir poengtert gjentatte ganger her er hvor mye man røyker. Dersom man holder røykinga til noen få timer på kvelden hvor man røyker 0,1-0.2 en gang på kvelden eller kanskje to dersom man røyker 0,1, mener jeg at det ikke er å anses for et missbruk. Det er sikket mange innrøyka folk her på forumet som syns dette høres ekstremt lite ut, og for ikke å snakke om alle de sporadiske hasjrøykerne rundt om kring som aldri har giddet å prøve å røyke noe mindre enn et halvt gram. For meg gir 0,1 gram definitivt effekt (kan sammenligne det med 3 kjappe pils, bare at det gir jevn rus som varer i en time halvannen). Dette tror jeg ville ha påvirket de færreste negativt, enten det er snakk om tre eller hundre dager på rad. Det som er spesielt fint med dette er at det skal mye til å bli innrøykt av det. Man får liksom ikke den følelsen av å overstimulere alt som er av reseptorer og slikt i hjernen, som man gjør av røyke seg skev som et grønt eple. I tillegg er det forholdsvis økonomisk for de som interesserer seg for den slags.
Sitat av Robbie Vis innlegg
Jeg klarer faktisk ikke å tro på de som sier at daglig cannabisrøyking ikke påvirker dem negativt.

Det hender jeg blir veldig bakfjern hvis jeg røyker to eller tre dager på rad. Jeg føler meg distansert fra virkeligheten, tankene flyr og jeg merker definitivt at jeg ikke er i intellektuell toppform. Tilstanden varer som oftest et døgn eller tre - og jeg hater å føle det sånn. Derfor har jeg aldri fyra mer enn tre dager på rad og kommer sannsynligvis heller ikke til å gjøre det.

Hvis jeg for eksempel fyrer ukentlig en hel sommer, merker jeg dessuten at minnene fra den perioden blir ganske uhåndgripelige. Det er også ganske kjipt. Jeg prøver ikke å overdramatisere, men det er viktig å bli bevisst på hvordan cannabis påvirker sinnet. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til. Jeg deler disse erfaringene og tankene med de fleste i min omgangskrets som liker å ta en joint i ny og ne.

Forholdet mitt til cannabis er derfor litt ambivalent, og tanken om å røyke flere gram i måneden byr meg virkelig imot. Ingenting er så kjipt som å merke at hjernen ikke henger helt med. Men mitt inntrykk er at mange ikke gidder eller tør å la seg konfrontere av disse realitetene (faktisk). Og da kan cannabis være ganske destruktivt.

Normalt pleier jeg dessuten ikke å røyke mer enn 0,3 gram de dagene jeg fyrer. Jeg har derfor, som sagt, store problemer med å tro på dem som har fyra flere gram om dagen i mange år og som sier at de fungerer like bra som før.
Vis hele sitatet...

les her mentalmaelt så skjønner du hva jeg mener

at du blir bakstein hakke noe og si, med åra så venner du deg til det
og hvordan i svarte du kan bli fjern på en 0,3`er ? ;P

Sitat av b-boy1 Vis innlegg

Svetter du mye? Får du angst når du handler i kassa på rema? Prater du ikke bra for deg? Glemmer du mye? Mister du mye?
Vis hele sitatet...
greit skal innrømme at de tinga der inntreffer;P
men snakker bra for meg, men orda setter seg litt i blandt ;P

men herregud, det som er halve moroa da, driter i om folk mener det er misbruk
når dere sitter hjemme og whiner om detta så sitter jeg og røyker og ler av det
Sist endret av Deal; 20. november 2008 kl. 07:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Deal Vis innlegg
les her mentalmaelt så skjønner du hva jeg mener

at du blir bakstein hakke noe og si, med åra så venner du deg til det
og hvordan i svarte du kan bli fjern på en 0,3`er ? ;P



greit skal innrømme at de tinga der inntreffer;P
men snakker bra for meg, men orda setter seg litt i blandt ;P

men herregud, det som er halve moroa da, driter i om folk mener det er misbruk
når dere sitter hjemme og whiner om detta så sitter jeg og røyker og ler av det
Vis hele sitatet...
For det første så er det lett å bli stein på en 0,3'er sålenge det er skikkelig hasj. Røyk på en liten glasspipe aleine så er det bare å glemme at du ikke blir stein.

For det andre veit jeg ikke om det er no vits i å prøve å overbevise deg, men for oss som har vært der du er når det gjelder hverdagsrøyking og instilling til/forståelse av det, og har kommet litt videre og sett at ikke alt er roser så er det ganske latterlig å lese det du skriver.

Vi får se om du ler om noen år..
Sist endret av DeMenT; 20. november 2008 kl. 08:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Deal Vis innlegg
les her mentalmaelt så skjønner du hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Ser ikke hvordan det der støtter opp under noe som du mener. Snarere tvert imot.
Sitat av Deal Vis innlegg
at du blir bakstein hakke noe og si, med åra så venner du deg til det
Vis hele sitatet...
Dette utsagnet alene bekrefter at du ikke forstår omfanget av hva daglig hasjrøyking gjør med deg og bevisstheten din på lang sikt. Bare se på hva du skrev her, du bør klare å se det selv.

Sitat av Deal Vis innlegg
men herregud, det som er halve moroa da, driter i om folk mener det er misbruk
når dere sitter hjemme og whiner om detta så sitter jeg og røyker og ler av det
Vis hele sitatet...
Hvis du absolutt må ty til den slags argumentasjon så kan jeg med samme kjepphøye holdning si at mens du sitter og gradvis tåkelegger sinnet ditt mer og mer i en sky av cannabinoider så sitter jeg her hjemme og ler av det.

Dette er naturligvis ikke sant, men det er like konstruktivt og relevant for denne diskusjonen som det du sier.


Forøvrig har jeg ikke noe imot at vi er uenige, vil bare at du skal prøve å se situasjonen i et større bilde.
Sist endret av mentalmelt; 22. november 2008 kl. 03:03.
Sitat av Deal Vis innlegg
les her mentalmaelt så skjønner du hva jeg mener

at du blir bakstein hakke noe og si, med åra så venner du deg til det
og hvordan i svarte du kan bli fjern på en 0,3`er ? ;P



greit skal innrømme at de tinga der inntreffer;P
men snakker bra for meg, men orda setter seg litt i blandt ;P

men herregud, det som er halve moroa da, driter i om folk mener det er misbruk
når dere sitter hjemme og whiner om detta så sitter jeg og røyker og ler av det
Vis hele sitatet...
Du minner meg om de første gangene jeg røyka, fyfaen så idiotisk du høres ut, sorry for o/t men jeg måtte få det ut.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Du minner meg om de første gangene jeg røyka, fyfaen så idiotisk du høres ut, sorry for o/t men jeg måtte få det ut.
Vis hele sitatet...

for det første, jeg har bedre beis enn deg garantert.

for det andre, jeg minner deg om de første gangene du røyka? hva snakker du om egentlig?akkurat derfor jeg mener akkurat dette forumet burde være forbeholdt folk som vet du noe om det. og ikke uvitende folk som tror de kan forbedre verden herfra


så vær så snill og gå tilbake til volvoen og huset ditt
Sitat av Deal Vis innlegg
for det første, jeg har bedre beis enn deg garantert.

for det andre, jeg minner deg om de første gangene du røyka? hva snakker du om egentlig?akkurat derfor jeg mener akkurat dette forumet burde være forbeholdt folk som vet du noe om det. og ikke uvitende folk som tror de kan forbedre verden herfra


så vær så snill og gå tilbake til volvoen og huset ditt
Vis hele sitatet...
Det han mener er at du fremstår som en arrogant klyse som bare ignorerer fakta og sier at det "går sikkert bra", og at bieffektene ved langvarig og daglig bruk ikke er noe å bekymre seg for, for man "venner seg til det". Man venner seg til å sitte i rullestol også, det betyr ikke akkurat at det er positivt.

Beklager at jeg synker så lavt, men jeg føler ikke at dette er personangrep.

Og seriøst, at du har bedre beis enn han har fint lite med noen som helst sak å gjøre. Kom deg av den sykt høye hesten din. Du gjør ikke annet enn å fremstå som en mer komplett idiot enn du sannsynligvis er.

Nå, kan vi komme oss tilbake på emnet?
Sist endret av ulldott; 24. november 2008 kl. 08:23.
Hei
Har et par spørsmål som kanskje passer her...
Min erfaring med hasj er ganske begrenset, er ikke så begeistret for "stein" følelsen. Men kan se nytten og gleden i et forbruk slik fuckface beskriver. Dog kanskje ikke hver kveld. Men som et substitutt for et glass vin når en føler for det.

Spørsmålet er, er det noen/mange som bruker hasj på denne måten? Kjenner flere som er helt bortreiste og som har ødelagt for seg selv med røykingen sin, men en mer "lett" bruk har jeg ikke sett så mye av..
Sitat av rabida Vis innlegg
Hei
Har et par spørsmål som kanskje passer her...
Min erfaring med hasj er ganske begrenset, er ikke så begeistret for "stein" følelsen. Men kan se nytten og gleden i et forbruk slik fuckface beskriver. Dog kanskje ikke hver kveld. Men som et substitutt for et glass vin når en føler for det.

Spørsmålet er, er det noen/mange som bruker hasj på denne måten? Kjenner flere som er helt bortreiste og som har ødelagt for seg selv med røykingen sin, men en mer "lett" bruk har jeg ikke sett så mye av..
Vis hele sitatet...
Joda, jeg tar en j eller 2 i helga, og koser meg med det (kan såklart bli flere). Ellers drikker jeg, fester helt normalt osv.. Driver ikke med slik i ukedagene, føler ikke at jeg trenger det og har heller noe å glede meg til i helga. Personlig synes jeg det er drøyt å holde på hver dag, men hver får stå for seg selv.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg har ikke sett denne tråden før i dag. Og må bare si at jeg har lest noen av de mest latterlige innleggene jeg har lest på lenge i denne tråden.
Selv da jeg i 10 år brukte/misbrukte cannabis var jeg alikevel ikke så naiv at jeg ikke ville ta skade av det. Det første året kom det vel endel cannabis propaganda ut i fra min munn også, men skjønte fort at gjevnlig bruk av cannabis ikke bare var en dans på røde roser.

Deal:
Jeg må si det forundrer meg at du ikke selv ser hvor lite smart du uttaler deg i denne diskusjonen. Mitt inntrykk er at det ikke er du som vet hva du snakker om. Du kjefter på andre som du mener ikke har peiling på hva de prater om.
Sorry mate, men jeg må nok si det samme om deg. Bare å argumentere med noe som:
Sitat av deal
for det første, jeg har bedre beis enn deg garantert.
Vis hele sitatet...
Dette viser til mangel på kunnskap og nærmest idioti.
Hva får deg til å tro at du er den fremste innenfor cannabis kunnskaper her på forumet? Ettersom du bare sitter å slakter alt av andres erfaringer med samme stoff?

Jeg kjenner igjen holdnigen din fra mine tidligere dager, samt i fra venner og bekjente i fra tidligere som ikke forstod at cannabis gir skadevirkninger som alt annet.
Jeg må vel bare si at du en eller annen gang i fra nå og 10 år frem i tid vil forstå hva vi andre snakker om. De fleste som røyker regelmessig uten avbrekk i flere år vil før eller siden gå på en liten smell. Det er ikke alle som har mot nok til å innrømme det, men det er desverre slik.
Jeg orker ikke skrive så utrolig mye mer, jeg mener; Du får bare finne ut av det selv, det er ikke noe annen måte å gjøre det på.
Men tro ikke at du er den ène personen som skadevirkningne av langvarig bruk av cannabis bare sklir rett av.

Du likte ikke å bli kallt misbruker?
Det gjorde ikke jeg heller, og hadde nok mislikt det i dag også. Nettopp fordi det er tungt å se sannheten i øynene.
Misbruker eller ei, - Et misbruk av cannabis er det i hvertfall. I aller høyeste grad.
Selv om du klarer "sammfunnets plikter" i form av å fullføre dagen på jobb osv. Det er du langt i fra alene om. Men tro ikke at skadevirkningene bare gikk forbi din ytterdør. Da er du passe naiv.

Jeg skjønner ikke at cannabis kan bli så utrolig undervurdert som rusmiddel? Spesielt ikke etter at det nå til dags ligger så ufattelig mye informasjon om stoffer generelt på nett.
Sist endret av spQ; 24. november 2008 kl. 14:57.
hmm..er selv en erfaren røyker,og mener at 5 gram på 2 personer per dag er litt mye,jeg mener,det skal ikke være nødvendig med et slikt inntak.Men har du stor apetitt for det og en lommebok som ikke kveles av det,hvorfor ikke?man lever bare en gang..men alt har sin grense.Jeg røyker bare j's,og vil si at bruk av vannis og bøtte og slike aggressive redskaper er missbruking,så styr unna.denne substansen er ment for å gjøre deg avslappet,og gjøre sansene dine sensitive,altså lyder blir sterkere,farger blir sterkere,og man får en tendens til å tenke dypere på ting,og får ofte et nytt perspektiv.men det er ganske individuellt.En kompis røykte et trekk av en joint,og så løpte han ut i gatene i sokkene sine,mens han hylte..altså det kommer ann på din syke.jeg konkluderer med at for mye bruk heter "overbruk",og konsumering av hasj gjennom ekstreme redskaper,eller for andre ting enn dets formål,vil det regnes som "missbruk".Takker

hasj gjør en "stein",mens marihuana gjør en "høy",fundamental forskjell
Og vi livsnytere,eller "utehoder" som dere firkantede, trangsynte mennesker der ute kaller oss,er ganske lei av folk som ikke har røykt èn eneste gang skal belære andre i dets farer,og konstant overvurdere cannabis,og ligge det på samme hylle som f.eks heroin.Man kan ikke ta mer feil.Cannabis har blitt brukt gjennom tusener av år av artister,kunstnere,filosofer og ikke minst musikere,for å nevne noen.Så vær så snill og ikke fordøm alt dere ikke kjenner eller forstår,og bruk heller deres dyrebare tid på å forstå det..
Sist endret av Keni; 24. november 2008 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Deal: Du spør hvordan i svarte man kan bli skev på en 0.3 samtidig som du gir uttrykk for at du har den beste cannabisen av alle. Gå å se på barnetv.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Keni Vis innlegg
hmm..er selv en erfaren røyker,og mener at 5 gram på 2 personer per dag er litt mye,jeg mener,det skal ikke være nødvendig med et slikt inntak.Men har du stor apetitt for det og en lommebok som ikke kveles av det,hvorfor ikke?man lever bare en gang..men alt har sin grense.Jeg røyker bare j's,og vil si at bruk av vannis og bøtte og slike aggressive redskaper er missbruking,så styr unna.denne substansen er ment for å gjøre deg avslappet,og gjøre sansene dine sensitive,altså lyder blir sterkere,farger blir sterkere,og man får en tendens til å tenke dypere på ting,og får ofte et nytt perspektiv.men det er ganske individuellt.En kompis røykte et trekk av en joint,og så løpte han ut i gatene i sokkene sine,mens han hylte..altså det kommer ann på din syke.jeg konkluderer med at for mye bruk heter "overbruk",og konsumering av hasj gjennom ekstreme redskaper,eller for andre ting enn dets formål,vil det regnes som "missbruk".Takker

hasj gjør en "stein",mens marihuana gjør en "høy",fundamental forskjell
Og vi livsnytere,eller "utehoder" som dere firkantede, trangsynte mennesker der ute kaller oss,er ganske lei av folk som ikke har røykt èn eneste gang skal belære andre i dets farer,og konstant overvurdere cannabis,og ligge det på samme hylle som f.eks heroin.Man kan ikke ta mer feil.Cannabis har blitt brukt gjennom tusener av år av artister,kunstnere,filosofer og ikke minst musikere,for å nevne noen.Så vær så snill og ikke fordøm alt dere ikke kjenner eller forstår,og bruk heller deres dyrebare tid på å forstå det..
Vis hele sitatet...
Sitat av Keni
hasj gjør en "stein",mens marihuana gjør en "høy",fundamental forskjell
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke alltid slik at hasj gjør deg stein, pot/weed/marijuana gjør deg høy. Det finnes to forskjellige grener innen for cannabis. Man har Sativa og Indica.
Der Sativa gjør deg Høy og Indica gjør deg stein. Hasj og weed kan både være Sativa og Indica, så nei. Du tar feil.

Sitat av keni
Og vi livsnytere,eller "utehoder" som dere firkantede, trangsynte mennesker der ute kaller oss,er ganske lei av folk som ikke har røykt èn eneste gang skal belære andre i dets farer,og konstant overvurdere cannabis,og ligge det på samme hylle som f.eks heroin.
Vis hele sitatet...
Jeg vil karaktisere meg som en livsnyter, alikevel er jeg ikke lei av at folk kommer med saklig fakta av erfaring om skadevirkninger av et stoff. Jeg tror mange som vet hvem jeg er en eller annen gang i fortiden har karaktisert meg som et "utehode", alikevel er jeg drit lei av at slike som deg undervurderer farene ved cannabis røyking.

Sitat av keni
Cannabis har blitt brukt gjennom tusener av år av artister,kunstnere,filosofer og ikke minst musikere,for å nevne noen.Så vær så snill og ikke fordøm alt dere ikke kjenner eller forstår,og bruk heller deres dyrebare tid på å forstå det..
Vis hele sitatet...
Dude?! Herion eller opium har da like lang fartstid som cannabis.
Og å argumentere med at musikere bruker cannabis er vel ikke akkuratt det beste argumentet å komme med.? Flertall av de store rocke musikerene har vært skam hektet på heroin, mange av dem er allerede død.
Kokain, amfetamin, benzodiazepiner, herion og cannabis er vel stoff som går igjen hos mange kjente musikere.

Nei seriøst. Vit hva du snakker om før du argumenterer med slike idiotiske påstander som dette.
Sist endret av spQ; 24. november 2008 kl. 20:10.
Deal: Bare å innse at folk ikke liker oss som koser oss med masse røyk hver eneste dag (*Hasj-narkomane rusmisbrukere*)
Er ingen grunn til å diskutere det her inne uansett egentlig. Man klarer ikke å overbevise noen om at det faktisk "kan være bra for noen få personer å røyke hver eneste dag”. Det er heller ingen vits å overbevise noen om at det kan være det =p.
Ikke det at jeg klarer å få "ned på papiret" hva jeg legger i det, men kansje deal og et fåtall andre her inne skjønner hva jeg mener med at det kan være bra ?

Bedre å gi riktige svar til de uvitende som er inne å leser, slik at de ikke tror det faktisk er stor sannsynlighet for at det går bra selv om man røyker mye hver eneste dag over lengre perioder.

Mange som ikke klarer noen få måneder med røyking hver eneste dag engang. (men samtidig tenk deg noen måneder med alkohol hver eneste dag)
De merker fort at de ikke klarer å konsentrere seg lenger, mister lysten til å gjøre noe som helst og bare driter i alt. "Klarer ikke" å spise hvis de ikke har røyket, må ha nattings for å sove, driter i hygiene, får annerledes tankegang eller psykoser (gjelder vel "alle" om de røyker mye??) og en del flere ting som gjør at de bæder og ikke fungerer daglig lenger.

Teori: Så finner de ut/hører at de må slutte før det går for langt. Så ytrer de meningene sine på alle mulige nettforum og ergrer seg over de som faktisk håndterer daglig bruk over mange år =) Neida, sorry.

Personlig har jeg fått noen negative bieffekter selv, men det skulle nesten bare mangle. Man får også det av kaffe og tobakk. Men kan jo si noe som har endret seg ved meg.

- Drar ikke på Kino i nykter tilstand lenger. (Skjer ikke)
- Varierer veldig mye hvor mye øl jeg tåler når jeg ikke har røyket hasj samme dag, men vet ikke om det er på grunn av røykinga.
- Bryr meg ikke om at folk jeg ikke kjenner ser jeg har røyka
- Dårligere korttidshukommelse. Har også blitt dårligere til å huske navn på låter =/ (kan ha noe med at jeg ikke bryr meg nevneverdig om det lenger, husker artisten og har jo albumet så hva er viktig med å huske navnet på låta? For å kunne anbefale den til andre personer? Det samme gjelder når det kommer til navn på personer o.l også da =S men jeg har blitt bedre til å huske ansikter (kan ha noe med forrige jobben jeg hadde)
- Evig trøtt når vekkerklokka ringer (var jeg også på barneskolen)
- Har blitt latere enn det jeg var før, men er nok over gjennomsnittet når det gjelder å holde seg i form. Trente mange dager i uka før, men nå prøver jeg å få til 2 økter i uka.
- Har innsett at jeg lever i en fucked up verden og at det ikke betyr noe for jordas eksistens hva jeg utgjør i livet mitt. (ikke gidd å lag en diskusjon ut av denne, selvfølgelig KAN det gjøre det)
- Tror ikke på Gud lenger (noe jeg ser på som svært positiivt egentlig)
- Har blitt mer negativ samtidig som jeg er blitt mer positiv. Vanskelig å forklare egentlig..
- Hvis jeg blir lei meg av en eller annen grunn er følelsen 10x verre nå enn det var før. Så lettere for å bli deprimert med andre ord. Men også lettere å ikke tenke på det når jeg røyker.
- Irriterer meg over rike mennesker (generelt holdningene deres)
- Funnet ut at man "må være korrupt" eller "kjendis" for å "bety" noe. (ikke at jeg er interessert i å være i media, men mange som kjemper for bra saker uten at de får den oppmerksomheten de fortjener)
- Vi lever som "slaver" i vårt eget land. ”Vi blir skremt” fra vi er små til vi dør. Under hele livet skal vi bare være nikkedukker for lederne i landet. Vi går på skole fra vi kan tørke oss selv i rævva til vi tørker ungene våres i rævva. Så jobber vi hver eneste dag til vi nærmer oss døden. Så lever mange som demente minstepensjonister til de tar sine siste skritt på eldrehjemmet hvor de må legge seg 18.00 og får ikke spise/drikke/se på hva de selv vil. Der er det på tide å se over til hvordan våre naboer i Danmark gjør det! (Litt satt på spissen, i know)

”Regjeringa er de som er de smarte i dette landet og ”vi” godtar faktisk at de får bestemme hvordan livene våre skal være". Hva som skal være lov å ikke lov. Hvorfor er det ulovlig å røyke ute i fri natur på visse plasser? Er ikke lufta fri for alle da? Jeg får lov til å drikke alkohol som for øvrig ofte forvandler meg til en sinnsykt idiot, men jeg får ikke lov til å ha en eneste marihuana plante hjemme i mitt eget hjem, på min egen eiendom som jeg selv har betalt og eier. Som jeg selv må sørge for securitas selskaper for å passe på, som faen ikke fungerer i praksis engang. Det er bare enda en måte å tjene store summer penger på.
Til en hver tid har politiet, samfunnets stolthet/stormakt mulighet til å få et papir som gir dem lov til å storme huset mitt med full uniform og våpen..? Politiet bruker mer penger på å ta hasj røykere enn voldteksmenn. Folk som selger hasj eller blir tatt for å røyke hasj mange nok ganger, får lengre dommer enn en som voldtar ei på 16+? Hvor er logikken?
Jeg kan knivstikke noen flere ganger og fortsatt får jeg kortere straff enn hvis jeg hadde blitt tatt med en kilo hasj.

Gjør jeg noe med det? Neh, kommer jeg til å gjøre noe med det? Neppe. Hvorfor? Gidder ikke og føler jeg alddri vil klare å endre på en dritt uansett.

Dette har langvarig bruk av hasj gjort med meg, og når jeg ser på fordeler og ulemper av det som skjer med meg så tenker jeg ikke på å slutte en gang. Snart(innen 0-5 år) vil jeg trappe ned til et par ganger i uken, noen ganger i måneden, noen få ganger i året og da er jeg fornøyd.
Kunne jeg velge på nytt, ville jeg ventet til jeg var rundt 18 år før jeg hadde begynt å røyke og da ville jeg aldri begynt å røyke hver eneste dag. Uansett så har jeg blitt en mye mer omtenksom person etter jeg begynte å røyke.

Sitat av kentroan Vis innlegg
du kan da bare slutte da. Du sparer også penger på det.
Vis hele sitatet...
Du drikker sikkert alkohol?
Du kan jo bare slutte da, Du sparer penger på det også!
Blir det samme med alt det unødvendige du spiser og drikker, du kan jo bare slutte da, sparer penger på det! Tåpelig!
Det er slik verden har blitt, slutt med alt som ikke er bra for deg, men er det lovlig er det til tider greit nok? Hvorfor ikke ha sine egne meninger? Verden er jo nesten blitt til en rekruttskole jo! Får faen meg beskjed om alt man skal gjøre og mene. Og mener du ikke det samme som befalet blir du straffa og mener du ikke det samme som regjeringa blir du også straffa.
Valgfrihet, my ass!

Tror Jesus er den smarteste oppfinnelsen noen noen gang har kommet med. Han har fortsatt innflytelse på verden 2000 år etter han angivelig levde for ”siste” gang.
Han var ikke første mann ut i historien engang som har gått om og om igjen. Har funnet historien flere ganger de siste 7000 år tilbake også. Bare Byttet ut navn her og der, men resten er nesten likt. Fødselsdag, jomfru-fødsel osv. De har jo ”funnet historien i stjernene” også. (sett på en video som ligger på youtube om alt det der =P)
Er jo som Buddha som blir gjenfødt hele tida også det. Tror på det ja!
Dumb and dumber.

Deal: du sier du har den beste beisen, men du blir ikke fjern på 0,3? Skal love deg at du kunne blitt stein på 0,1 også, bare du har bra beis Jeg tenkte som du gjorde jeg også, men begynn å bruk mindre så får du snart mer ut at røykinga Lettere å skille om du har fått bra varer og dårlig varer også.

Keni: Speq har knust innlegget ditt allerede, men må kommentere det jeg også.
Skjønner hva du tenker på, men hadde du hatt bra saker så ville du og en annen ikke klart å røyke en femmer på en kveld. Hvis du bruker 0,2-0,5 i en joint så ville du minimum røyket 10 jointer den kvelden sammen med kompisen din. ”Og det ”orker” man ikke med mindre det er ”dårlig” hasj.”
Kan jo også røyke pipe for å få mindre trekk, men man orker ikke pipetrekk på pipetrekk av bra saker heller. Om du nå kommer med en kommentar på at du klarer det og fungerer fint etter de 5 gramma, så tviler jeg sterkt.
Du sier at hasj blir du stein av og weed blir du høy av. Trodde jeg også når jeg var litt yngre, men røyker du lenge/mye nok opplever du at det slett ikke er slik. For min egen del opplever jeg det slik oftere, men har røyket mye hasj man blir ”high” av og motsatt. Har du den innstilling før du røyker, så hjelper sikkert placebo på litt også kan jeg tenke meg.
Selv om cannabis går langt tilbake til indianere etc. Tror du de dro fram ”fredspipa” hver eneste dag?
Tror du hele campen bare satt å dampa når de ikke var ute å jakta? Er jo uansett ikke et bra argument det at det er et gammelt rusmiddel? Hva skal det gagne for eksempel? At det ikke er farlig? Alkohol er også et gammelt rusmiddel?
Det er heller ikke alle som kan røyke hasj akkurat slik det er at alle ikke kan drikke alkohol.

For mye hasj? Ja kan vel si det kansje. Blitt litt skada av det, men fortsatt så fungerer jeg langt over gjennomsnittet(hvertfall det jeg innbiller meg). Hadde jeg ikke røyka hadde jeg aldri tenkt på mange ting jeg i dag tenker på.

Ingen grunn til å komme med kommentarer på at jeg har et rusproblem o.l. Jeg vet det ikke er bra å ruse seg hver eneste dag. Det er bare det at jeg ikke ser på det som sååååå jævlig skadelig for Meg . Nå tenker jeg sånn at skaden som er skjedd kan jeg uansett ikke endre på. (kan gå til psykolog å få piller som sikkert får meg til å tenke annerledes da)

Sorry det ble litt off topic, men nå kan dere se hva langvarig daglig røyking har gjort med meg
Sitat av Inspecta_Deck
Bare å innse at folk ikke liker oss som koser oss med masse røyk hver eneste dag (*Hasj-narkomane rusmisbrukere*)
Er ingen grunn til å diskutere det her inne uansett egentlig. Man klarer ikke å overbevise noen om at det faktisk "kan være bra for noen få personer å røyke hver eneste dag”. Det er heller ingen vits å overbevise noen om at det kan være det =p.
Ikke det at jeg klarer å få "ned på papiret" hva jeg legger i det, men kansje deal og et fåtall andre her inne skjønner hva jeg mener med at det kan være bra ?
Vis hele sitatet...
Har da virkelig ikke noe med om vi liker dere eller ikke. Jeg har ihvertfal masse venner som er stonere, og jeg sier akkurat det samme til dem som jeg sier til dere. Hva slags venn hadde jeg ellers vært..?

At dere ikke klarer å argumentere ordentlig for saken deres taler jo imot dere på to måter. Enten har saken deres lite fakta å støtte seg til, eller så er dere for steine til å kunne bygge opp ordentlige, klare setninger.
Ingen grunn til å komme med kommentarer på at jeg har et rusproblem o.l. Jeg vet det ikke er bra å ruse seg hver eneste dag. Det er bare det at jeg ikke ser på det som sååååå jævlig skadelig for Meg . Nå tenker jeg sånn at skaden som er skjedd kan jeg uansett ikke endre på. (kan gå til psykolog å få piller som sikkert får meg til å tenke annerledes da)
Vis hele sitatet...
Dette er bare bortforklaringer fordi du ikke gidder å ta litt tak i livet ditt. Det er nok ingen her som er interessert i å stresse deg for det, men jeg skal ihvertfal påpeke det slik at du ser at du faktisk ikke bullshiter noen andre enn deg selv.
Sorry det ble litt off topic, men nå kan dere se hva langvarig daglig røyking har gjort med meg
Vis hele sitatet...
You said it =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Har da virkelig ikke noe med om vi liker dere eller ikke. Jeg har ihvertfal masse venner som er stonere, og jeg sier akkurat det samme til dem som jeg sier til dere. Hva slags venn hadde jeg ellers vært..?
Vis hele sitatet...
....? Så hvis det er venner av deg, sier du ikke til de at de har et problem med røykingen? Men jeg har tydeligvis et problem..
Jeg ville satt pris på å hørt av en kompis at jeg røyker for mye og at jeg burde ta meg en lengre pause(så lenge det er grunnlag for det). Enn at han ikke sa en dritt, satt å så på at jeg sank dypere og dypere inn i det uten å prøve å advare meg/hjelpe meg.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
At dere ikke klarer å argumentere ordentlig for saken deres taler jo imot dere på to måter. Enten har saken deres lite fakta å støtte seg til, eller så er dere for steine til å kunne bygge opp ordentlige, klare setninger.
Vis hele sitatet...
Ja det er for lite fakta å støtte seg til, det er akkurat der det ligger. Hvordan skal vi bevise ovenfor deg eller andre at det "egentlig ikke" går veldig mye utover oss? Når det er så SINNSYKT MANGE som sier de sliter på grunn av det? Alle junkier sier det er hasj de starta med osv. Selvfølgelig hører man heller på en gammel rev som har vært i game'et 60 år og bor på gata, når det gjelder narkotika.
Jeg har tenkt tanken på å røyke hver eneste dag de neste 40 årene bare for å bevise at det faktisk er mulig å ha et helt vanlig (middelklasse) liv selv om man røyker daglig. Men jeg stoler ikke helt på det selv, at det faktisk går over en så lang periode. Ofrer ikke familie og jobb, bare for å finne ut om jeg hadde riktig eller ikke..
Har siden jeg begynte på barneskolen vært dårlig til å lese og skrive, det har ingen ting med at jeg er stein å gjøre.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette er bare bortforklaringer fordi du ikke gidder å ta litt tak i livet ditt. Det er nok ingen her som er interessert i å stresse deg for det, men jeg skal ihvertfal påpeke det slik at du ser at du faktisk ikke bullshiter noen andre enn deg selv.
You said it =)
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke hadde tatt tak i livet mitt hadde jeg nok vært et annet sted i dag ja. Og hasjen hjalp meg i utgangspunktet å endre på tilværelsen min. Dårlig argument for å fortsette å røyke though.

Hva er det jeg bullshiter meg selv med tør jeg spørre? At det ikke skader meg? Jeg vet det ikke er sunt og bra. Kansje jeg prøver å komme vekk fra realiteten eller noe annet. Men at jeg sitter å sier til meg selv at jeg ikke har et rusproblem har jeg aldri sagt. Jeg sa bare at dere ikke trengte å påpeke det.. Jeg er klar over det selv og konsekvensene er jeg også klar for å ta når de kommer. Hvis det kommer noen fler da.

Jeg synes det er helt greit å være avhengig av hasj så lenge jeg slipper å være avhengig av alt av andre narkotiske stoffer, junk food, alkohol, brus, kaffe, sukker, snus, tv,
Og en hundrelapp ca om dagen har jeg råd til. At jeg bruker 3000 kroner i måneden på hasj istedenfor junk food ser jeg ikke på som noe problem.
(dette gjelder for meg, vet selv at det er mange som ikke kan røyke hasj og hvertfall ikke hver dag) jeg bare vet at jeg ikke er den eneste med disse synspunktene, men da er vel de også langt ute å kjøre allerede da.

Yeah. Er fult klar over det, men jeg liker den "nye personen jeg har blitt".
Det kan jo også ha med diverse andre rusmidler jeg har prøvd da.. Okey ser at det er en skada setning, men da har jeg vel et større problem enn det jeg tror da. Så konklusjonen er at å røyke hasj hver eneste dag er for mye, men jeg selv kommer ikke til å slutte med det første.
Sist endret av Inspecta_Deck; 25. november 2008 kl. 16:07.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
....? Så hvis det er venner av deg, sier du ikke til de at de har et problem med røykingen? Men jeg har tydeligvis et problem..
Jeg ville satt pris på å hørt av en kompis at jeg røyker for mye og at jeg burde ta meg en lengre pause(så lenge det er grunnlag for det). Enn at han ikke sa en dritt, satt å så på at jeg sank dypere og dypere inn i det uten å prøve å advare meg/hjelpe meg.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest hva jeg skrev? Prøv igjen.

Ja det er for lite fakta å støtte seg til, det er akkurat der det ligger. Hvordan skal vi bevise ovenfor deg eller andre at det "egentlig ikke" går veldig mye utover oss? Når det er så SINNSYKT MANGE som sier de sliter på grunn av det? Alle junkier sier det er hasj de starta med osv. Selvfølgelig hører man heller på en gammel rev som har vært i game'et 60 år og bor på gata, når det gjelder narkotika.
Jeg har tenkt tanken på å røyke hver eneste dag de neste 40 årene bare for å bevise at det faktisk er mulig å ha et helt vanlig (middelklasse) liv selv om man røyker daglig. Men jeg stoler ikke helt på det selv, at det faktisk går over en så lang periode. Ofrer ikke familie og jobb, bare for å finne ut om jeg hadde riktig eller ikke..
Har siden jeg begynte på barneskolen vært dårlig til å lese og skrive, det har ingen ting med at jeg er stein å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du beskriver jo nok av mer eller mindre negative sideeffekter selv i posten over til at jeg ikke engang behøver å argumentere mot deg. Jeg har også røyket daglig i flere år, og ja, jeg "klarte meg". Poenget er imidlertid ikke om det er gjennomførbart eller ikke, men i hvilken grad det hemmer dine evner og din utvikling som menneske, ditt forhold til familie, venner osv.

Hvis jeg ikke hadde tatt tak i livet mitt hadde jeg nok vært et annet sted i dag ja. Og hasjen hjalp meg i utgangspunktet å endre på tilværelsen min. Dårlig argument for å fortsette å røyke though.

Hva er det jeg bullshiter meg selv med tør jeg spørre? At det ikke skader meg? Jeg vet det ikke er sunt og bra. Kansje jeg prøver å komme vekk fra realiteten eller noe annet. Men at jeg sitter å sier til meg selv at jeg ikke har et rusproblem har jeg aldri sagt. Jeg sa bare at dere ikke trengte å påpeke det.. Jeg er klar over det selv og konsekvensene er jeg også klar for å ta når de kommer. Hvis det kommer noen fler da.

Jeg synes det er helt greit å være avhengig av hasj så lenge jeg slipper å være avhengig av alt av andre narkotiske stoffer, junk food, alkohol, brus, kaffe, sukker, snus, tv,
Og en hundrelapp ca om dagen har jeg råd til. At jeg bruker 3000 kroner i måneden på hasj istedenfor junk food ser jeg ikke på som noe problem.
(dette gjelder for meg, vet selv at det er mange som ikke kan røyke hasj og hvertfall ikke hver dag) jeg bare vet at jeg ikke er den eneste med disse synspunktene, men da er vel de også langt ute å kjøre allerede da.

Yeah. Er fult klar over det, men jeg liker den "nye personen jeg har blitt".
Det kan jo også ha med diverse andre rusmidler jeg har prøvd da.. Okey ser at det er en skada setning, men da har jeg vel et større problem enn det jeg tror da. Så konklusjon er at å røyke hasj hver eneste dag er for mye men jeg selv kommer ikke til å slutte med det første.
Vis hele sitatet...
Du bullshiter deg selv ved si ting som at "skaden er allerede gjort og nå er det for sent å gjøre noe med det." Det er bare en unskyldning du bruker for å kunne fortsette i samme stil som før. Du vet jo åpenbart at dette ikke er gunstig for deg, du innrømmer det jo selv stadig vekk rundt om i teksten din. Jeg prøver ikke å overtale deg til å endre livsstil, men jeg synes det er verdt å påpeke at jeg ser hvordan du skyver problemene forran deg ved å argumentere med at det er for sent å gjøre noe med det. Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, forskjellen er at jeg gjorde noe med det, og er i dag jævlig glad for at jeg gjorde det.
Sist endret av mentalmelt; 25. november 2008 kl. 16:24.
Okey ; )

Ja sånn jeg tolket det, ville jeg sagt du var en dårlig venn? Prøv igjen =p

Og ja er jo noe av det jeg ville bevist. Forhold til familie, venner, normale ting. At man kan leve helt normalt selv om man røyker hver eneste dag. Sliter ikke med det nå, kommer heller ikke til å gjøre det(tror jeg). Føler også jeg har utviklet meg veldig mye, men ja kansje det stopper opp til slutt når man røyker hver eneste dag.

Den skaden som er gjort allerede, er jo hvordan jeg tenker og det får jeg ikke endret på nå? Det jeg ser på som verdifult i samfunnet i dag kommer jeg også til å se på som verdifult om 50 år. Det jeg respekterer i dag vil jeg også alltid respektere. Det jeg mente med at skaden allerede har skjedd.
Og hvis du mener at hvis jeg slutter "blir jeg slik jeg var" før jeg begynte å røyke, da kan jeg ikke slutte å røyke =p.
Okey jeg klarer nok også bli vant til å gå på kino nykter hvis jeg slutter =P ikke slik jeg mente.

Men jeg skal tenke på det du har sagt nå =)
Sist endret av Inspecta_Deck; 25. november 2008 kl. 16:38.
Hjelpes meg..

"Jeg har ihvertfal masse venner som er stonere, og jeg sier akkurat det samme til dem som jeg sier til dere. Hva slags venn hadde jeg ellers vært..?" Skriver han..

Samme som han sier til deg == Ikke bra å røyke så mye..

Og jeg sier meg hjertens enig med mental.

Hvis du tror at du nå veit hva du vil verdsette om 50år så vil jeg si at du har relativt liten innsikt i din egen utvikling.
Åja faen leste feil da. Da er vi jo helt enige da.
Sist endret av Inspecta_Deck; 25. november 2008 kl. 16:48.
Inspecta_Deck:
Fint.

Jeg mener ikke at du blir slik du var før, men jeg mener at du våkner mer opp og blir mer i stand til å tenke konstuktivt og bruke hukommelsen og intellektet ditt til å vokse som menneske. Bruk av psykoaktiver som vektøy for selvutvikling er jeg den første til å advokere, men ikke som en hverdagsvane. Da fungerer det som jeg tidligere har sagt i denne tråden mot sin hensikt.

Jeg ser på argumentene dine at de passer veldig godt inn i det jeg anser som et typisk selvrettferdiggjørende misbruksmønster, men jeg skal ikke fornærme deg ved å trampe ytterligere over meningene du har gjort deg opp.

Ang hvorvidt jeg er en god venn eller ikke så begynner jeg å lure på hvor sløv det egentlig går ann å bli. Ikke for å være frekk, men det står da rimelig åpenlyst svart på hvitt at jeg ville sagt akkurat det samme til en venn som jeg sier til deg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Inspecta Deck:

Du har jo ramset opp en haug av bivirkinger som du har fått av gjevnlig og langvarig bruk av hasj?
Èn ting er hva du klarer å leve med, men det beviser jo at cannabis har skadevirkninger.

Det er ikke mer enn under et år siden jeg sluttet å røyke fast, flere jointer for dagen - hver eneste dag.
Jeg sluttet ikke fordi at jeg merket at skadevirkningene var så store. Jeg sluttet rett og slett fordi jeg var møkk lei alt som hadde med cannabis å gjøre. Det vil si at jeg var drit lei av smaken, lukten, bare det å mekke, hele miljøet, det konstante pratet om cannabis osv.
Da jeg "sluttet" gikk det ikke mer enn 2 uker før jeg fikk svært gode tilbake meldinger fra mine kamerater. Jeg merket ikke så veldig stor forskjell selv, men der igjen så var det jo ikke grunnen til at jeg sluttet - jeg var jo bare lei.
Etter en mnd. fikk jeg svært gode tilbake meldinger familen rundt meg også. Jeg fikk høre ting som at det var mye mer tak i meg, jeg var kvikkere, mye mindre glemsk, bedre konsentrasjon, bedre humør osv. Ting jeg over hodet ikke hadde tenkt over tidligere.

Jeg kan si at den dag i dag så merker jeg ikke sånn merkbar forskjell. Eneste store forskjellen er at det ikke frister å røyke flere spliffer for dagen, hver eneste dag. Jeg vet at andre merker forskjell for meg, og venner nevner det dann og vann. Dette er venner som fremdeles er hverdags stonere og som jeg selfølgelig ikke dropper fordi om jeg ikke røyker selv. De må gjøre det de har lyst til.
Men det som provoserer meg er folk som ikke forstår og skjønner at det ikke er sundt å bruke det hver dag.
Jeg røykte gjevnlig (hver dag) i 10 år, der jeg ikke hadde mer enn maks 4-5 ukers avbrekk til sammen på de siste 5 årene. Eneste grunnen til at jeg da ikke har røykt må være grunnet ferie eller at det har vært umulig for meg å røyke.
Forskjellen mellom det jeg gjorde og det som det virker som enkelte her inne ikke skjønner er at jeg forstod at det ikke var bra for meg. Jeg GADD bare ikke ta et tak for å forandre det. Jeg "hadde det helt greit" og forsatte i de uvanene jeg hadde lagt meg opp. Jeg slapp å tenke på penger oppi det hele som sikkert var en stor faktor for at jeg røykte så mye som jeg gjorde pr. dag.

Det jeg nå merker er at når jeg først røyker fungerer hasj som et mildt psykadelia og ikke bare som å temme den daglige lysten. Jeg tåler samtidig mye mindre og blir også til tider satt mer ut når jeg røyker. Det er også nå at jeg merker hvor potent stoff cannabis er og hvor undervurdert det er i de fleste kretser.
Man merker ikke slike ting uten at man har hatt en real pause eller kuttet ned på sitt daglige bruk.

Det er ikke slik at jeg har noe i mot at dere som ønker å røyke hver dag gjør det. Det jeg har noe i mot er den uvitenheten som enkelte sprer på forumet i form av "hasj propaganda". Da fremstiller dere dere selv som uvitende og uerfarne.
Mine venner røyker hver dag, flere ganger for dagen. Noen tåler det, noen tåler det ikke men røyker fordi om. Det får være opp til de. Forskjellen mellom de og enkelte her inne er at de i hvertfall vet hva de gjør og hva hasjen gjør med dem. Om det er smart eller ei er en annen diskusjon.
Sist endret av spQ; 25. november 2008 kl. 17:04.
speq,
hehe, bra skrevet. Er veldig enig i deg der. Og forresten har jeg faktisk opplevd og "bli lei" jeg å. Dritt lei hele miljøet, mekkinga, trekkinga, den konstante pratinga om rusmidler osv.
Sitat av speq Vis innlegg
Inspecta Deck:

Du har jo ramset opp en haug av bivirkinger....
Vis hele sitatet...
Bra noen tok seg tid til å dra den regla der. Det trengtes

Det du skriver er "ordrett" hvordan jeg opplevde de siste år med røyking og det å "slutte" (ikke slutte med cannabis, men misbruk av det). Bare trekke fra et år eller to på dine 10 så kunne det innlegget fint handlet om meg

Jævlig bra!

edit: Eneste jeg har å tilføye er at jeg også selv følte meg mye kvikkere og generelt i bedre form ganske raskt etter at jeg kutta (i tillegg til at alle andre merket seg det).
Sist endret av DeMenT; 25. november 2008 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Speq: syns det er veldig bra at du deler det du har opplevd i forbindelse med røykeslut etter ti års daglig røyking! Det virker som det er mange som gjerne prøver å få det til å høres ut som om hasj overhode ikke medfører noen skadevirkninger, noe som bare er ren fornektelse. På en annen side er det viktig å huske på når man leser det du skriver at hasj er det eneste rusmiddelt man bare slutter med fordi man blir lei av det. Det å i det hele tatt bruke et annet stoff på den måten du beskriver, og komme fra det med helsa i behold tror jeg faktisk er umulig.

De fleste folk i Norge tror ikke at det er mulig å fungere tilsynelatende normalt med et daglig missbruk av cannabis. Jeg trodde heller ikke det fram til jeg begynte å røyke selv og leste om oppegående folk som røykte her på nff. Fikk det for øvrig bekreftet da jeg fant ut at faren min har røyket daglig i over 20 år, noe som ser ut til å funke fint for ham selv om han har hus, jobb, kone og 3 barn.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av fuckface Vis innlegg
Speq: syns det er veldig bra at du deler det du har opplevd i forbindelse med røykeslut etter ti års daglig røyking! Det virker som det er mange som gjerne prøver å få det til å høres ut som om hasj overhode ikke medfører noen skadevirkninger, noe som bare er ren fornektelse. På en annen side er det viktig å huske på når man leser det du skriver at hasj er det eneste rusmiddelt man bare slutter med fordi man blir lei av det. Det å i det hele tatt bruke et annet stoff på den måten du beskriver, og komme fra det med helsa i behold tror jeg faktisk er umulig.

De fleste folk i Norge tror ikke at det er mulig å fungere tilsynelatende normalt med et daglig missbruk av cannabis. Jeg trodde heller ikke det fram til jeg begynte å røyke selv og leste om oppegående folk som røykte her på nff. Fikk det for øvrig bekreftet da jeg fant ut at faren min har røyket daglig i over 20 år, noe som ser ut til å funke fint for ham selv om han har hus, jobb, kone og 3 barn.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det meste du skriver her og jeg tror vi begge har lik forståelse av hva som er mulig og ikke mulig.
Det som jeg har erget meg over er personer som tilsynelatende ikke vet hva de prater om. Jeg benekter ikke at folk kan fungere og være oppegående mennesker selv om de røyker daglig. Det ser jeg selv hos venner og bekjente som gjerne har røykt like lenge som meg, eller gjerne 10-15 år lenger enn meg igjen. Noen tåler det, men langt i fra alle. Og dette tror jeg er viktig å få med. Men de forsetter fremdeles å røyke.
Cannabis har sine skadevirkninger og da tenker jeg spesifikt på psyken. Jeg tenker ikke på schitzofreni som oftest blir brukt som skremsels propaganda. Men på angst og deprisjon, da spesielt sosial angst. Langt i fra alle gjevnlige brukere av cannabis opplever dette, men det er dem som gjør det.

Du sier "min historie om røykeslutt". Da har du misforstått litt. Jeg har sluttet å røyke gjevnlig som vil si hver dag, flere ganger for dagen. Fremdeles røyker jeg under festlige omstendigheter eller om jeg bare enkelt og greit føler for det. Hele grunnen til at jeg i det heletatt har skrevet det jeg har gjort er at jeg blir frustrert over at tilsynelatende meget unge mennesker er skrå sikkre på at cannabis ikke gir skadevirkninger. Dette er feil informasjon og er noe jeg har ønsket å rette opp i. Jeg var vel også en gang i dems sko og trodde at cannabis ikke hadde noen som helst negativ innvirkning på folk. Men jeg har både sett andre og selv erfart at disse "bivirkningene" biter på noen.
Jeg prøver ikke å legge ned noe moral her, for det er ikke det det står på. Det er rett og slett hva som er rett og galt. Poenget mitt er at cannabis har skadevirkninger, selv om mange mennesker ikke blir berørt av dette. Og at cannabis er et meget undervurdert stoff.
Sist endret av spQ; 26. november 2008 kl. 01:05.
haha, det verste er at jeg har så mye mer erfaring med hasj enn de fleste av dere
80% er gamle junkier som gjerne vil advare mot ditt og datt ..

og dere skulle bare vist hvor arrogant jeg egentlig er, detta er ingen ting..
skaff dere litt mer fakta først, ikke noe mer wiki pisss liksom

siden jeg er en så "tung misbruker" :P så skal jeg dra på jobben nå
Det er fint om du legger av deg mesteparten av arrogansen din før du kommer hit ihvertfal, for du kan faktisk ikke bytte ut gode, rasjonelle argumenter med barnslige, arrogante holdninger og fremdeles forvente å bli respektert på noen som helst måte her inne.

Nå ser jeg ikke så mange referanser til wikipedia i den tråden her. Det jeg derimot ser er en god porsjon godt gjennomtenkte argumenter basert på førstehåndserfaringer som respons til dine utspill. Å kalle dette wiki piss istedenfor å faktisk svare (eller la være å svare) bidrar bare til å svekke din integritet her på forumet, og dermed også alle standpunktene du argumenterer for.

Ha en fin dag på jobben =)
Sist endret av mentalmelt; 26. november 2008 kl. 10:03.
Sitat av Deal Vis innlegg
haha, det verste er at jeg har så mye mer erfaring med hasj enn de fleste av dere
80% er gamle junkier som gjerne vil advare mot ditt og datt ..

og dere skulle bare vist hvor arrogant jeg egentlig er, detta er ingen ting..
skaff dere litt mer fakta først, ikke noe mer wiki pisss liksom

siden jeg er en så "tung misbruker" :P så skal jeg dra på jobben nå
Vis hele sitatet...
Vel hvis alderen din i profilen samt det du ellers lirer av deg her stemmer så har du ikke mer erfaring en deltagerne her nei. Uansett hadde det ikke spilt noen rolle om du var 40 og hadde røyka i 30, alle kan se hvem som er opplyste, erfarne og gjennomtenkte, og hvem som er verdensmester i denne diskusjonen.

Ingen av de som har deltatt i denne diskusjonen er såvidt jeg har fått med meg "gamle junkere", og jeg har lest endel her for å si det sånn. Uansett er ikke det eventuelle ringrever har å fortelle deg noe å blåse av (selv om man kanskje bør lese litt mellom linjene, og ta ting med en klype salt fra folk som har dratt'n litt langt).
Vel, nå reagerer jo de fleste forskjellig. Kameraten min har røyket hver dag i 2 år, og har hittil ikke hatt noen problemer annet enn søvnproblemer og et par andre småting.
Jeg derimot har røyket hver eneste dag i 1 år, og har hatt langt sterkere bivirkninger. Vil ikke gå i detaljer, men har slitt en del med det psykiske en liten stund.

Selvom jeg har kost meg mye, syns jeg ikke det var verdt det. Angrer på at jeg missbrukte det såpass, håper dere tenker over hva dere gjør, det er dritkjipt å sitte i min og sikkert flere andres situasjoner lik denne.
Nå får det vel være nok.. Hm? Jeg fikk svare jeg lette etter på den første siden, og bekreftet dette på andre of tredje side.. Nå som jeg, trådstarter, har fått de jeg søkte, så føler jeg at denne tråden er utdatert.

Tusen takk for alle svar. Og jeg håper at en gang i fremtiden så kan jeg hjelpe noen ev dere på ett vis. Ha en fin dag alle sammen.
Dette er et diskusjonsforum, kjempefint at du har fått svar på spørsmålet ditt, men folk må allikevel få lov til å fortsette diskusjonen om de vil =)
Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Nå får det vel være nok.. Hm? Jeg fikk svare jeg lette etter på den første siden, og bekreftet dette på andre of tredje side.. Nå som jeg, trådstarter, har fått de jeg søkte, så føler jeg at denne tråden er utdatert.

Tusen takk for alle svar. Og jeg håper at en gang i fremtiden så kan jeg hjelpe noen ev dere på ett vis. Ha en fin dag alle sammen.
Vis hele sitatet...
Spiller det virkelig en rolle om du har fått svar, når det diskuteres i tråden om emnet? Det er dessverre ikke du som stopper en tråd..
Jeg postet ikke bare for din skyld, Tardenturd. Grunnen til at jeg postet er fordi jeg i det siste har funnet ut en del mer om hasj(stort sett negativt), mener av personlige erfaringer. Og at jeg ville få det litt ut i en aktuell tråd, fordi jeg seriøst håper folk driter i den daglige missbruken, som vel å merke er ganske enkel å rote seg borti om man ikke har mye viktigere ting å foreta seg i hverdagen. Og fordi hasj rett og slett blir sett på som alt for lite farlig etter min mening her på forumet. Hvor helseskadelig det er tørr jeg ikke si, men det påvirker psyken til mange ganske sterkt, og det merker man først når man sitter litt for godt i det. I begynnelsen er dette ganske vanskelig å vite for mange, og jeg syns folk fortjener en advarsel.
Min simple mening hjelper nok ikke mye, men noe.

Jeg syns alle her på forumet skal stå frem og fortelle mest mulig dersom de har opplevd noe negativt (ved hasj eller et hvilket som helst annet rusmiddel), fått "skrekken", etc.
Stå sammen, del deres erfaringer med hverandre, og det vil som oftest være til stor hjelp for mange. Håper folk kan si seg enig med meg på dette?