Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1058
hu hei.

Nu er det endel år siden eg bygget pc sist, så henger ikke helt med på alt hva som er bra nu.

min siste pc ble kjøpt brukt, men tenker at fremfor å kjøpe ny brukt pc, så kan det være greit å bare få oppgradert det som er i den eg har.

Hovedkort, skjermkort, cpu og ram må nok vekk.er det noe som er glemt da? trur ikke det er behov for noe ekstra kjøling utover standard som pleier å følg med cpu,...

psu og kabinett, samt hd er vel omtrent det eneste som fremdeles har noe bruk i seg.forhåpentligvis trenger ikke psu byttes, men mulig dette på sees på også dersom det er store endringer fra gammelt hovedkort til nyere?

har et cooler master tower, så skal være rikelig med plass inni der tenker eg.

per nu er det en liten ssd (100m bare) til os, så ønsker å bytte det ut til min 500 gb, kanskje til og med 1tb

gamer, men ikke så fryktelig mye nu som før. går mest i wow, men merker at det går tregt og at den eg har nu har begynt å slite.

tenker at rundt 10.000,- er en høvelig sum å bruke, ønsker ikke gå noe over dette. gamer som sagt ikke så fryktelig mye mer, men så tenker jeg at jeg ikke trenger oppgradere på noen år frem i tid etter dette heller.

noen som har et par gode forslag å komme med?

takker for tiden
Du kan ta en titt på oppgraderingspakkene på komplett: https://www.komplett.no/search?q=opp...03§10293§10297

Der kan du se hva du får i ulike prisklasser.
Ville anbefalt å gått for en ryzen prosessor.