Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3611
Hei,
Har en iPhone som det begynner å bli liten lagringsplass igjen på, og har nesten 3000 bilder. Alle disse bildene er overført til en mac via icloud, så hvordan kan jeg slette disse bildene fra iPhone - men likevel beholde dem på icloud og mac?
du kan slette via macen, gjennom den appen hvor alle bildene dukker opp
Sist endret av applefanboy; 13. september 2016 kl. 20:43.
Har du valgt på telefonen å lagre "optimalisert for iphone"? Da er det kun thumbnails som lagres, og de tar liten plass.

Det hele kommer litt an på hva du mener med overført via iCloud. Har du på iCloud bildebibliotek i begge ender synces alle operasjoner, så sletting en plass sletter en annen plass.

Slår du av iCloud bildebibliotek på telefonen fjernes bildene kun derifra. Men da vil ikke nye bilder du tar på telefonen synces til Macen heller.
På PC får jeg opp iphone som en harddisk med mapper hvor bildene er i. Bare å gå inn i mappen, ctrl + a og slett.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Har du valgt på telefonen å lagre "optimalisert for iphone"? Da er det kun thumbnails som lagres, og de tar liten plass.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det?

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det hele kommer litt an på hva du mener med overført via iCloud. Har du på iCloud bildebibliotek i begge ender synces alle operasjoner, så sletting en plass sletter en annen plass.
Vis hele sitatet...
Alle operasjoner synces til begge deler.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Slår du av iCloud bildebibliotek på telefonen fjernes bildene kun derifra. Men da vil ikke nye bilder du tar på telefonen synces til Macen heller.
Vis hele sitatet...
Litt sløvt at det ikke skal være en bedre løsning da.

Sitat av Dice Vis innlegg
På PC får jeg opp iphone som en harddisk med mapper hvor bildene er i. Bare å gå inn i mappen, ctrl + a og slett.
Vis hele sitatet...
Bruker mac.

Sitat av applefanboy Vis innlegg
du kan slette via macen, gjennom den appen hvor alle bildene dukker opp
Vis hele sitatet...
Ønsker å beholde bildene på macen, kun slette dem fra iPhone.
Sist endret av Antidote; 15. september 2016 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I iOS 10 : Innstillinger, Bilder og Kamera, "Optimaliser iPhone-lagring".