Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 627
Hei freaks.

Jeg jobber med å tilpasse webapplikasjonen min til å være lettest mulig brukbar på min HTC Desire.

Noen tips og triks for å få dette best mulig til?
Web-applikasjon? Web-side det er snakk om, eller?
Hvis dette er tilfelle: Hva med å sjekke user agents og servere brukeren en mobilutgave av nettsiden?
Sist endret av s1gh; 2. november 2010 kl. 17:30.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du mener webside, så kan du begynne med å dimensjonere siden etter mobilens skjerm, lik oppløsning, osv.

Så kan du kanskje squeeze inn litt plass ved å komprimere bildene på nettsiden om du har det, eller bare fjerne de selv om HTC er flinke til å dimensjonere sider selv.

Om du gjøre dette, så kan du fks lage slik at man kun scroller nedover, og ikke trenger å scrolle sidelengs, + at alt ikke er forskrudd.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Web-applikasjon? Web-side det er snakk om, eller?
Hvis dette er tilfelle: Hva med å sjekke user agents og servere brukeren en mobilutgave av nettsiden?
Vis hele sitatet...
Det å redirecte til mobil-versjonen får jeg til. Jeg har ikke noen problemer med å få opp siden osv på telefon.

Det jeg tenker på er å tilpasse siden så den SER bra ut på telefon

Om du gjøre dette, så kan du fks lage slik at man kun scroller nedover, og ikke trenger å scrolle sidelengs, + at alt ikke er forskrudd.
Vis hele sitatet...
DET er hva jeg er ute etter! Sånn jeg har forstått det, så har min telefon en oppløsning på 480x800. Dersom jeg prøver å lage siden 480px i vidden vil det fortsatt være mulig å zoome ut. Det er dette jeg ikke vil ha noe av. Siden i FULL zoom skal være slik at man ikke trenger å scrolle sidelengs..
Google på css media queries, bruk blokkvisning på linker etc. slik at det blir lettere å trykke på de med fingeren, fjern hover, mousever etc. bruk større skriftstørrelse enn vanlig. Unngå å bruke flere kolonner.

Er mye å ta hensyn til, litt googling på websites android/iphone gir gode resultater