Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 968
Hei kjære freaks! Jeg skal ut å reise med fly imorgen, og har utrolig flyskrekk. Har fått utskrevet 2mg valium av legen, hun sa at jeg kunne ta fler enn én om dette trengtes, men hvor mange burde jeg ta for å fjerne alt ubehag uten å bli helt pillerusa? Evt hvor lenge før flyturen.

Takk for svar

Det er snakk om vival foresten
Sist endret av HeltEnkelFyr; 19. juni 2023 kl. 12:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HeltEnkelFyr Vis innlegg
Hei kjære freaks! Jeg skal ut å reise med fly imorgen, og har utrolig flyskrekk. Har fått utskrevet 2mg valium av legen, hun sa at jeg kunne ta fler enn én om dette trengtes, men hvor mange burde jeg ta for å fjerne alt ubehag uten å bli helt pillerusa? Evt hvor lenge før flyturen.

Takk for svar

Det er snakk om vival foresten
Vis hele sitatet...
Du skriver hverken bmi eller vekt men drikk 3-4 halv litere før flyet, så merker du ikke en dritt på angsten. Doser etter ved behov på flyet. Men er du alkoholiker eller ikke kan drikke det av en grunn så start med 1-2 piller kvelden før så sover du godt ( ja dette er viktig for angsten, du vil garantert ha søvn problemmer for du gruer deg såpass og fly) . Så tar du 2 stk 1 time før du skal på flyet. IKKE TA dem tidligere en dette.. Selv om halveringstiden på valium er lang så rapporterer flere at den sterke virkningen mot angst er i ca 5 timer.


Du må kun velge en av disse metodene. Du må aldri finne på og blande disse , tar du valium eller drikker alkohol skal det gå minst 12 timer mellom hverandre. Du får garantert en idiot kommentar her inne om at det går greit men dette er invidiuelt og du vet aldri om hvordan du reagerer.


Jeg skriver valium selv om du sa vival, da begge har samme virkestoffet som er diazepam.
Sist endret av fewibo1112; 19. juni 2023 kl. 13:11.
Vekt 73kg - 178cm høy. Glemte å skrive dette
Sitat av HeltEnkelFyr Vis innlegg
Vekt 73kg - 178cm høy. Glemte å skrive dette
Vis hele sitatet...
Da skal dosen jeg skrev fungere så lenge du ikke har historikk med rusmisbruk. Disse har ofte høyere toleranse og da må du bare prøve deg fram. Vent 20min mellom hver dose
Jeg bruker ca 20mg før flyturer og tannlegebesøk. Har kanskje noe toleranse på det men bruker det i snitt 2-3 ganger i året.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg bruker ca 20mg før flyturer og tannlegebesøk. Har kanskje noe toleranse på det men bruker det i snitt 2-3 ganger i året.
Vis hele sitatet...



Tror 20 mg vil være altfor mye for meg

Sitat av fewibo1112 Vis innlegg
Da skal dosen jeg skrev fungere så lenge du ikke har historikk med rusmisbruk. Disse har ofte høyere toleranse og da må du bare prøve deg fram. Vent 20min mellom hver dose
Vis hele sitatet...



Så du tenker 4mg ikveld og 4 mg 1 time før flyet går imorgen holder?
Sist endret av HeltEnkelFyr; 19. juni 2023 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HeltEnkelFyr Vis innlegg
Tror 20 mg vil være altfor mye for meg






Så du tenker 4mg ikveld og 4 mg 1 time før flyet går imorgen holder?
Vis hele sitatet...
Ikke noe grunn til å ta ikveld og ta imorgen også, om du ikke har vært borti sånn type preparater før vil 4-6mg bare nok 30min før du går på flyet.
20mg er nok kanskje litt mye for deg, jeg tillater meg selv å dope meg ned når jeg skal til tannlege eller ut å fly siden det er så sjeldent, brukes det får andre ting tar jeg max 10mg.
2mg er ganske lite selv uten toleranse. Når jeg først startet kjente jeg ikke noe særlig på doser under 5mg. Men disse tingene er jo veldig individuelt, mulig du får god effekt av bare 2mg også. Så det beste er egentlig å prøve en, se hvordan du føler deg - kjenner du ingenting kan du ta en til osv.

Benzo har en litt uheldig tendens der du selv føler at du kanskje ikke er så rusa, mens du i virkeligheten kan være helt på bærtur. Bestem deg derfor på forhånd hvor mye du kan ta maks, og hold deg til dette antallet selvom du fortsatt føler på ubehag (har du veldig sterk angst, vil benzo hjelpe - men ikke fjerne hele ubehaget uansett dosering egentlig). Som førstegangsbruker bør du ikke overstige en dosering på mer enn 5mg til 10mg.
Men om jeg tar 6mg 1 time før flyet, ikke noe mer enn det. Vil dette funke på angsten uten å gjøre meg noe ruset/påvirket?
Ta 6mg en time før du går på. Du kan føle deg og virke litt brisen men det er ikke noe stress. 5mg trodde jeg var minste pillen de lagde. Bedre å ta 6mg med en gang istedenfor å uppe 2mg om gangen. Hold deg unna alkohol. Spis en sjokolade. Nyt flyturen. Det kan virke skummelt å ta en valium men det går helt fint.