Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1297
Hei

Jeg ble tatt i å ha røyket marihuana på akkurat dette tidspunktet ifjor. Jeg gjennomgikk hele prosessen med politiet og urinprøver i ett halvt år, og siden jeg da bare var 16 (17 nå) så fikk jeg slippe med det og slippe eventuelt rulleblad hvis jeg gikk clean på alle urinprøvene mine. Så det jeg lurer på er om dette virkelig er tilfelle, eller om det kommer til å vises for evnt. arbeidsgiver? Noe annet jeg også lurer på er om politiet kan komme hjem til meg eller tilkalle meg på tilfeldige urinprøver i ettertid? Ble nemlig fortalt at de kunne det, og da lurer jeg på om det bare er for å skremme meg eller om det er tilfelle. Siden det er akkurat 1 år siden hendelse skjedde så kunne dette være en "fin" tid å bli sjekket på, og det var det som fikk meg inn på tanken.
Har du fullført urinprøve så får du ikke noe straff nei, og ja dette er for å skremme deg. De kan kun ta urinprøve hvis de har skjellig grunn til misstanke.
Da jeg ble huket inn viste jeg rein prøve, så etter en måned viste jeg en rein prøve til. Så etter enda en måned viste jeg til rein prøve igjen. De sa deretter at de ville ta meg inn på en stikkprøve fra alt i mellom 3 måneder til et halvt års tid. Dette skjedde aldri og er halvannet år siden.
En veninne skrev under på en sånn kontrakt, eneste pisseprøven hun måtte ta kom for et par uker siden og da hadde det nesten gått 1 år siden kontrakten ble skrevet under på. Var rusfri i hele perioden, bortsett fra 2 dager før urinprøve -.-

Blir du tatt igjen kan du velge om å slippe straff (bot) og skrive under på ny avtale, eller ta imot boten på 2-3k og legge hele saken bak deg.

Tror heller ikke arbeidsgiver får innsyn i rulleblad, med mindre det er alvorlige saker. De ringer og avtaler et møte, gjerne dagen før.
Jeg hadde aldri skrevet under på noe sånt.
Altså...
Når man signerer en slik kontrakt, tror jeg nok Politiet gjør alt de kan for at det ikke vises til folk at du går på urinprøver.