Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 23183
Hei!

Er det noen som vet hva EU kvotene er innad i EU land? Altså, hvor mye jeg kan ta med fra Tyskland til Danmark og fra Danmark til Sverige?

Er mest interessert i spritkvotene, men om noen vet for øl er det også fint! : )
10 liter sprit, 110 liter øl.
Trådstarter
29 1
Tusen takk, rart jeg ikke klarte finne det selv når jeg søkte. Er det mye toll på grensene i Sverige, Danmark og Tyskland, eller funker det greit å ta sjansen på en god del sprit over kvota? ;p
I og med at kvoten er såpass massiv er det lite/svært lite toll mellom disse landene.

De fleste reisende gidder ikke ta med seg mer enn kvoten av innlysende grunner.
Trådstarter
29 1
Okai, men da er alt fett! ;D
Sitat av battlecaT
I og med at kvoten er såpass massiv er det lite/svært lite toll mellom disse landene.

De fleste reisende gidder ikke ta med seg mer enn kvoten av innlysende grunner.
Vis hele sitatet...
Forstår dere egentlig hva ordet toll betyr??? Utifra innlegene dere kan det virke som om dere snakker om tollkontroll.......
Trådstarter
29 1
Ja, snakker om tollkontroll! ; )
▼ ... flere år senere ... ▼
Gadd ikke lage ny tråd, så jeg spør her er det noen som vet kvoten på snus fra sverige inn til danmark?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Gadd ikke lage ny tråd, så jeg spør her er det noen som vet kvoten på snus fra sverige inn til danmark?
Vis hele sitatet...
Jeg fant ett sted som sa 1kg tobakk, ett sted som at man kan ha med "til personlig bruk" og at dette kunne være opptil 3kg. Uansett betyr dette minimum 45 bokser så det burde vel være nok.
kjedelig streiting
Så lenge du ikke har tenkt til å selge noe av det kan du vel ta med deg ubegrensa mengder tobakk innenfor EU. Så lenge det er betalt MVA og evt. skatter i et annet EU-land selvsagt.