Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1039
Jeg har en blogg som drives av Wordpress. Jeg ønsker å "koble den opp" mot Facebook og få til følgende:
  • Folk skal kunne "bli fan" av bloggen på Facebook
  • Folk skal kunne "like" artikler vi poster
  • Hver gang vi poster en ny artikkel på bloggen, så blir denne postet på wallen til alle som er fan av bloggen vår (på FB)
  • Hvis noen "liker" en artikkel som er feedet på wallen, så skal denne "liken" registreres og også vise på selve bloggen
  • Dersom noen kommenterer på FB på en artikkel som feedes, så skal denne kommentaren også dukke opp på bloggen

Jeg ønsker ikke en hel masse fancy FB-ting og tang i sidebaren og lignende. WP-bloggen kjøres uten widgets, forresten, om det har noe og si.

Jeg har googlet og lest og prøvd en hel masse forskjellige plugins og greier, men finner faen ikke utav det. Finner ikke den optimale løsningen.
Nå har jeg "Sexybookmarks" hvor folk kan dele artikkelen (til bl.a. FB, Twitter osv.) og jeg har en "Liker-knapp" som folk kan trykke på. Denne har også en teller.

Ta gjerne en titt på www.departementet.org for å se "liker-knappen". Denne fungerer slik jeg vil, men hvis noen deler en artikkel på FB, og folk liker denne delingen (på FB) så registrere den ikke det. Det er kjipt.

Mitt spørsmål er: hvilken plugin(evt. flere) anbefaler folk for å få til det jeg vil? Og må jeg sette opp en applikasjon eller en fan-page eller en gruppe på FB for å få til alt? (Jeg har allerede både app og fanpage allerede).

Kom med tips!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du trenger vel en app til selve postingen til facebook. Det skulle være relativt enkelt å sette opp en slik løsning. Jeg vet ikke helt hvordan plugins i WP fungerer, og det er mulig det er noen begrensninger der. Man skulle vel kunne løse det meste av dette med js

jeg har ikke erfaring på verken FB eller WP, men jeg ser for meg at det kunne blitt løst cirka sånn:
bruke php-apiet til fb, og hooke seg på en eller annen publish-action i en WP plugin. like-knappen er standard api via iframe. Det enkleste å gjøre for å finne comments, likes osv. må være å bruke graph-apiet. For å gjøre dette enkelt i js med async. req. kan du fetche den serverside på ditt domene, så du slipper å tenke på cross-domain permissions. eneste ekstra data du trenger å tenke på er id til objektet hos fb