Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3409
Hei. Jeg kjøpte nettopp et nytt kabinett fra Coolermaster-> Stacker.

Jeg lurte på om noen vet hvor man kan få kjøpt neonlys til PC'n? Er det noe kjente merker f.eks.? Anbefalinger?

PS; Det er ikke noen ledige kabler ut av strømforsyninga, kan jeg få kjøpt en liten forlenger, eller til å "seriekoble"? om noen kan forklare litt?

Takker for svar!
Legg gjerne til bilder

http://bildr.no/thumb/621684.jpeg
Sist endret av RydEN; 5. april 2010 kl. 18:38.
Du må egentlig ha et gjennomsiktig kabinett om det skal bli noe artig, med mindre du skal plassere neonlysa på utsiden av kabinettet? Det bruker heller ikke mye strøm, kommer an på hvor mye du skal ha.
Det man bruker i datakabinetter heter ikke neonlys, men kalde katoder

Hvis du vil få en bra/fin lys effekt bør du kanskje sette inn et vindu, eller noe sånt, men det går også an å sette de på utsiden, men det blir fort irriterende.

Kjøp katoder fra Microplex/netshop bruker de selv
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Når det lyser gjennom siden på kabinettet mitt så ser man enkelt gjennom hullene.

Noen som vet hvor mye watt det tar fra strømforsyninga? kan det hindre å gi nok strøm til f.eks. skjermkort?
hva slags deler har du ?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hei, hvis jeg nå vil sette inn katoder i PC'en min. Hvordan går jeg fram? Hva trenger jeg av invertere og lignende? Hvor fester jeg strømkabelen?

Jeg vil rett og slett ha det inn med teskje.Tenker OP også vil ha nytte av litt hjelp .. så kan noen som har peiling lage en liten guide please?
KP will be given, hvis det har noe å si...
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hei, hvis jeg nå vil sette inn katoder i PC'en min. Hvordan går jeg fram? Hva trenger jeg av invertere og lignende? Hvor fester jeg strømkabelen?

Jeg vil rett og slett ha det inn med teskje.Tenker OP også vil ha nytte av litt hjelp .. så kan noen som har peiling lage en liten guide please?
KP will be given, hvis det har noe å si...
Vis hele sitatet...
Kjøp fra din favorittside. Eks. komplett
Følg bruksanvisning som følger med
????????
Profitt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Men, hvor kobler jeg den til og sånn? Leste anmeldelse på en av de der..De sa det ikke fulgte med manual..
Den jeg har bruker strømkontaktene som er til harddisker.
Skal i teorien være ganske idiotsikker å montere.
Jeg kjøpte ett helt katode kit av en kompis. Trur det var fra Microplex. I det fulgte det med en liten boks du koblet til strøm kontakter inne i pc'en, altså fra strømforsyningen. Etter det var det bare å sette ledningen fra katoden inn i den boksen, som hadde to utganger til to katoder. Plasser katoden på ønsket sted, fest med dobbeltsidig tape, fest bryteren bak på pc'en, der du har skjemkort, lydkort etc. skru på bryteren, enjoi
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Alt i alt må man kjøpe en:

http://microplex.no/Avdelinger/Datak...ch--12783.aspx

og en http://microplex.no/Avdelinger/Datak...der-12793.aspx

og katoder?
Sist endret av RydEN; 7. april 2010 kl. 01:43.
du må ikke ha den på link nr. 2, det er bare en forlengelsekabel. ok så må du ha katodene ja
Ledningene på katodene til microplex er rundt 20 cm. Så hvis du skal ha to ett stykke fra hverandre kan det være smart å ha med en forlengelseskabel, men det er ikke nødvendig.

Hvis du skal ha det skikkelig heftig kan du ta med en slik:
Lydkontroller
Tror du det går å modde den der med minijack isteden for mikrofon slik at man kan kjøre den gjennom et lowpass filter o.l for kun å reagere på bass?
Så en kar på tg med en slik og den blinka urytmisk og til alle lyder (greit det er masse støy på tg men dog)