Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1163
Hei! har byttet ut skjermen min fra en 60hz til 144hz, etter dette har dataen min hatt veldig lav fps i spill (cappet den før på 120 og nå ligger den på rundt 20 ca) og generelt dårlig performance når jeg skal inn og ut av forskjellige nettsider og programmer. Alt virker tregt.
Min nye skjerm er en ASUS mg248q 144hz , 1ms.

Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere optimalt ?


mine specs er:
windows 10 home 64-biters
intel(r) core(tm) i7-6700k cpu @ 4.00ghz 4.00 ghz
nvidia Geforce GTX 1060 6gb
16gb ram
Hmh, når du bytter skjerm tror jeg du også må manuelt gå inn å bytte til 144hz i skjerminstillingene, har du gjort det?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Er den nye skjermen plugget i skjermkort eller hovedkort?
Hei. Har manuelt byttet til 144hz og koblet den inn i gpuen. Har prøvd displayport duallink og hdmi
merkelig at du faller helt ned i 20 fps. At en skjerm støtter 144hz fremfor 60hz skal normalt sett ikke påvirke kravet til ressurser. Har gjort ca. 0 googling på skjermen du nevner, men er det en skjerm med høyere oppløsning enn din forrige skjerm? Uansett, så virker 20fps usedvanlig dårlig på en 2560x oppløsning når man har gtx 1060.

Sjekk ut flere spill og gjør noen benchmarks, og kom tilbake med litt mer oversikt over hvilken fps du opplever i forskjellige ting.

Faktisk finner jeg skjermen din på komplett. Der oppgir den at det er en 1920x1080 skjerm !? 20 fps gir ingen mening. Forsøk en reinstallasjon av drivere og slå av alle eventuelle overclocks midlertidig.