Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1827
For å øke trivselsnivået mitt på TG har jeg valgt å ta med huset mitt, som selvfølgelig er krympet ned til LAN størrelse og gjort om til husvogn.

Hylla blir en tre etasjes enebolig, uten kloakk og innlagt vann. Må overleve med "utedo", strøm og vannbåren varme/kulde.
I tillegg har den fått et par avtagbare hjul, så den er lett å dra med seg, selv med overlast av tekniske dingser.

1. Etasje
- Kontrollrom: Her skal hele huset styres! Alt fra tetris til temperatur på vannet. En skjerm overvåker det hele.

2. Etasje
- Lager/Kjøkken: Her blir alt fra mat til elektronikk lagret.

3. Etasje/Loft:
- Fabrikk: På toppen har jeg plassert en lite fabrikk, som kan produsere svært kompliserte ting i plast. OBS: Området er kameraovervåket!
- Styring: I tillegg finner man selve hjernen i huset her m/innebygd vannbrønn, pumpe og vannbåren varme/kulde.
- Jeg har en egen worklog på selve styringen, den finner du her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=277103

Utsiden:
- Ytterveggene er kledd med panel.
- Inngangsdøren finnes i 2. etasje (1. etasje er åpen, og taket rekker jeg ikke å bygge, så håper det blir lite regn)
- Framsiden av huset vil bli belyst av noen fine lamper
- På døra i 3. etasje blir det montert et 64x63 led-reklameskilt. Ta kontakt om du vil vise en reklame! Obs: Filformatet må være .ppm

Husvogna skal gjøres så hjemmekoslig som mulig, forhåpentligvis i 80-talls stil.

Dagens jobb:


Alle deler til reisverket ferdig kappet og høvlet


Reisverk satt opp og gulv er ferdig montert


Dette er hjulene som blir brukt. Plukket fra en 2000 mod Olabil

Neste steg blir å kappe panel til vegger, motere hjul under og dør i 2. etasje.

Stay tuned @GreenRay
Da har jeg fått laget en skapdør og malt reisverket






Sideplater, klar til montering når malingen er tørr


Regner med jeg må ha et strøk til

@GreenRay
▼ ... noen uker senere ... ▼
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Stilig!
Er det forresten noen regler for maxhøyde på TG? Tenkte å starte på TG16 hyllen min allerede nå..
Sitat av Adeith Vis innlegg
Stilig!
Er det forresten noen regler for maxhøyde på TG? Tenkte å starte på TG16 hyllen min allerede nå..
Vis hele sitatet...
Høyde: 200 cm
Bredde: 80 cm
Dybde: 55 cm

Konstruksjons regler for TG:

"Alle konstruksjoner skal være stødige, stabile og bygget i materialer som ikke brenner lett. Lettantennelige stoffer som plastikk, papp og papir tillates ikke som en del av konstruksjonen. I tillegg skal konstruksjonene følge disse forskriftene:


Prosjekter som involverer konstruksjoner på tvers av bordradene, eller har en høyde på over to (2) meter fra bordhøyde, må sende søknad til konstruksjon at gathering dot org.

Det er ikke anledning til å skru fast, feste eller på noen måte ødelegge bordene for en konstruksjon. Konstruksjonen skal være solid nok til å stå uavhengig.

Konstruksjoner skal ikke overstige størrelsen i bredde og dybde som du/dere har fått tildelt. Maks størrelse på konstruksjoner for én deltager er 80 cm i bredde og 55 cm i dybde (Konstruksjoner skal ikke være til hinder for kabler o.l. som blir ført på bordradene). Husk! Dette er utvendige mål på konstruksjonen!

Montering av lysbrytere, stikkontakter, vifter og lignende skal være fagmessig utført. Åpenbare feil og/eller dårlige løsninger kan få pålegg om å bli demontert.

Skulle en del av konstruksjonen bli plassert midt mellom to paller, slik at bordplaten tar størstedelen av vekten, kan Security pålegge krav om forsterkning av bordplaten.

Hyller kan ikke komme i konflikt med switchstativ som står på bordplatene.

Konstruksjoner som ikke oppfyller foregående krav, kan få pålegg om å bli forsterket. Hvis dette ikke tas til etterretning, kan Security når som helst pålegge deltakere å ta ned konstruksjonene sine.

Security kan også pålegge deltakere å ta ned konstruksjoner som er forhåndsgodkjent, hvis den har åpenbare svakheter eller står i fare for å falle sammen.

Det vil bli utført periodisk kontroll av konstruksjonene under arrangementet. Har konstruksjonen blitt innvilget fritak fra forskriftene i forkant av arrangementet, bes dere om å ha godkjenningsarket klart når dere blir oppsøkt av Security.

Hyllekonstruksjoner er ikke tillatt i Creativia Lounge. Dette er pga at bordene som er benyttet der er en annen type enn de som finnes i resten av salen, og ikke tåler like mye vekt.
Er dere i tvil om konstruksjonen deres? Ta kontakt med konstruksjon at gathering dot org, eller bruk forumet.

I tillegg ønsker vi å oppfordre alle deltakerne til å bruke sine kreative evner når de utformer hyllene sine - ha årets tema i bakhodet!"