Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6713
Heisann!

Lurte på hvor man får tak i PVC rør(ca. 1m) og ulike koblinger(T-form, 90 grader) i str. fra 20-30mm. Har søkt litt rundt på nettet men virker som det er litt vanskelig å få tak i slike rør for privatpersoner.

Er det noen som vet om butikker som har det, f.eks biltema eller byggmaker?
32 mm er vel hvertfall rimelig enkelt og få tak i? Clas har, Maxbo ++ har..

http://www.clasohlson.com/no/b/jernv...B8p/avl%C3%B8p
Sist endret av eXerisjon; 23. juni 2012 kl. 23:33.
Din lokale rørlegger har nok ett stort lager av disse.
kjedelig streiting
Clas ohlson og biltema har det for en billig penga. Rørlegger blir vel fort en del dyrere.
M3talll's Avatar
Trådstarter
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, denne siden var jeg inne på men gikk tydeligvis ikke an å kjøpe via nett og bor så langt unna Oslo at pengene jeg må bruke for å reise dit er vel trippelte det jeg bruker på røra.


Men takk for svar fra alle andre skal skjekke biltema til uken!
Sitat av M3talll Vis innlegg
Ja, denne siden var jeg inne på men gikk tydeligvis ikke an å kjøpe via nett og bor så langt unna Oslo at pengene jeg må bruke for å reise dit er vel trippelte det jeg bruker på røra.


Men takk for svar fra alle andre skal skjekke biltema til uken!
Vis hele sitatet...
Ring dem, står telefonnummer på siden
M3talll's Avatar
Trådstarter
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Ring dem, står telefonnummer på siden
Vis hele sitatet...
Nei takk, da tar jeg heller turen til biltema først tror det kan være enklere.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hmm, rør, la meg tenke.
Hva med rørlegger????!!!

Himmel og hav!
M3talll's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hmm, rør, la meg tenke.
Hva med rørlegger????!!!

Himmel og hav!
Vis hele sitatet...
Hehe morsomt, var faktisk hos rørleggeren i forrige uke, men fant ikke riktig rør + det var svindyrt.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Da går du til en annen.
Ikke sikkert du finner PVC rør, så har dem PP eller PE rør...
M3talll's Avatar
Trådstarter
Er avhengig av lite friksjon og at konstruksjonen er så lett og stabil som mulig så har funnet ut at PVC er veien å gå, skal ikke bruke rørene til det de tradisjonelt brukes til, viss ikke kunne jeg selvfølgelig valgt PP eller PE.
Sist endret av M3talll; 24. juni 2012 kl. 00:07.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Usikker hvor langt ned i diameter PVC lages, men på plastrørfabrikken jeg jobbet (og delvis enda) produseres det ikke så små PVC rør..
M3talll's Avatar
Trådstarter
I orginalkonstruksjonen ble det brukt "1/2 inch" rør, som blir ca. 1,27cm. Så egentlig er jeg på jakt etter mindre enn 20mm ,men spiller ikke så veldig stor rolle selv om det er litt tykkere rør.
vi elektrikere har 20mm pvc-rør... snakk med en elektriker i nærheten og si at du vil ha 20mm stivrør