Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1843
Er fornøyd med mitt gamle kabinett (Obsidian 800D), men ønsker nå og lage noe som ser tøffere, kulere ut osv. men ikke minst som jeg har gjort selv ...
Så jeg har kjøpt inn et nytt kabinett, et Fractal Design Define XL Black Pearl og tenker nå og fixe litt på det.

Oppsettet kommer til å bestå av disse hardware delene:
Case: FDD XL BP
MB: ASUS P8Z68 Deluxe
CPU: Intel Core i7 2600k 3.4GHz (4.1)
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000M
GPU: PowerColor Radeon HD 6970
HD: Seagate 1TB 7200 RMP
OS:Windows 7 Ultimate 64 bit
Kjøling: Dobbel "push-pull" radiator, Swiftech MCP360 pumpe, Schyte Gentle Typhoon vifter,
Blitzpower Z-multi 150 vanntank, hvite slanger og Feser One kjølevæske
Skal også kjøpe noen slike kabler

Alt vil bli kjøpt på de sidene som linkene går til (selvsagt kan noe bli endret også...)

Skal lage modell i Google Sketchup med forslag på hvordan det kanskje blir og skal laste opp bilder etterhvert som jeg får gjort forskjellig.
Som fargetema for dette kabinettet har jeg tenkt å ha en blanding av sort og hvit. Selve "fundamentet" sort, mens vifter, kabler, vannpumpe (?) +++ i hvit.

Her er noen bilder av slik som kabinettet i utganspunktet ser ut som:















Hvis noen har tips, forslag eller noe annet på hjertet, vær snill å send meg PM eller kommenter nedenfor.
Setter pris på å høre hva dere synes


...
Vindu i sidepanelet?
Vindu i plexi hadde vært kult, men mister en del av lyddempinga.
Eller pøse på med så mye lys at det kommer ut av hver eneste lille åpning i kabinettet?
gr1\/'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vindu i plexi hadde vært kult, men mister en del av lyddempinga.
Eller pøse på med så mye lys at det kommer ut av hver eneste lille åpning i kabinettet?
Vis hele sitatet...
Ja det hadde vært kult! Har tenkt på sort transparent plexi og hvitt lys på innsiden, slik at når jeg skrur på PC'en gjør belysningen at innsiden vises gjennom plexiglasset..

Men sort plexi er vanskelig å skaffe her i Norge, nesten bare blank som finnes..
Sist endret av gr1\/; 12. februar 2012 kl. 01:30.
matt svart plexi så du ikke ser inn uten lys. kjøleveske som reagerer i UV-lys feser one UV-grønn eller blå.
2 meter med RGB LED stripe og bruk blått lys. siden det er RGB stripe kan du få en heftig strope effekt også, + at du kan ha kvitt lys.
denne kan du bruke hvis kabelen til LED stripa ikke er lang nokk

kansje kjøp deg noen peltier element og en CPU kjøler til og avkjøle den varme siden og bruk ei 2-3mm alu plate på den kalde siden eller en annen kjøliribbe og lag deg et kjøleskap i pcen, skjær hull til dør på kabinettet og bruk isopor til isolering.

ta og kutt av 2 striper av den LED tripa jeg linka til og lim de fat i undersiden av kabinettet(det er teip på baksiden av lysene) så du får underlys på kabinettet, noe som er veldig kult etter min mening
gr1\/'s Avatar
Trådstarter
Noen som har forslag til "logoer, decaler etc. Jeg kan bruke i/på kabinettet?
(må nok si jeg vil ha noe annet enn NFF logoen denne gangen...)
▼ ... over en uke senere ... ▼
gr1\/'s Avatar
Trådstarter
Har funnet ut at jeg ikke tar meg tid til å lage digitale modeller/"plantegninger slik at dere kan se, da jeg har alt klart oppe i hodet mitt, og det kan bli litt komplisert å lage det i f.eks. Sketchup... :P

Men jeg har kommet langt nå og vil trolig legge ut bilder i morgen (dag) ...

spennende å se.
Bygg dør i aluminium, sett tanken i denne.
gr1\/'s Avatar
Trådstarter
Her er noen bilder av det ferdige kabinettet


(aner ikke hvorfor, men dette bildet ble av en eller annen grunn rotert da jeg lastet det opp :P )


























Akkurat kuttet på hull, men mangler å file og feste på grill



...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan bytte ut den blå LED'en foran med en hvit en, det er en standard 3mm festet med noe lim, men den er fortsat lett å få ut :3