Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1332
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Før jul så ble jeg innlagt på sykehus etter intox med benzodiazepin og opioder. Jeg har aldri følt meg avhengig av medikamenter, har kun brukt i teraupautiske doser i samsvar meg lege. Etter sykehusopphold ble jeg videreført til avgiftning: jeg takket ja til dette for å berolige foreldrene mine.

Nå for noen dager siden så opplevde jeg at jeg mista meg selv helt, og spydde og hyperventilerte i flere timer. Etter denne episoden, så har jeg opplevd økt angst, sensitiv for lyder og sliter med konsentrasjonen m.m. mao. veldig i samsvar med benzo-withdrawals. Har dog ikke brukt benzo på flere uker, så skjønner ikke hvorfor dette skjedde.

Noen som har en anelse om hva som skjer?
Du forteller jo ingenting om hvor mye benzodiazepiner du har brukt og hvor lenge. Ut ifra hva du beskriver så høres det ut som benzo-abstinenser. Du sier heller ikke hvilke benzo du har tatt. Visse typer har lang halveringstid og kan sitte i kroppen veldig lenge ved misbruk. Ellers så høres det jo ut som en kjip livssiuasjon for deg, og et angstanfall kan jo skje alle når som helst, spesielt i en kjip situasjon. Kan være abstinenser, eller det kan være at du bare fikk et angstanfall. Sikkert en kombinasjon hvis du var avhengig av benzo, da disse abstinensene sitter i i flere uker.
Sist endret av Relevant; 19. februar 2019 kl. 23:48.
Mitt råd er å forholde deg til helsevesenet og ikke freak.no når det gjelder dette. De plagene som kom for noen dager siden bør du kontakte sykehuset du var på, eller lege (fastlege).
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det var terapeutiske doser i samsvar med lege og du ble utsatt for en forgiftning så har vel ikke akkurat den terapeutiske dosen vært korrekt. Og panikkanfall etter en slik episode er jo forståelig. Dessuten merker man som oftest ikke at en er avhengig man har sluttet på medikamentene. Og særlig benzo kan ta lang tid før man kjenner på de værste abstinensene. Men som Nevnt over her mangler vesentlig informasjon for å kunne gi deg et noen lunde godt svar.
Rebound angst