Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1345
Har internet fra homenet. Har hatt det i en uke nå, og pingen har alltid vært på 33-34 med kabel. Greit, men for to dager siden så ble plutselig pingen på 13-15. Jeg pinger vg.no i cmd.
Men nå idag så ble pingen tilbake på 33-34 igjen.
Har forsøkt å bridge ruteren, resette den, fikk homenet til å resette linja, men forsatt samme ping.
Jeg har adsl. Jeg er den eneste på linja.

Det jeg egentlig lurer på er hvorfor jeg plutselig fikk 13-15 for to dager siden, og hadde dette frem til imorges, for og så gå tilbake til 33-34.
Vil selvfølgelig ha tilbake til 13-15ms.
Fraråder homenet på sterkeste. Elendig support og generelt begredelig kundebehandling. Bytt, bruk angrefrist eller hva enn du kan for jeg kan nesten love deg at du kommer til å angre. Hatt 2 kompiser som nesten har gått på veggen pga dette.
Trådstarter
73 4
Homenet låner jo linja fra telenor, og jeg har telenor, nextgentel og homenet å velge imellom. De to første er egentlig dyre, og for en som per dags dato har 1100 å leve for per uke så er homenet forsåvidt et "ok" alternativ.
Men ja, har lest mye dritt om homenet. Men så hadde jeg bare to uker angrefrist også, som er egentlig helt på tryne, da det tok meg 3 uker fra jeg bestilte til jeg fikk nettet.
Da var det nok rutingen til Telenor som var endret til noe som ga deg lavere ping i de to dagene og ikke noe Homenet kan endre på.
Trådstarter
73 4
Snakket med homenet igjen med en annen og han sier at det har med hvor mange som bruker nettet rundt mitt området, mtp kobberlinja. Noen som kan bekrefte det? For meg høres det helt mongo ut når pappa som bor 250 meter rett oppi her har 15ms konstant. Han har da Telenor.
Som "Hater_mordin" skriver, jeg fraråder deg homenet på det sterkeste.
Samme om de låner linja fra telenor, get, nextgentel eller hvilken som helst leverandør.

Bytt heller til telenor eller next gentel, ja de er dyrere men du får bedre kvalitet.
Akkurat nå har telenor tilbud også, alle hastigheter for 299 i 3 mnd.
Nå vet jeg ikke hvilke hastigheter du trenger, men 20/2 eller 30/10 til under 500 lappen burde funke fint til ditt budsjett.
Har ca det samme budsjettet og betaler 489 for 60/10 via get.
Kjør en trace not VG. Så ser du om hvor responstiden kommer fra. Mest trolig har homeneg flere veier mot internett og så har dei bare endret routingen sin.

Men er det plagsomt pga at det står 33ms vs 15ms eller pga at du merker forskjell når du bruker nettet.
Trådstarter
73 4
Gamer en del 1.6. Så ja, når man går fra 40ms ingame til 65-70 så er det helt klart merkbart, så meget irriterende.
På nettet generelt så merker jeg ingenting, men nå sitter jeg fint lite på vg og andre ting, jeg gamer hovedsakelig.
Sitat av zerofero Vis innlegg
Homenet låner jo linja fra telenor, og jeg har telenor, nextgentel og homenet å velge imellom. De to første er egentlig dyre, og for en som per dags dato har 1100 å leve for per uke så er homenet forsåvidt et "ok" alternativ.
Men ja, har lest mye dritt om homenet. Men så hadde jeg bare to uker angrefrist også, som er egentlig helt på tryne, da det tok meg 3 uker fra jeg bestilte til jeg fikk nettet.
Vis hele sitatet...
Angrefristen gjelder fra du har mottatt produktet, ikke fra du bestiller det. Så i teorien hadde du 5 uker å angre på. Så det er ikke så på trynet alikevel 😊
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Angrefristen gjelder fra du har mottatt produktet, ikke fra du bestiller det. Så i teorien hadde du 5 uker å angre på. Så det er ikke så på trynet alikevel ��
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke da trådstarter i dette tilfellet ikke har bestilt et produkt (eller vare som angreretten kaller det), han har bestilt en tjeneste. Angrefristen er ganske klar på at angrefristen på tjenester er fra bestillingsdato, da du skal ha tid til å sette deg inn i hva du har bestilt (vilkår, priser, dekningskart, hva andre kan levere etc). Hvis produktet ikke lever opp til det du ble lovd, så er det en reklamasjonssak (hvis de ikke klarer å rette opp i levereransesvikten).
Sist endret av bashfoo; 10. oktober 2018 kl. 20:18.
Har merket nøyaktig det samme i perioder, noen ganger er pingen høy over lange perioder og noen ganger lavere. Vet ikke hva det kommer av, men lager graf med mrtg og det er godt synelig der. Er sikkert noe med routingen deres som endres nå og da. Er nok ikke linja, men noe lenger ut i nettet til homenet. Er ellers bra fornøyd med homenet, fungerer som det skal.
Husk at vg.no også har sine perioder med høyere trafikk en andre (og hvis de føler for å nedprioritere svaring på ICMP-trafikk så er det vel ingen som kan klandre de for det?).. Prøv forskjellige tider på døgnet og andre nettsider enn kun vg.no..
Trådstarter
73 4
har forsøkt db.no også, speedtest.net osv, så gjør det øy.
ja er ikke misfornøyd med homenet utenom det med pingen, enn så lenge :P
Prøvd å snakke med dei på drift hos homenet ?
Trådstarter
73 4
jepp. har snakket med de og de finner ikke noe. kunne heller ikke si noe spesifikt utenom at det kunne være flere på linja i området rundt meg, mtp jeg bruker adsl. kobberlinja. men for meg høres det litt rart ut.
Kan du paste en traceroute her da så en ser hvor forsinkelsen eventuelt kommer ?

Drift eller kundeservice du har pratet med hos dei ? Kundeservice veit lite om hva som egentlig skjer i kjernenett eller av routingvalg..