Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2010
Hei,

Noen som har erfaring med fagskolen i innlandet/fagskolen Tinius Olsen?

Ser de tilbyr både Programmering og Drift og Sikkerhet.
Begge de studiene er noe jeg kunne tenkt meg.

Hvordan blir denne typen utdanning sett på hos de som har bachelor? Vil jeg ha mulighet til å konkurrere med noen som har bachelor? Vil jeg ha mulighet til å få jobb i de store IT firmaene?

I de fleste andre yrker er det ettertraktet med personer som har fagbrev, og har en fagskoleutdanning. Da de ofte har en bedre praktisk forståelse av yrket/jobben. Tanker?

På forhånd, takk !
Hei du,

Hvis du vil jobbe i de store IT firmaene så bør du være veldig flink og kunne dokumentere dette via tidligere prosjekter, eller ved å vise til en bachelor/mastergrad. Ser du på nettsidene til for eksempel Bekk, da ser du at de ansetter flest masterstudenter.

Det skal alikevel nok være mulig å finne en IT jobb, selv med utdannelse fra en fagskole, så lenge du har interesse for faget, og lærer deg det du bør kunne på egenhånd, men du starter muligens ikke karrieren din i et stort konsulentselskap.