Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 741
Jeg vurderer IKT - Servicefag til neste år for så å ta et påbyggingsår for generell studiekompetanse slik at jeg kan studere videre innenfor IT. Hva jeg lurer på er hva slags matte som kreves for forskjellige IT-utdanninger? Vil jeg kunne komme inn på det meste med kun P?
Hadde også vært fint om noen av dere kom med forskjellige yrker innenfor IT, og hvilke utdanninger som kreves for dette
Hvis du vil inn på dataingeniør, så er det først T og så S1+2 eller R1+2

Med kun P kommer du ikke inn på mye.
Sist endret av nikons; 12. januar 2011 kl. 16:23.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Jeg vurderer IKT - Servicefag til neste år for så å ta et påbyggingsår for generell studiekompetanse slik at jeg kan studere videre innenfor IT. Hva jeg lurer på er hva slags matte som kreves for forskjellige IT-utdanninger? Vil jeg kunne komme inn på det meste med kun P?
Hadde også vært fint om noen av dere kom med forskjellige yrker innenfor IT, og hvilke utdanninger som kreves for dette
Vis hele sitatet...
Iallefall da jeg søkte meg inn på ingeniørfag var det 1mx + 2mx + 1my + 2my som var kravet for å starte ingeniørløpet.

I tillegg til 1fy + 2fy + kjemi + norsk + engelsk + samfunnsfag dog.

Jeg hadde jo ingen av de overnevnte ettersom jeg gikk yrkesfaglig skole, og sålangt jeg forsto det på læreren for forkurset var det endel kapittel som ikke var del av pensum på VGS som måtte taes uansett om du hadde generell studiekompetanse, dette kunne tas over tre uker på sommeren da for de som hadde generell studiekompetanse.

Dette er dog... 8 år siden, hvordan det er per idag er jeg usikker på.
Jeg nevner (som jeg har gjort før i en annen tråd) IT og informasjonssystemer på UiA: http://www.uia.no/no/portaler/studie...asjonssystemer

Her trenger du bare generell studiekompetanse for å komme inn. Du blir ikke akkurat noen ingeniør, faktisk er jeg ikke sikker på hva du blir i det hele tatt. Men vet det er mange på Freak som går der, de henger seg sikkert på denne tråden etterhvert. Det er likevel er kurant tips!
Sitat av nikons Vis innlegg
Hvis du vil inn på dataingeniør, så er det først T og så S1+2 eller R1+2

Med kun P kommer du ikke inn på mye.
Vis hele sitatet...
Ingeniørfag krever som regel R2 og Fy1. S1+S2 kommer han ingen vei med.
Igeniørfag er ikke noe jeg har tenkt til å gå, så det er vel ikke så viktig akkurat for meg. Det Catnip viste til var litt mer interessant

Ingeniørfag*