Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11634
Jeg snuser nick and johnny porsjon, ca. 1-2 bokser i uka. Har tidligere røykt. Jeg får mye dårligere samvittighet av å røyke enn å snuse. Tenker liksom på at røyken går ned i lungene og gir en stor kreftfare. 1 av 2 røykere dør visstnok som følge av røykinga.

Hadde vært veldig teit om f.eks. snus hadde blitt forbudt. Da ville kanskje flere begynnt å røyke igjen. Jeg har ikke lest så mye forskning om helseskader på røyk kontra snus, men jeg velger å tro at røyk er mye mer skadelig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Ja, jeg har merket meg at det er mye mer sosialt akseptabelt å være stolt over snusing. Jippi.
Et annet ord for hengiven er vel avhengig?
Vis hele sitatet...
Og akkurat det du sier der synes jeg er merkelig. For jeg føler mer eller mindre avsky når jeg ser en som snuser(sorry alle snusere. Ikke noe vondt ment ). For det finnes nesten ikke noe som ser mindre tiltalende ut enn en sånn brun guffe hengendes ut fra overleppa. Da synes jeg det er mye bedre ut og se noen sitte med en sigarett i hånden.
Nå har ikke jeg lest lenger enn halvveis ned på side nr 1, så jeg gjentar sikkert omtrent alle, men..

Jeg skulle slutte å røyke og begynne med snus, men endte opp med begge deler, veldig praktisk. Hørte om en som gjorde veldig mye ut av snusen, som å si veldig høyt at "nå skal jeg ta meg en pris," bake den rett i trynet på folk osv, bare fordi det er så "kult" å snuse. Han var ikke en av de omtalte 12åringene, han var faktisk over 18..

Det er sykt sosialt å røyke, men mange skjemmes av det når de møter ikkerøykere. Jeg er en av dem, første gang jeg oppdaga at jeg skamma meg over å røyke var når jeg møtte han som skulle bli kjæresten min. Men slutte orker jeg ikke, ingenting er som en røyk etter middag eller sex, eller en præll når man ser tv. Så lagå at det får konsekvenser, de kommer senere


Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Jeg får mye dårligere samvittighet av å røyke enn å snuse. Tenker liksom på at røyken går ned i lungene og gir en stor kreftfare. 1 av 2 røykere dør visstnok som følge av røykinga.
Vis hele sitatet...
Noen sa en gang; Det er ikke røykinga som gjør folk syke, det er samvittigheta.
Lurt, sant ?
Sist endret av CrimsonMoon; 4. juni 2009 kl. 17:13.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jeg har ikke lest alt som har blitt skrevet i denne tråden, men jeg må si meg meget provosert når folk ber deg stompe røyken og 5 min etter så legger de en mocca-snus i leppa
spørsmålet mitt trykker seg veldig frem og sier hva som er så tøft med snus i forhold til røyk, og får ALLTID det samme svaret tilbake"fordi det er godt"

hva faen?!
det er sikkert utrolig digg og få hovent tannkjøtt osv. jeg må si meg enig at det er idiotisk av det norske skolesystemet at røyk er "fy-fy" og snus blir knapt nevnt(bli ikke dette når jeg gikk på ungdomsskolen iallefall).

ja, jeg er enig med at røyk forurenser for folk, men etter min mening så syns jeg folk skal kunne si ifra.


jeg røyker selv fast og snuser innimellom. jeg har heller ikke noen planer om å slutte å røyke, selv syns jeg det er utrolig godt å sitte i sola helt alene, god musikk, en øl i hånda og kose meg med en røyk.


vet det ble litt OT menmen
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg røyket fast før, men pga kjæreste som er allergisk(!) møt røyk, så gav jeg meg da vi ble sammen
Hoppet da over til snus.

Jeg sa: ''Jeg sluttet å røyke for deg, og det er selvfølgelig helt greit. Men snusen min, den får du aldri!
Hun bare lo og sa det var helt greit ...

(hun snuser selv)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noe jeg har merket meg er at det virker som det er ufattelig mye enklere å slutte med snus enn med røyk. Det finnes jo utallige røykeslutt-kurs og folk trapper gradvis ned, bare for å ende opp med å ikke klare å legge fra seg siggen. Det skal jo sies at jeg ikke har noe personlig erfaring med røyking, bortsett fra sammen med cannabis, og da så sjelden at det ikke har hatt noen avhengighetsskapende effekt.
Snus på den andre siden har jeg brukt fast i mange år, til tider opptil ca én dåse om dagen. Når jeg dro på ferie til USA i to måneder slutta jeg på dagen, og merka ikke noe sug i det hele tatt. Gleda meg selvfølgelig til å prælle litt etter maten igjen, men var aldri slik at jeg tenkte på det eller at det var noe problem. Er det slik bare for meg, eller er det noe vitenskapelig her?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Nei, er vanskelig, om ikke vanskeligere å slutte med snus..
Tror det bare gjelder deg:P
Så flaks da Har aldri fått testa om jeg har lett for å bli avhengig på noe annet enn nikotin, men praktisk isåfall
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Tror faktisk at det psykiske er mye vanskeligere å komme over enn det fysiske angående snus
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tror faktisk at det psykiske er mye vanskeligere å komme over enn det fysiske angående snus
Vis hele sitatet...
Indeed it is. Hvis du ikke har motivasjonen så er det ingen vits.
Kan være noe der.. Var jo forberedt på at det ikke ble noe snus på to måneder, men at jeg kom hjem til dåsa igjen etterpå..
Dessuten er det mye enklere å slutte hvis du ikke har snus tilgjengelig/mulighet å skaffe og har andre ting å tenke på. Det har sikekrt hjulpet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
har røyket i 8 år nå.
vet det er dumt, men har IKKE lyst å slutte.

har prøvd å slutte et par ganger, men det er så sykt vanskelig.
holdt meg borte i litt over en måned en gang, men kjente suget hver gang jeg så en røyk.

kunne aldri i livet tenkt meg å snuse, får ikke den samme herlige følelsen og jeg synes også det er mye mer "ekkelt".