Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2712
Skal til København om litt under 1 uke så da tenkte jeg få ordnet noe røyk

Om noen vet om det er oppe og går så hadde jeg vært glad for svar
Anonym bruker
"Rød Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp det er mulig og skaffe røykings der. Vet ikke om alt er åpent som vanlig.
Har vært åpent nesten hele corona har jeg hørt
I følge danskeents på reddit som jeg ser på av og til og har så å si vært åpent under corona
Er som før corona men de sitter rundt på benker med stash i lomma istedet for boder hvor de har alt ute, så du må spørre de om å se og lukte på hva de har av utvalg.
Aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra dit. Hva ER egentlig normene der? Gjemme seg bort i lyssky hjørner eller er det like åpenlyst som for eks i Amsterdam?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra dit. Hva ER egentlig normene der? Gjemme seg bort i lyssky hjørner eller er det like åpenlyst som for eks i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Litt mer frikete enn amstre, men chill og fin stemning. De har eget vaktopplegg der som rusler rundt sivilkledt og passer på.

Bare kjøpe seg noen ferdigrulla og en pils , rusle rundt å se på alt
Sitat av 420master Vis innlegg
Aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra dit. Hva ER egentlig normene der? Gjemme seg bort i lyssky hjørner eller er det like åpenlyst som for eks i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Normen er å gjøre det såpass diskré at de lokale innbyggerne ikke får press fra politiet om å tyste eller flytte. De sliter med ryktet og det er ikke like lett for de å se vekk når politiet truer med å rive hele boligstrøk fordi hasjhandelen florerer. Ikke ta bilde av forhandleren når han holder fram utvalget(mens han sier cheese, navnet på den ene strainen).

Vær diskré, ikke ta bilder, ikke løp. Dét er normen
Sitat av 420master Vis innlegg
Aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra dit. Hva ER egentlig normene der?
Vis hele sitatet...
Det er en liten landsby med flere forskjellige utsalgssteder av mat, en bar de selger øl hvor folk spiller sjakk og det spilles chill musikk. Ganske stort område. Ønsker man å trekke seg litt unna folk kan man gå litt bortenfor hovedområdet i Christiania og ned til vannet har de et turområde hvor man kan sette seg ned på en benk og fyre opp og nyte utsikten. De har kiosker som selger tobakk og brus, boder som selger røykeutstyr også er det flere skilt av fotokamera med en strek over så å ta bilder er ikke anbefalt.
De har også en fet skatepark som er delvis både inne og ute, anbefaler de som liker det a ta med brett på turen. "Alle" er veldig vennlige folk, selv om de kan reagere veldig på at du tar bilder, men så lenge du sier unnskyld og sletter bilde er de like vennlige! Knuste en bong på en spisebenk der, da ble det leven. Det er ett eller annet som blir ropt av alle innbyggere om man knuser glass, et dansk ord. Så kom det en løpende med feiekost og jeg viste tydelig at jeg frivillig ville rydde opp glasset. Da ble det god stemning og jeg lo litt med et par dansker jeg nettopp hadde møtt
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Offtopic men sånn til opplysning for alle;

Hvis du sitter inne på barene så pass på verdisaker. Inne på det ene stedet står det t.o.m. "pass på for tyver!"

Jeg ble frastjålet en ryggsekk som stod på gulvet ved siden av meg, jeg satt ved et bord og røyka og drakk øl. Var jævlig kjipt. Snakka med de som jobba i baren og de sa at det skjedde ofte. Dette var i mai 2019.
Trådstarter
3 0
Takker for svar, folkens! da skal jeg nok få til og få¨kost meg litt nedi der
Sitat av 420master Vis innlegg
Aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra dit. Hva ER egentlig normene der? Gjemme seg bort i lyssky hjørner eller er det like åpenlyst som for eks i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Røyk åpenlyst der andre gjør det og ikke ellers, ikke ta bilder eller film.
Pass deg for snuten. De kommer og går som de vil.
Risiko for å bli skutt i gang warfare forekommer selv om det er 10 år siden sist.

Politi kan opptre sivilt.
Uniformerte patruljer varsles på forhånd gjennom bruk av droner over områder.

Gjengkrig kan man ikke garderes mot.
Risikoen for å bli skutt kan også skje utenfor Christania (kalt "Chris" blandt folk i DK og Skåne) rundt i København.
Men det er mange år siden det skjedde noe veldig alvorlig der nå.
Men både København og Christania har en ca 40 år lang historie for at disse tingene forekommer fra tid til annen.

Hilsen en som vokste opp i København halve sitt liv.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Det er en liten landsby med flere forskjellige utsalgssteder av mat, en bar de selger øl hvor folk spiller sjakk og det spilles chill musikk. Ganske stort område. Ønsker man å trekke seg litt unna folk kan man gå litt bortenfor hovedområdet i Christiania og ned til vannet har de et turområde hvor man kan sette seg ned på en benk og fyre opp og nyte utsikten. De har kiosker som selger tobakk og brus, boder som selger røykeutstyr også er det flere skilt av fotokamera med en strek over så å ta bilder er ikke anbefalt.
Vis hele sitatet...
De har flere plasser du kan kjøpe øl og du kan ta med deg øl medbragt siden det er DK og ingen fjollete lover mot å drikke offentlig eksisterer.

Området er en nedlagt militærbase.
Å gå rundt i det området der folk har bosatt seg er ingen dødsstraff i seg selv, men de innfødte liker det ikke.
De ser helst at utenforstående og dumme turister holder seg til basen eller ved vannet.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Normen er å gjøre det såpass diskré at de lokale innbyggerne ikke får press fra politiet om å tyste eller flytte. De sliter med ryktet og det er ikke like lett for de å se vekk når politiet truer med å rive hele boligstrøk fordi hasjhandelen florerer. Ikke ta bilde av forhandleren når han holder fram utvalget(mens han sier cheese, navnet på den ene strainen).

Vær diskré, ikke ta bilder, ikke løp. Dét er normen
Vis hele sitatet...
Dette dreier seg om at området har så enorm verdi at de vil bruke alle unnskyldninger de kan for å gruslegge området og bygge luksusleiligheter og golfbane der.
Sist endret av Guy_Incognito; 20. juli 2020 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å gi dere noia, men pass på:

Hvis du skal ta med røykings ut av området så er det best å ta en alternativ utgang fra Christiania, ikke gå ut ved den porten hvor det står "Velkommen til Christiana"

Har hørt flere advarer om at politiet av og til venter rett utenfor og sjekker de som går ut av området. Boten er visst på 2000/3000 hvis man blir tatt med mindre enn 10 gram. De sjekker også folk på metro/tbanen ved Christianshavn av og til.

Sist jeg var der så kom politiet akkurat i det jeg skulle gi karen en 200 lapp for hasjen jeg kjøpte. Han og flere andre begynte plutselig å løpe så jeg gjorde det samme og kasta klumpen jeg hadde. Halvtime etterpå var alt greit igjen og snuten var borte. Fant igjen hasjen jeg hadde kasta.
Er en app kalt smoke buddy som man kan sjekke "Freetown status". Her skriver lokale daglig dersom det f.eks er "Ost" (politi)i området rundt Christiania også andre ting som skjer blir postet.
Sist endret av Bluesky_; 20. juli 2020 kl. 22:55.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
3 0
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Ikke for å gi dere noia, men pass på:

Hvis du skal ta med røykings ut av området så er det best å ta en alternativ utgang fra Christiania, ikke gå ut ved den porten hvor det står "Velkommen til Christiana"

Har hørt flere advarer om at politiet av og til venter rett utenfor og sjekker de som går ut av området. Boten er visst på 2000/3000 hvis man blir tatt med mindre enn 10 gram. De sjekker også folk på metro/tbanen ved Christianshavn av og til.

Sist jeg var der så kom politiet akkurat i det jeg skulle gi karen en 200 lapp for hasjen jeg kjøpte. Han og flere andre begynte plutselig å løpe så jeg gjorde det samme og kasta klumpen jeg hadde. Halvtime etterpå var alt greit igjen og snuten var borte. Fant igjen hasjen jeg hadde kasta.
Vis hele sitatet...
Du kan fint ha hasj på deg selv der, er som regel bare selgerne politiet er ute etter i Christiania
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mrfreeman Vis innlegg
Skal til København om litt under 1 uke så da tenkte jeg få ordnet noe røyk

Om noen vet om det er oppe og går så hadde jeg vært glad for svar
Vis hele sitatet...
Hvordan var stemningen da du var der? Bodde i kbh for 20 år siden, da var de lokale ganske lei fjerne og overtrippa turister som skulle kjøpe hash for første gang... Kan tenke meg christiania var digg og rolig denne coronasommeren uten så mange turister..