Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2204
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I medisinsk behandling kan en få forskjellige typer amfetamin, man kan få dextroamfetaminsulfat, og lisdekamfetaminsulfat, og i visse tilfeller metamfetamin. Dextroamfetamin er langt mer potent enn hva lisdeksamfetamin er hvis man ser på dosekonverteringskalkulatorer. Er det noen som sitter på data på beslag og da nøyaktig hvilken type amfetamin det gjelder? Det hadde vært interressant.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I medisinsk behandling kan en få forskjellige typer amfetamin, man kan få dextroamfetaminsulfat, og lisdekamfetaminsulfat, og i visse tilfeller metamfetamin. Dextroamfetamin er langt mer potent enn hva lisdeksamfetamin er hvis man ser på dosekonverteringskalkulatorer. Er det noen som sitter på data på beslag og da nøyaktig hvilken type amfetamin det gjelder? Det hadde vært interressant.
Vis hele sitatet...

Når begynte myndighetene å smugle inn medisiner? Går vel ikke så dårlig for de?!
Jeg vil anta at det nærmeste man kommer er tall fra kripos, her fra 2019:

Amfetamin/metamfetamin – stadig mindre metamfetamin
Det er til saman beslaglagt 493 kg amfetamin og metamfetamin, fordelt på 5 100 beslag. Talet på beslag
er på same nivået som i 2018. Mengdene er litt større enn i fjor, men på same nivået som i 2016 og 2017.
I perioden 2008–2013 blei metamfetamin beslaglagd hyppigare enn amfetamin. Fleire år blei også
metamfetmin beslaglagd i større kvanta enn amfetamin. I 2014 snudde denne trenden, og amfetamin
har sidan stått for ein stadig større del av beslaga og dei beslaglagde mengdene. I 2019 utgjer amfetamin
87 % av talet på amfetamin-/metamfetaminbeslag og heile 97 % av mengdene.
Foreløpige resultat for 2019 viser ein gjennomsnittleg styrkegrad på 28 % for amfetamin og 25 % for
metamfetamin. Styrkegraden på amfetamin har dermed auka litt dei siste to åra, medan styrkegraden
på metamfetamin har vist ein relativt kraftig fallande tendens.
Vis hele sitatet...

NARKOTIKA- OG DOPINGSTATISTIKK
BRAND ∞ STRONG
Han lurer sikkert på hvilken av amfetaminpreparatene som brukes i terapeutisk sammenheng
som er mest lik gate amf i virkning. Eller sagt på en annen måte hvilket av de som funker best til rus.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dextroamphetamine er det du får på gata.
lisdeksamfetamin er ikke aktivt, og blir metabolisert om til dextroamfetamin i leveren.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dextroamphetamine er det du får på gata.
lisdeksamfetamin er ikke aktivt, og blir metabolisert om til dextroamfetamin i leveren.
Vis hele sitatet...
https://rusopplysningen.no/amfetamin

Stoler fælt sjeldent på norske kilder men var av oppfatning at den racemiske var den mest utbredte som «gate amf»???
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 420master Vis innlegg
https://rusopplysningen.no/amfetamin

Stoler fælt sjeldent på norske kilder men var av oppfatning at den racemiske var den mest utbredte som «gate amf»???
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, jeg svarte litt feil og antok han enten ville ha dextro- eller lisdeksamfetamin som svar. Dextro er som sagt den ene entianomeren, den andre er levo: Racemisk amfetamin inneholder begge entianomerene.
Sist endret av Dodecha; 15. juni 2021 kl. 17:20.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I medisinsk behandling kan en få forskjellige typer amfetamin, man kan få dextroamfetaminsulfat, og lisdekamfetaminsulfat, og i visse tilfeller metamfetamin. Dextroamfetamin er langt mer potent enn hva lisdeksamfetamin er hvis man ser på dosekonverteringskalkulatorer. Er det noen som sitter på data på beslag og da nøyaktig hvilken type amfetamin det gjelder? Det hadde vært interressant.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om metamfetamin til medisinsk bruk i norge, kilder?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Aldri hørt om metamfetamin til medisinsk bruk i norge, kilder?
Vis hele sitatet...
Han sa aldri at dette var til medisinsk behandling i Norge. Men det kan være medisiner i utlandet, som blir smuglet til Norge. Feks fra USA.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Han sa aldri at dette var til medisinsk behandling i Norge. Men det kan være medisiner i utlandet, som blir smuglet til Norge. Feks fra USA.
Vis hele sitatet...
Beklager, leser fortere enn en på metamfetamin.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Aldri hørt om metamfetamin til medisinsk bruk i norge, kilder?
Vis hele sitatet...
Dexamfetamin, lisdexamfetamin og racemisk amfetamin brukes til behandling av ADHD i Norge. Metamfetamin brukes til behandling av adhd, fedme og narkolepsi i andre land.

Her er kilde på første setning.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...ksne-med-adhd/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dexamfetamin, lisdexamfetamin og racemisk amfetamin brukes til behandling av ADHD i Norge. Metamfetamin brukes til behandling av adhd, fedme og narkolepsi i andre land.

Her er kilde på første setning.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...ksne-med-adhd/
Vis hele sitatet...
Ja det vet jeg, bare leste feil å trodde du snakka om meth som behandling i norge
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dexamfetamin, lisdexamfetamin og racemisk amfetamin brukes til behandling av ADHD i Norge. Metamfetamin brukes til behandling av adhd, fedme og narkolepsi i andre land.

Her er kilde på første setning.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...ksne-med-adhd/
Vis hele sitatet...
Det er ganske sjukt egentlig hahah, er det da gitt fritak for straff etter man har demontert det lokale kraftverket?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dextroamphetamine er det du får på gata.
lisdeksamfetamin er ikke aktivt, og blir metabolisert om til dextroamfetamin i leveren.
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker egentelig Lisdeksamfetamin istede for gatevarianten, det er en litt egen rus i seg selv og føles mye reinere og føles veldig bra ut i motsettning. Men det kan jo være fordi jeg bruker dette oftere en vanlig amfetamin nå, jeg vet ikke. Men adhd medisiner er faktisk bedre enn gateamfetamin i min mening.

Litt offtopic men ja
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Jeg foretrekker egentelig Lisdeksamfetamin istede for gatevarianten, det er en litt egen rus i seg selv og føles mye reinere og føles veldig bra ut i motsettning.
Vis hele sitatet...
Hvordan inntar du den, og i hvor store mengder av gangen?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvordan inntar du den, og i hvor store mengder av gangen?
Vis hele sitatet...
Jeg går jo på Elvanse hverdag av legen men det har hendt at jeg bruker lisdeksamfetamin som rus da jeg føler for det. Og da inntar jeg ca 5 kapsler 50 MG pr, jeg tar ut pulveret og blander det i drikken min og drikker alt på engang, ikke god smak men det fungerer. Jeg får rusen etter 40 minutter ca. Klinkekule øyer og en veldig lik amfetamin rus men føles mye reinere ut. Jeg har blitt så tynn i det siste så jeg føler en liten klype rus noen timer etter jeg tar kun 1 kapsel men går ut etter noen timer igjen men jeg sitter med en god varm følelse i kroppen hver dag.

Jeg anbefaler jo alle makka users til og bruke medisiner istedefor vist man ikke alt har prøvd det. Jeg føler en bedre rus på det.
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Jeg anbefaler jo alle makka users til og bruke medisiner istedefor vist man ikke alt har prøvd det. Jeg føler en bedre rus på det.
Vis hele sitatet...
Er dette en indirekte anbefaling til alle som misbruker amfetamin om at de skal bryte seg inn på apotek?

Man kan ikke bare ruse seg på elvanse bare fordi man vil det. Er enig om at elvanse gir en mer "ren" rus. Usikker på om det er dosering, placebo eller om det er noe i det.