Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4399
17 mai skal være utbetalingsdato. Er absolutt avhengig av å ha nav casha på 17 mai. Kommer det den 18 er hele dagen ødelagt.

Vet noen om 17 mai er unntak for helligdag for å få penger fra nav?
Uten at jeg kan si dette med sikkerhet, men jeg tviler på det sterkeste at det blir utbetalt noe på 17.mai. Det er vel litt som søndag å regne.
Trådstarter
faen i helvete asså, er avhengig av å fylle på busskortet mitt så jeg kommer inn til byen der jeg skal den 17'e, også må jo handle røyk/mat også som vanlig. Tror du nav vil hjelpe meg om jeg ringer de imorgen tidlig?
Det kan ikke jeg svare på, beklager.
Når jeg var på nav var det en gang jeg fikk beskjed om at pengene ville bli utbetalt 1 dag tidligere på grun av rød dag på . Fikk dem 1 dag før. Tror dette var i juletider
BRAND ∞ STRONG
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Når jeg var på nav var det en gang jeg fikk beskjed om at pengene ville bli utbetalt 1 dag tidligere på grun av rød dag på . Fikk dem 1 dag før. Tror dette var i juletider
Vis hele sitatet...
Jeg har også opplevd det.
Iskald makkapikk
Heter seg vel at utbetalinger som faller på en rød dag skal betales ut første vanlige virkedag i forkant. Gjelder i alle fall vanlig lønn.
Når utbetalingsdato faller på helg eller helligdag får man betalingen første virkedag før og ikke på etterskudd
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Heter seg vel at utbetalinger som faller på en rød dag skal betales ut første vanlige virkedag i forkant. Gjelder i alle fall vanlig lønn.
Vis hele sitatet...
Det er i hvert fall god skikk.
Når jeg jobbet i kommunen var det slik, og jeg mener å huske at det har vært sånn alle gangene med NAV utbetalinger også.
I så fall blir det Fredag 14.05.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er i hvert fall god skikk.
Når jeg jobbet i kommunen var det slik, og jeg mener å huske at det har vært sånn alle gangene med NAV utbetalinger også.
I så fall blir det Fredag 14.05.
Vis hele sitatet...
Men meldekortet kan ikke sendes før lørdag(om det ikke er endret da) dette blir spennede
Fredag er ikke rød-dag så enda sjans at du får champange frokosten din
BRAND ∞ STRONG
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Men meldekortet kan ikke sendes før lørdag(om det ikke er endret da) dette blir spennede
Vis hele sitatet...
Jeg har uføretrygd, med normal utbetalings dato den 20 hver mnd.
I mai er det utbetaling Onsdag 12.05
Skaff deg kredittkort og lev på lånte penger i 24 timer.
Kan bekrefte at man skal få utbetalt pengene dagen før hvis utbetalingsdagen faller på en rød dag
Hvis det er snakk om dagpenger, så kan du vel søke om forskudd for å være på den sikre siden.
Dagpenger skal bli utbetalt som vanlig på en rød dag, sa iallefall veilederen min.
Hvis pengene er basert på et meldekort (feks. AAP) og du ikke har fått noe annen beskjed så kommer de tirsdag den 18ende. Noen type stønader/trygder sier at du skal få den første virkedag før (i dette tilfellet fredag den 14e), men da skal du ha fått en beskjed. På røde dager er det ingen overføringer, så kan ikke svare for dem som skriver det over..
Sist endret av smokeeye; 12. mai 2021 kl. 15:48.
Sitat av makkamysen Vis innlegg
Dagpenger skal bli utbetalt som vanlig på en rød dag, sa iallefall veilederen min.
Vis hele sitatet...
Banker er ikke åpne på røde dager, så da skjer det ingen overføringer. NAV må gjerne sette utbetaling på en rød dag, men banken behandler det ikke før der er en bankdag.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Dumt å ikke ha lagt til side litt reservepenger.
Vis hele sitatet...
Det er han nokk veldig klar over, tror alle som er skrapa blakk skulle ønske de hadde mulighet til å legge av mer penger

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Banker er ikke åpne på røde dager, så da skjer det ingen overføringer. NAV må gjerne sette utbetaling på en rød dag, men banken behandler det ikke før der er en bankdag.
Vis hele sitatet...
Men er som du sier her, om meldekort ikke sendes før lørdag og alle dagene etter er røde vil du ikke få pengene før på tirsdagen, som er første vanlige "arbeidsdag".
Ville ringt NAV på fredag og hørt hva som skjer så vet du sikkert om du får eller ikke og kan feire/sørge/planlegge derretter.

EDIT:
NAV driter om du har penger på den 17. så ikke håp på for mye :/
Sist endret av utepaanordnes; 12. mai 2021 kl. 18:46.
Det finnes en oversikt over hvilke datoer som er utbetalingsdatoer for alle typer stønader her :

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn...og-skattetrekk
Mottar du AAP får du ikke pengene før 18 mai. Det sendes inn meldekort lørdagen (er ingen endringer der) og siden 17 mai i år er på en mandag vil du få de dagen etter.

Du kan gå til NAV i morgen og søke om krisehjelp. Du bør være tidlig ute og vil da få svar i løpet av dagen.
Sitat av kane Vis innlegg
Mottar du AAP får du ikke pengene før 18 mai. Det sendes inn meldekort lørdagen (er ingen endringer der) og siden 17 mai i år er på en mandag vil du få de dagen etter.

Du kan gå til NAV i morgen og søke om krisehjelp. Du bør være tidlig ute og vil da få svar i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Idag er det himmelspretten, helligdag, altså stengt. Er som de andre skriver. Meldekort er på lørdag, penger tirsdag. Ingen endring der
Jeg fikk i går visst
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utbetalinger skjer ikke på røde dager som i helger, men skjer da oftest den siste dagen før helga(fredag) eller dagen før den røde dagen Kun penger som er knyttet mot meldekort som ender med å komme på tirsdagen om det er rød mandag.
Sist endret av Coffern; 10. juni 2021 kl. 23:58.
Utbetalinger skal vel skje dagen før rød dag, evt hvis det er snakk om lån etc så skal det skje første virkedag etter rød dag.
For dem som vil ha fasiten; han fikk ikke pengene 17, men 18. Dette pga meldekortet. Ingen meldekort, ingen utbetaling.