Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  587 113341
Sitat av Porter123 Vis innlegg
Noen spørsmål:

Fins det seperate dusjer i militæret eller er det bare felles-dusjer der?
Vis hele sitatet...
Er du redd for å vise tissemannen?
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Er du redd for å vise tissemannen?
Vis hele sitatet...
Ja faktisk. Har du et problem med det?
Bare for å dele min sesjons-erfaring. Fikk ikke vite noe om teori testen. Ved syns testen gjorde jeg det svært dårlig (nesten stryk på testen hvis jeg husker riktig) men gjorde det svært bra på hørselstesten. På skjemaet jeg fikk skrev jeg at jeg hadde røykt marihuana en gang for ca 3 måneder siden.

Dette reagerte hun på å sa at jeg ikke ville komme inn til førstegangstjeneste ved at jeg hadde gjort dette. Synet mitt var den egentlige grunnen til at jeg ikke er tjenestedyktig, men etter det hun sa ville jeg ikke ha kommet inn uansett pga marihuanaen.
Er bare fellesdusjer i militæret. Men du kan jo alltids dusje til "uvanlige" tider!
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Vet ikke om det står noe særlig tidligere i posten (skummet kjapt igjennom), men jeg har lyst inn. Fikk idag melding om at jeg kommer til å bli sendt på sesjon del 2 neste år. Det jeg lurer på, er det vanskelig å komme seg gjennom sesjon del 2? Har en relativt grei styrke, (174cm og 72 kg) og eg er vell over gjennomsnittet smart (ikke tenk på skrivefeil, dette er internett ). Har bra syn, god hørsel og har aldri hatt problemer med slikt. Ingen skader eller lignende.

Vil jeg ha en grei sjanse til å komme inn?
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Vet ikke om det står noe særlig tidligere i posten (skummet kjapt igjennom), men jeg har lyst inn. Fikk idag melding om at jeg kommer til å bli sendt på sesjon del 2 neste år. Det jeg lurer på, er det vanskelig å komme seg gjennom sesjon del 2? Har en relativt grei styrke, (174cm og 72 kg) og eg er vell over gjennomsnittet smart (ikke tenk på skrivefeil, dette er internett ). Har bra syn, god hørsel og har aldri hatt problemer med slikt. Ingen skader eller lignende.

Vil jeg ha en grei sjanse til å komme inn?
Vis hele sitatet...
Hvis alt funker som det skal er det vel ingen grunn til at du ikke skulle komme inn...?
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Eg leste at det var få som kom inn osv. Lurer bare på om det er strenge krav til fysiske og psykiske øvelser
På sesjon er det ikke noen fysiske øvelser.
sjekker at du er normalt oppegående; tallrekker, hva er det neste symbolet osv. synstest og inn hos legen mener jeg. så er det en tur inn til ett befal som spør hvor du vil. mulig det har forandret seg siden 04, men tror ikke det.

Ganske mange som ikke blir med videre etter at de har blitt innkalt. skader i ben, armer, rygg, vondt i viljen osv. Vi sto igjen med halvparten av de vi tok inn på innrykket etter rekruttiden.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Så kort og godt; de som _vil_ videre, kommer seg videre?
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Så kort og godt; de som _vil_ videre, kommer seg videre?
Vis hele sitatet...
Neida, det er ganske så vilkårlig. Mange som ikke vil inn ender opp med å bli kalt inn år etter år, mens mange som vil inn ender opp med å bli tjenesteudyktige eller få tjenesteunnlatelse uansett hvor mye de prøver. Velkommen til bastionen av kompetanse - velkommen til det norske forsvaret.
Ja, men hvis man ser for dårlig, hører for dårlig, har migrene osv. kommer man ikke inn.
Hvis en virkelig vil inn men ikke blir innkalt kan en ringe til vernepliktsverket og høre om man kan komme inn likevel.
Jeg tok en test om meg selv på internett, der jeg nevnte at jeg ikke hørte så bra. Idag fikk jeg brev, der jeg ikke var tjenestedyktig, pga dette. Hehe, litt lett?
Det er ikke vanskelig å komme seg med i forsvaret, det som derimot kan være verre er å sikre seg en fet tjeneste. Som regel holder en mail i _god_ tid for å få ønsket ditt. Det du krysser av på sesjon driter de stort sett i.

GSV, Panserbataljonen og 2bn er sikre vinnere

Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Jeg tok en test om meg selv på internett, der jeg nevnte at jeg ikke hørte så bra. Idag fikk jeg brev, der jeg ikke var tjenestedyktig, pga dette. Hehe, litt lett?
Vis hele sitatet...
Forsvaret i et nøtteskall. Det er ingen kontinuitet i saksgangen. Noen ganger tvinger de folk som tilogmed bastand står på at de har røykt hasj til å gjennomføre rekrutten, mens andre ganger er det en ivrig og motivert en som må gå fordi de rett og slett ikke trengte han.

Fun fact er hvor mange som blir kastet ut etter påbegynt rekrutt. Er vel ca 1/3 av de som begynner som ikke får gjennomføre full tjeneste. Så om du bare såvidt er kvalifisert er det muligheter for å kaste bort et studieår. Verdt å huske om man forsøker å krangle seg inn.
Gjorde den internet-testen og fikk brev om at jeg ikke var tjenestedyktig og heller ikke kunne søke utdanning i forsvaret pga.
jeg strøk matte i tiendeklasse.
Ligger nå and til og få 5 i matte på standpunkt i år (2 vgs)
og synes dette var ganske så irriterende da jeg hadde satset på og ta lærling-tiden i forsvaret til neste år
Sitat av kristaver Vis innlegg
Gjorde den internet-testen og fikk brev om at jeg ikke var tjenestedyktig og heller ikke kunne søke utdanning i forsvaret pga.
jeg strøk matte i tiendeklasse.
Ligger nå and til og få 5 i matte på standpunkt i år (2 vgs)
og synes dette var ganske så irriterende da jeg hadde satset på og ta lærling-tiden i forsvaret til neste år
Vis hele sitatet...
Fikk det brevet jeg også. Men jeg har ingenting imot det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så jeg trenger ikke være redd for å klare å dimme når jeg drar til Madla i morgen?
Sitat av fsl Vis innlegg
Så jeg trenger ikke være redd for å klare å dimme når jeg drar til Madla i morgen?
Vis hele sitatet...
Enten er jeg ganske trøtt... ellers ga den posten rett og slett ingen mening? det er jo som sagt veldig varierende så du bør være ganske nærvøs, men du kan også ha flaks å slippe..
Dimma i morrest Nøtteallergi er tingen
Jeg er innkallt i Garden Januar . Har tidligere vært ekstremt overvektig, men klarte faktisk å gå ned 50 kg før jeg skulle på sesjon for et par år siden. Da var jeg 80 kg og hadde over norm utholdenhet.
Nå har jeg gått opp igjen ca 20 kg og ligger rundt 100 - 103 kg, trust me - its not muscles.
Har siden sesjonen også funnet ut at jeg har - 1,25 på begge øynene. Noe som alene ikke er noe nevneverdig.
Har også litt dårlig hørsel etter mye høy musikk.
Tror dere dem fortsatt vil ha meg? Har hørt at Garden er ganske fysisk krevende..
Kan også nevne jeg kommer til å være meget innstillt på å dimme rimelig tidlig.
Fuck, at jeg ikke har noen nevneverdige skader i legejournalen min. Har i det siste hatt depresjoner og angst, men er ikke noe jeg planlegger å legge til den journalen.. Så har derfor ikke gått til legen med det. Burde jeg ?
Vil ikke på grunn av frykt for framtidige jobber vil gå i dass.

Jeg planlegger å starte på bachelor neste høst! Jeg er kommet innpå et årsstudium nå i høst, er dette nok for å få utsettelse til ihvertfall sommeren? Viss jeg må inn så kommer jeg til å "waste" 2 skoleår uansett.
Sitat av kekzneb Vis innlegg
Har også litt dårlig hørsel etter mye høy musikk.
Tror dere dem fortsatt vil ha meg? Har hørt at Garden er ganske fysisk krevende..
Vis hele sitatet...
Det er ingen problem å få sendt deg en annen plass om du ikke passer for Garden. Er vanskelig å ryke ut på hørsel. Jobber på sykestue i Forsvaret og har aldri opplevd at noen dimmer for at de har "litt dårlig" hørsel.
Har erfart at de med psykiske vansker/lidelser er de som dimmer, men dette er litt vanskelig å fake da.

Ellers så går det på langvarige skader man har. Kan også være sykdommer man har som ikke egner seg i forsvaret, men da blir man vanligvis huka ut på sesjon.
Sist endret av mo3; 2. august 2010 kl. 19:36.
Sitat av kekzneb Vis innlegg
Jeg planlegger å starte på bachelor neste høst! Jeg er kommet innpå et årsstudium nå i høst, er dette nok for å få utsettelse til ihvertfall sommeren? Viss jeg må inn så kommer jeg til å "waste" 2 skoleår uansett.
Vis hele sitatet...
Ja, du vil med stor sannsynlighet få utsettelse frem til neste år. Med forbehold om at du sender inn en skriftlig søknad om utsettelse (husk å få med skolestempel og signatur fra lærer eller noen i administrasjonen).
Bare pass på å vent til du har starta på skolen med å søke om utsettelse.

Du klarer sikkert å ta bacheloren før du må ut i tjeneste også. Og er du heldig så er du da så "gammel" at du ikke er noe interessant for militæret lenger.
Verneplikten fungerer i dag som en vervingsarena for et professjonelt forsvar bestående av leiesoldater, som primært ikke skal forsvare Norges interesser på norsk jord, men indirekte hevde disse gjennom bidrag i diverse Nato - operasjoner verden rundt. Tanken er noe sånt som at hvis vi hjelper de andre Nato-landene solidarisk til å opptre som "verdenspoliti" på denne måten, vil dette styrke vår posisjon internt i organisasjonen, og øke sjansene for å få hjelp utenfra den dagen det er vi som befinner oss i en knipe. Altå må Ola soldat i dag være beredt til å skyte med skarpt, men det er selvsagt høyst frivillig.

Slippe unna? Hvorfor gjøre seg inkompetent og syk? Søk utsettelse, og atter utsettelse. I siste instans, si at du er Homo. Alle har lov å være homo i dag, så mye de vil, men sjansen er fremdeles god for at forsvaret likevel synes det er greit å slippe å ha deg på 8 - manns rom. Hvis du spiller overbevisende, vil de nok mer enn gjerne være behjelpelige med alle nødvendige formaliteter.
Jeg ble dømt i retten for total nekt, fikk 3mnd fengsel 2mnd betinget og sonet 1 mnd på hoff.
Grunnen til at jeg total nektet på stedet etter 4mnd rekrutt var at jeg ble beordret ut på øvelse med feber og sjuk som faen,
hadde akkurat kommet i leir etter 1 uke i helvete med tempraturer ned mot 40minus.
Så klikka i vinkler og stjerner på stedet gikk opp i rett og totalnektet foran kapteinen ble ett helvetes leven og rett i kakebua.

Hadde ikke noen bevis på at jeg var syk så tapte i retten.
Så klarer den norske stat og prestere å faktisk kalle meg inn til førstegangstjeneste igjen,
drar inn tar rekrutten på nytt oppe i kalde nord og dimmer etter 4mnd hos presten, var litt smartere denne gangen.
Så jeg har hele det systemet der så langt opp i anus som det går an å få plassert det.
Dette er 15 år siden og det var ikke bare bare og dimme den gangen.

Jeg synts det er helt ok og ha ett forsvar men mener dette må være noe spesielt intresserte utdanner seg til, og får ok betalt for.
Reduser styrken til kun dem som søker seg inn.
Bruk overskuddet på utstyr og utdanning av personell.
Norge og Nato vil tjene på det.
Uten Nato kunne vi likså godt lagt ned hele forsvaret uansett.
Norge alene ville vært okkupert i løpet av få timer mot en invasjon fra Russland.
Sitat av Lizz Vis innlegg
Jeg ble dømt i retten for total nekt, fikk 3mnd fengsel 2mnd betinget og sonet 1 mnd på hoff.
Grunnen til at jeg total nektet på stedet etter 4mnd rekrutt var at jeg ble beordret ut på øvelse med feber og sjuk som faen,
hadde akkurat kommet i leir etter 1 uke i helvete med tempraturer ned mot 40minus.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gikk du ikke bare til sykestua å ba om erklæring på at faktisk var syk? Dette har du jo rett på.

Edit; 15 årsiden ja, de sinte shantene var sikkert ikke helt etter loven den gang?
Sist endret av mo3; 7. august 2010 kl. 22:48.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor gikk du ikke bare til sykestua å ba om erklæring på at faktisk var syk? Dette har du jo rett på.

Edit; 15 årsiden ja, de sinte shantene var sikkert ikke helt etter loven den gang?
Vis hele sitatet...
Som sagt det klikka, og jeg total nektet på stedet...utrolig dumt og kostet meg rullebladet og fengsel.
Fikk nok av hele helvete og skulle hjem asap zulu.
Hadde en på troppen som nekta litt her og der. Han ble sendt hjem og dimma, men om han fikk noe konsekvenser for det vet jeg ikke.
Får man ikke hørselsskade nå man skyter med 5.56 i militæret, ute i felten?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Får man ikke hørselsskade nå man skyter med 5.56 i militæret, ute i felten?
Vis hele sitatet...
Nei, det er lovbestemt i norge at militære våpen ikkje gir hørselskade, så det er ikkje et problem.

D'oh.
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Får man ikke hørselsskade nå man skyter med 5.56 i militæret, ute i felten?
Vis hele sitatet...
Når man er på skytebanen Må man bruke minst et hørselsvern, men man får også utdelt slike ørepropper man har inni øra, samtidig som man bruker hørselsvern.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Når man er på skytebanen Må man bruke minst et hørselsvern, men man får også utdelt slike ørepropper man har inni øra, samtidig som man bruker hørselsvern.
Vis hele sitatet...
Men ute i felten?
Fra UD 2-1 - Sikkerhetsbestemmelser for Hæren:

Hørselvern
1120 Ved skyting og sprengning er støynivået så høyt at selv enkeltskudd/smell kan
medføre fare for hørselskader. Larmskade gir varig redusert taleoppfattelse.
Personell som deltar i slik tjeneste - eller oppholder seg innenfor risikosonene:
- 100 m fra finkalibervåpen (cal. 12,7 og mindre)
- 250 m fra grovkalibervåpen (større enn kaliber 12,7)
- 1000 m fra sprengning/sprengningsøvelser skal informeres om
larmskaderisikoen og pålegges å bruke hørselsvern.

Unntatt herfra er personell i hus eller som på annen måte er tilfredsstillende skjermet
mot støy. Vernepliktige med hørselsmåltall 2 skal ikke tjenestegjøre i støy over 85
dBA eller utsettes for skudd/smellstøy. De skal derfor ikke delta i sprengning,
skyting eller tjeneste i anvisergrav, og skal heller ikke oppholde seg innenfor
ovennevnte risikosoner. De typer hørselvern forsvaret nytter er øreklokker, herunder
også øreklokker for radio/interfonsamband, og ørepropper. Ved skyting med skarp
ammunisjon og sprengning, skal det normalt brukes både øreklokker og ørepropper i
kombinasjon. Unntatt herfra kan være situasjoner hvor hørselvernet forårsakerat
sikkerheten ikke ivaretas tilfredstillende. Befalingsmann kan da beordre eller tillate
at det gjøres endringer i dette pålegg. I så fall skal personellet fremstilles for
hørselprøve snarest mulig etter øvelsens slutt. Ved hørselskade følges rutiner gitt i
FSAN P-6 UD 12-l s 15 pkt 19. For personell i anvisergrav er det tilstrekkelig med
propper. De typer hørselvern som nyttes skal være godkjent for bruk i Forsvaret. Ved
skyting med løsammunisjon og bruk av andre ildmarkeringsmidler som smeller skal
normalt minimum ørepropper brukes. Jf kap H pkt 11304 og FSAN sin blankett 4185
B. (Utg l -93) Personell som efter skyting eller sprengningsøvelse viser symptomer
pa indre trykkskader (nedsatt oppmerksomhet, tungpusten, hjerteklapp, hodepine,
mavesmerter) skal straks fremstilles for undersøkelse hos lege (kfr UD 2-l pkt 11350
og 11351).
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av olli408 Vis innlegg
Hei, hvor stor sjanse er det for at jeg må i militæret hvis jeg

a) Mangler det midterste leddet på alle fingrene på venstrå hånd,
b) har astma
c) er fargeblind
d) hadde episepsi før (noen anntydninger fortsatt)



"regner faktisk med at de ikke vil ha meg :P"

Edit: En ting å tenke på er at de jo egentlig bare MÅ ha meg, siden jeg har en del erfaring i cs, og dermed er superflink på ordentlig også
Vis hele sitatet...

Bare legger til en kommentar til min to år gamle post: Jeg kom ikke inn
Bare et spørsmål, hvis jeg gir leggen min til en kompis som har dårlig syn og lar han ta en synstest for meg, under mitt navn og gir meg papirer. Vil dette fungere?

Jeg vet risken.
Sist endret av eskil2k; 7. oktober 2010 kl. 22:35.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Bare et spørsmål, hvis jeg gir leggen min til en kompis som har dårlig syn og lar han ta en synstest for meg, under mitt navn og gir meg papirer. Vil dette fungere?

Jeg vet risken.
Vis hele sitatet...
Du tenker sivilt? for så å sende det til forsvaret? Dårlig syn er ikke god nok grunn til å bli dimma på stedet, med mindre du er så svaksynt at du nesten er blind.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du tenker sivilt? for så å sende det til forsvaret? Dårlig syn er ikke god nok grunn til å bli dimma på stedet, med mindre du er så svaksynt at du nesten er blind.
Vis hele sitatet...
Er det vel, dårlig syn kan være mere enn bra nok grunn. Har hatt en del kompiser som har kommet med dårlig syn, noen har faket og kommet unna, uten noe form for papirer. Så hvorfor er du i så sterk tvil?
Var med noen venner som sa at hvis man hadde gått hos psykolog over en periode, så blir man ikke tatt inn. Stemmer det? Har også relativt dårlig syn (-3 på begge øyne).
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Er det vel, dårlig syn kan være mere enn bra nok grunn. Har hatt en del kompiser som har kommet med dårlig syn, noen har faket og kommet unna, uten noe form for papirer. Så hvorfor er du i så sterk tvil?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg har jobbet på en sykestue i forsvaret og vært med på innrykk. De som har dårlig syn får tilbud om å briller. Man vil da gå til en optiker, få sjekka synet og så får du brillene.

Det er ikke slik"
A Les nederste linje fra venstre.
B Ehh, for the lolz?
A okey du er dimma
Sist endret av mo3; 7. oktober 2010 kl. 23:12.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er ikke slik"
A Les nederste linje fra venstre.
B Ehh, for the lolz?
A okey du er dimma
Vis hele sitatet...
Nei det er
A. Les bokstavene fra tavlen, start øverst.
B. Klare 1 max 2 bokstaver
C. Snakker med legen, han spør wtflol, du er utjenestedyktig.

Prinsippe er at synet kan få deg utjenestedyktig!
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Nei det er
A. Les bokstavene fra tavlen, start øverst.
B. Klare 1 max 2 bokstaver
C. Snakker med legen, han spør wtflol, du er utjenestedyktig.

Prinsippe er at synet kan få deg utjenestedyktig!
Vis hele sitatet...
Legen A
A bruker du briller?
b Nei?
A Du er jo like blind som en mann på 80 med glaukom, dette burde du jo ha fikset?

jeg har selv tatt synstest på folk, klarer du ikke se de øverste bokstavene når du står 5M unna har du brukt briller for lengst.
Sist endret av mo3; 7. oktober 2010 kl. 23:24.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Legen A
A bruker du briller?
b Nei?
A Du er jo like blind som en mann på 80 med glaukom, dette burde du jo ha fikset?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, spørsmål oppstår. Men, du har legeærklæring på dårlig syn og det er mer enn bra nok. Spørsmålet han spør er egentlig ganske så irreverant.
Sist endret av eskil2k; 7. oktober 2010 kl. 23:28.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Selvfølgelig, spørsmål oppstår. Men, du har legeærklæring på dårlig syn og det er mer enn bra nok. Spørsmålet han spør er egentlig ganske så irreverant.
Vis hele sitatet...
Kan du definere dårlig syn? har du legeerklæring på at du har dårlig syn, må du også bruke briller. Enn de som "faket" da?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Kan du definere dårlig syn? har du legeerklæring på at du har dårlig syn, må du også bruke briller. Enn de som "faket" da?
Vis hele sitatet...
Man må da vel ikke gå med briller selv om man har dårlig syn. Hvor står den loven?

De som har faket har bare sagt den første bokstaven og at de ikke ser resten av bokstavene. Legen spør noen spørsmål - så er du utjenestedyktig. Jepp så lett er det faktisk.
Sist endret av eskil2k; 7. oktober 2010 kl. 23:36.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Man må da vel ikke gå med briller selv om man har dårlig syn. Hvor står den loven?

De som har faket har bare sagt den første bokstaven og at de ikke ser resten av bokstavene. Legen spør noen spørsmål - så er du utjenestedyktig. Jepp så lett er det faktisk.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd det. Man starter heller aldri med øverste bokstaven, Klar du ikke se den, klar du mest sannsynlig heller ikke se hvor du går engang om du IKKE bruker briller.

And btw; først spør du om det fungerer, så insisterer du på at det fungerer, så why bother asking?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har aldri opplevd det. Man starter heller aldri med øverste bokstaven, Klar du ikke se den, klar du mest sannsynlig heller ikke se hvor du går engang om du IKKE bruker briller.

And btw; først spør du om det fungerer, så insisterer du på at det fungerer, så why bother asking?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var mere om kompisen min faktisk kunne fått en dårlig syn erklæring med leggen min.

Og btw, de jeg skjenner har bare sagt at de ikke ser bedre enn de to første bokstavene. Såklart, om jeg tror dem eller ikke er en annen sak, men når det er flere som har gjordt det så, begynner det å bli troverdig.
Sist endret av eskil2k; 8. oktober 2010 kl. 00:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Jeg ble innkalt til sesjon i mai. Datoen var samme dag som eksamen, så jeg ba om å få ny dag og fikk dette. Jeg klarte likevel å glemme at jeg skulle på sesjon den nye datoen jeg ble satt opp, og kom ikke på det før noen dager etter. Tenkte at jeg skulle vente til jeg fikk ny innkallelse, men har enda ikke hørt noe fra dem. Lurte på om jeg bare skal la være å ta kontakt, at de kanskje sender innkallelse senere? Har ikke så veldig lyst å dra i militæret at jeg gidder å stresse så mye med det.
For min del funket det å si at jeg røyket hasj og har vært en del deprimert. Sikkert noen som har nevnt rus tidligere, men orker ikke lete.

De holder på all info som blir sagt, så ikke no fare for at det lekker ut til arbeidsgivere e.l.

Slapp hvertfall militæret i krig og i fredstilstand!
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
De holder på all info som blir sagt, så ikke no fare for at det lekker ut til arbeidsgivere e.l.
Vis hele sitatet...
Du, det der skal du ikke være for sikker på. Kommer nok litt ann på hvor du søker jobb men fortsatt.
Noe annet, men når jeg var på sesjon og møtte til den første presantasjonen ble jeg litt sjokket. Der står det en offiser og man måtte virkelig konsentrere seg for å høre hva han sa. Snakket så lavt.

Synes det er rart at trådstarter ble overrasket over at noe sånt kan skje. Det høres jo ikke veldig utenkelig ut.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selv hadde jeg i grunn veldig lyst til å dra i militæret. På sejson fikk jeg ni av ni på teorigreiene og det meste annet.
Halvannet år etterpå var det innrykk. Møter opp og går runden. Når jeg kom inn til legen kom jeg i skade for å nevne at jeg har tinnitus.
Etter det var det rett og slett ingen måte jeg fikk lov til å være med videre.
Så tinnitus er nok greit å si for de som vil sikre seg "udyktig"-stempelet.

Eller så går det jo alltids an å si på sesjon at man ikke har lyst...
Trengte du dokumentasjon på det?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Selv hadde jeg i grunn veldig lyst til å dra i militæret. På sejson fikk jeg ni av ni på teorigreiene og det meste annet.
Halvannet år etterpå var det innrykk. Møter opp og går runden. Når jeg kom inn til legen kom jeg i skade for å nevne at jeg har tinnitus.
Etter det var det rett og slett ingen måte jeg fikk lov til å være med videre.
Så tinnitus er nok greit å si for de som vil sikre seg "udyktig"-stempelet.

Eller så går det jo alltids an å si på sesjon at man ikke har lyst...
Vis hele sitatet...
for å slippe på grunn av tinnitus tror jeg man må ha ganske sterk tinnitus. en venn av meg ble fortalt av legen på sesjon at hadde tinnitus, men han ble tjenestedyktig.