Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4573
Ristet loff med blåmuggost, honning og valnøtter. Og så er jeg enig med blizzard, øl e bæst!
Hvis det er tilbud på grilla kylling på butikken liker jeg å kjøpe en og bruke som pålegg. Holder fint i kjøleskapet 2-3 dager og er både rimelig og luksus å bruke til sandwich. Litt salat, tomat, majo og grilla kylling! Veldig lett og mye mer stas enn leverpostei.
Har ikke så mange kombinasjoner å komme med, men heller noen tips for å oppgradere de kombinasjonene du kanskje allerede har

For det første så kjøp deg et digg brød. Kneip er ikke digg.
Steinovnsbakt surdeig er digg. Frys ned ferdig oppskjærte skiver, og tin (tar typ 5 min) etter behov. Kan evt ristes litt i stekeovn/brødrister.

Bruk meierismør/Kviteseidsmør/Rørosmør etc. Ikke margarin.

Lag egen majones. Denne kan også varieres med chilli, sitron, hvitløk, urter osv... Evt tilsett dette i en ferdig majones (Hellmans)

Syltet rødløk. Noen skiver ingefær gjør seg godt her(!)

Sprøstekt løk fungerer på mye.

Rema 1000 har syltet chipotle (i taco-hylla) som er latterlig digg. Fungerer på "alt"!

Egg kan varieres i det uendelige. Stekt, kokt, posjert, scrambled. Passer bra med mange typer kjøttpålegg evt røkelaks.

Rømme/dressinger/hotsauce/olivenolje.

Urter.

Kjøp pålegg av bedre kvalitet. Det finnes mye annen digg ost enn Norvegia.

!Salt og pepper!

Sitat av børre Vis innlegg
Har ikke så mange kombinasjoner å komme med, men heller noen tips for å oppgradere de kombinasjonene du kanskje allerede har

For det første så kjøp deg et digg brød. Kneip er ikke digg.
Steinovnsbakt surdeig er digg. Frys ned ferdig oppskjærte skiver, og tin (tar typ 5 min) etter behov. Kan evt ristes litt i stekeovn/brødrister.

Bruk meierismør/Kviteseidsmør/Rørosmør etc. Ikke margarin.

Lag egen majones. Denne kan også varieres med chilli, sitron, hvitløk, urter osv... Evt tilsett dette i en ferdig majones (Hellmans)

Syltet rødløk. Noen skiver ingefær gjør seg godt her(!)

Sprøstekt løk fungerer på mye.

Rema 1000 har syltet chipotle (i taco-hylla) som er latterlig digg. Fungerer på "alt"!

Egg kan varieres i det uendelige. Stekt, kokt, posjert, scrambled. Passer bra med mange typer kjøttpålegg evt røkelaks.

Rømme/dressinger/hotsauce/olivenolje.

Urter.

Kjøp pålegg av bedre kvalitet. Det finnes mye annen digg ost enn Norvegia.

!Salt og pepper!
Vis hele sitatet...
Edit: syltet rød jalapeno. Ikke chipotle.
Sist endret av børre; 3. august 2021 kl. 11:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.