Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 671
Jeg driver med oppstart av en nettside, og trenger litt hjelp til hvordan jeg skal forholde meg med tanke på Facebook. Jeg har skjønt det sånn at Facebook er den nye «greia» som ungdommen bruker tid på nå til dags, dette er tydeligvis en arena det er lønnsomt å satse på. Har sett litt på denne sida, som i utgangspunktet skal vise vei, men jeg trenger litt hjelp til valg. Hva er vanligst/mest taktisk å gå for? En like button? En send button? Er så mange valg, og jeg vil ikke overmette sida med Facebook-knapper heller.

Det virker også som alle bedrifter har en egen brukerprofil på Facebook, hvordan får jeg dette? Skal jeg registrere en ny profil hvor jeg «er» sida mi, eller benytte meg av min egen konto og opprette siden derfra?

Håper på hjelp fra dere!
Gå til startsiden til facebokk.
Opprett side for bedrift.

Jeg ville gått for "like" button. Den er veldig enkel.
Det siste du spør om er enkelt, på fremsiden til Facebook er det en lenke som heter "Opprett en side for en kjendis, et band eller en virksomhet."

Er forøvrig enig med Vegard004, det enkle er ofte det beste.
Meg bekjent er det ikke lengre lov for bedrifter å ha egne profiler. Men du har helt rett i at facebook er en god vei å gå for billig markedsføring. Nå er dog reglene litt innskrenket mtp konkurranser, men om du følger regelverket så finnes det noen snedige smutthull for å markedsføre konkurranser via facebook. Anbefaler deg å reklamere for facebooksiden ved hver anledning du har, samt at du bør ha noe som tiltrekker seg folk til facebooksiden.