Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 48910
Heh, soppnoia. Nå har jeg ingen kilder for hånden men jeg mener å ha lest at Pantherina inneholder flere giftstoffer i rå tilstand enn Muscaria. Kommer vel an på dosering men jeg har aldri hatt badtrips på verken muscaria eller pantherina. Nå skal det sies at jeg tendenserer til å dosere lavt siden jeg er fornøyd med den buzzen jeg får.
Å lese om "livets urt" er utrolig interresant!
Det mest interresante rusmidlet jeg noen gang har hørt om ( og DMT er også veldig spennende) KAn nesten ikke vente til sensommeren/høsten!

Ang. røyking, hva med å røyke stilken? nesten som en sigar
Etter en mindre velykket forsøk på en tur på fluesopp i dag så har jeg nå gitt opp prosjektet med å spise de, ettersom jeg ikke klarer å få spist de, og må lage te, og teen ikke funker bra nok. Tok vel en 7-8g i koppen i dag, men det ble ikke engang noen vesentlig rus, bare den vanlige litt svake dissosiative rusen, veldig skuffa ettersom doseringen i dag var dobbelt så høy som i går. Mulig det kan ha noe med at jeg ikke lot det ligge i teen like lenge som i går, og at jeg tok 2 omganger i samme lille kopp, altså, først 3-4g, og så fjerna jeg det, og tok 3-4g oppi igjen


Fra nå av skal jeg prøve å røyke store mengder på kort tid, og se om det kan gi meg noen vesentlig rus.
Sist endret av nidhogg; 27. januar 2009 kl. 23:58.
mahogn's Avatar
Trådstarter
Nidhogg, Problemet er nok bare at soppen er pulverisert. Jeg husker jeg drakk te på samme tid i fjor, før jeg var begynt å hamstre fra skogen selv.

Jeg bestilte fra Azarius.nl ellerno slikt - og fikk 20 gram i posten. (pluss noe ekslusiv te: Black Darjeeling -> en te som anbefalles!)



Dette gjorde jeg to ganger - og begge gangene må ha vært noe av det mest bortkastede tullet jeg har brukt penger på. Kjente overhodet ingenting - iallefall ikke i forhold til dosene jeg endte opp med å ta. (Jeg bestilte fra AM fra Azarius TO ganger - begge gangene uten resultat) Kort på godt - Amanita Muscaria fra Azareius er ikke å anbefalle. Jeg har ikke testet fra andre providere, men det er nok uansett bedre for brukeren å plukke egne specimen fra en eller annen /local/forest og tilbrede dem selv.



I disse dager, etter å ha hamstret selv sesongen 2008, har jeg liggende tørket avknekte caps i norgesglass. En dose for meg er kanskje 3 slike biter. Jeg lar dem mykne på tungen og skyller deretter bitene ned med vann eller te.
Det var ikke pulverisert, det er hele tørkede sopper fra deva. 3 biter = 3 caps? Og hvor sterk rus er det du får? Snakker vi å bruke det som 'tonic' eller som ethnogen?
mahogn's Avatar
Trådstarter
Tonic, selvsagt. Enteogen er vel 10-20 gram. 20-30 gram om du er hard.

Om dette er dine eksemplar og du ikke får noen effekt - ta mer. Du kan trygt gå opp til 7-8 gram, sikkert 10 også, om du ikke kjenner noe etter en time eller to.
Av det jeg jeg har lest så bør soppen helst intas ganske raskt etter den er plukket/tørket. På siden jeg lenket til tidligere i tråden står dett masse info. om soppen og hvordan å tilbrede den for best mulig effekt.

http://www.shathor.com/am.htm
Sist endret av zerto; 28. januar 2009 kl. 19:48. Grunn: link : http://www.shathor.com/am.htm
Amanitas som er tørket og lagret luft-tett er potent som fy i all evighet. Sitter PT og sliter med tastaturortografi på amanitas pantherina som er 7 mnd gammel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Når vokser egentlig den røde fluesoppen?

Innbiller meg at jeg og en kompis fant en i mai for noen år siden.
Sitat av Zichenscweiger Vis innlegg
Når vokser egentlig den røde fluesoppen?

Innbiller meg at jeg og en kompis fant en i mai for noen år siden.
Vis hele sitatet...

Sopptember (September)
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Sopptember (September)
Vis hele sitatet...
Fluesoppen vokser tidligere også, og er visst sterkere i august
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Er den lett å finne og å identifisere?
Vis hele sitatet...
Har du aldri sett en rød fluesopp før?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har alltid hørt at man dør av å spise fluesopp (sikkert bare skremsel propaganda) og har en fobia mot sopp. Men har litt lyst til å prøve, hvordan skal dette gjøres? Eller bare bedre å røyke det, i så fall skal jeg røyke hatten? Og hva slags type virkninger kan man forvente seg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du plukker jo soppen selv, den er den letteste soppen å identifisere, og hold deg til rød fluesopp, hvit og panterfluesopp er potensiellt dødelige.

Tørk hatten og røyk den, jeg har ikke selv prøvd dette, men snakket med en smartshopeier i amsterdam som sa at han og hans bekjente hadde prøvd det og kom fremt til at røyking var den beste måten. Man fikk en slags stein følelse over seg.
Effektene når man spiser det virker annerledes om jeg skal gå ut i fra rapporter jeg har lest, man kan bli mer energifyllt, noen kan bli litt agressive, hallusinasjoner er ikke vanlige, men ofte rapporterer folk at ting kan ha antydninger til "pusting" etc.
din røver
Zeco's Avatar
Jeg prøvde det i fjor, røyka som faen, men merka ikke en shit.
hmm, kult! Får vente til sesongen kommer august- rett før vintern
Dodecha: Panterfluesoppen er ikke spesielt farlig, den er bare mer potent enn sin røde søster.

Ifølge Jonathan Ott så er det kun to rapporterte dødsfall som det går ann å verifisere, ett av A. Muscaria, og ett av A. pantherina som inneholder de samme virkestoffene. Dette gir om ikke annet en god indikasjon på hvor mye grunnløs demonisering denne vesle veksten har vært utsatt for.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?p=1153153

Hvit og grønn fluesopp derimot er ekstremt giftige.
Sist endret av mentalmelt; 16. mai 2009 kl. 23:20.
forekommer det ekstrakter av det aktive stoffet i rød fluesopp ? I en pure form mener jeg
Muscimol? Klart man kan ekstrahere det =)
hvordan ville det være å røke det via vannpipe montro?..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blir vel mye mer effekt, på kortere tid da pluss at det kanskje er deiligere å innhalere ned i dine lunger? Kankskje samme forskjell som Hasj i joint (kan ikke fordra det) i forhold til Hasj i shisha kooha (har en hjemme ) eller med pipe?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hvorfor ikke bare spise den istedenfor å røyke den?
Vis hele sitatet...
Den er giftig?
Ved å røyke den, tar det som selvfølge at du har tørka/ satt den i ovnen så blir de giftige stoffene omgjort til de psykoaktive stoffene.
Gjedler den "nei til kullsyre-regelen" kun om man spiser fluesoppen? Går det bra å drikke cola etter å ha røyka?
Vokser Rød Fluesopp året rundt eller?
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Vokser Rød Fluesopp året rundt eller?
Vis hele sitatet...
Bor du ikke i Norge eller? Det er snø her på vinteren, da vokser det ingenting (tror jeg).
Sitat av Zichenscweiger Vis innlegg
Gjedler den "nei til kullsyre-regelen" kun om man spiser fluesoppen? Går det bra å drikke cola etter å ha røyka?
Vis hele sitatet...
Da det blir tatt opp av lungene og ikke magen så vil jeg anta at det ville gå helt fint da kullsyra ikke gjør om muscimol til ibotensyre, da muscimolen aldri er i kontakt med kullsyra, men det kan jo hende jeg tar feil.
Er det mulig og røyke dette i (''Joint-form?'').
Dette må helt klart testest^^
Sitat av Defqon Vis innlegg
Bor du ikke i Norge eller? Det er snø her på vinteren, da vokser det ingenting (tror jeg).
Vis hele sitatet...
Var ikke så bokstavelig ment, men tar du Fleinsopp så er jo sesongen for det rundt september, hva med Rød Fluesopp? Kan jeg gå ut nå i skogen og finne den, eller? Har nesten lest hele denne tråden, men har ikke lest noe om når det er sesong for soppen.
burde jo gå, men kanskje du skal blande det med foreskempel tobakk, eller noe pot? Alt etter hva du liker, men bare så det brenner bedre.

Forresten er det noen som har funnet noe fluesopp ennå i år? Sverger på at jeg så noe for fire uker sia, men da var jeg stein (tror fortsatt jeg så en fluesopp, og at jeg ikke hallusinerte)
Jeg har sett masser av fluesopp i skogene hjemme hos meg.(bor på landet)
De er ikke så store enda og etter mine kunskaper om sopp skal man helst ikke plukke før de er fullvoksne.
Hvorvidt det er sant hvet jeg ikke.

Har du foresten noen anbefalinger om blande tobakk.
Jeg er fast røyker selv og røyker Rød 3,men jeg har blandet med dette før (andre rusmidler) og jeg erfarer at den slukker ganske fort og blir har og tenne på-igjen.

Jeg vil anbefale Lucky strike rullingsen til dette.

Noen synspunkt?
Sist endret av Azure; 26. mai 2009 kl. 22:33.
Personlig er jeg fan av å ta å bruke en pipe Da slipper jeg å kaste bort noe, i tilleg til at jeg slipper å innhalere brente papirpartikler. I tilleg til at det er veldig handy å ha med se rundt omkring, bruker en sånn her:
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=381
Det funker finfint for meg
mahogn's Avatar
Trådstarter
Jeg foretrekker også pipe.


Til de som allerede røyker hasj


Jeg foreslår at du prøver Amanita Muscaria (Rød Fluesopp) tørket hatt, smuldrer opp og blander med hasj og røyker. Det blir harskt, men prøv likevel. Du trenger ikke blandet med tobakk i det hele tatt.


Rød fluesopp giftig?


Jepp. Tørket rød fluesopp er omtrent like giftig for kroppen som kaffe. Ergo, alt i moderasjon (med mindre du har er ute etter en spirituell opplevelse i alt fra 10 til 30 gram tørket sopp). Alt under 10 gram er mer en fest-tonic form.
men når man tørker den skal man legge hele soppen i ovnen eller bare "cap'en"?
å skal man ta av noe av "cap'en" som eks.. de hvite frøa eller en hva man kan kalle de?
bare cappen såvidt eg harforstått at tråden her.

for å finne fluesopp, anbefalt:

ORSKOG. Massevis av fluesopp (iallfall her eg er ifrå). ellers ukjent. skog som er litt fuktig har iallfall veldig mykje sopp.
mahogn's Avatar
Trådstarter
Hele soppen, som forøvrig også kan:

* fryses
http://www.shathor.com/reads/Soma-Freezing.txt

* lages te av
legg en og en sopp i allerede oppkokt 1.5 liter med vann, putre/småkoke i nøyaktig 20 min. (aldri full kok)
kjøl ned, hell på flaske og drikk forsiktig opptil halve flasken over noen timer. om du ikke kjenner noe etter 2-3 timer, drikk mer.


* tørkes
separer gjerne "stilken" og hatten om du vil, men det trengs ikke.


* mekkes fudge av:
http://www.shathor.com/reads/Soma-Fudge.txt


* eller nektar
http://www.shathor.com/reads/Soma-Heavenly.Nectar.txt
Sitat av kingliva Vis innlegg
Skal man ta av noe av "cap'en" som eks.. de hvite frøa eller en hva man kan kalle de?
Vis hele sitatet...
Dette lurte jeg også på, og når den er tørr, kan man da koke den tørre hatten og drikke væska for å få denne rusen?
mahogn's Avatar
Trådstarter
Man trenger ikke tørke den om man bestemmer seg for å (små)koke den.
De små "hvite frøene" er en del av rusen og trenger aldeles ikke fjernes. =)
Så altså.. hvis jeg tar ca 5g. av hodet til en fluesopp og koker en times tid ved ca 80(?) grader, så skal det holde til å antagelig ikke bli kvalm? ;P
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av danielsn Vis innlegg
Så altså.. hvis jeg tar ca 5g. av hodet til en fluesopp og koker en times tid ved ca 80(?) grader, så skal det holde til å antagelig ikke bli kvalm? ;P
Vis hele sitatet...
Du er god om du klarer å koke fluesopp ved 80 grader. Det burde til og med en førsteklassing vite.
mahogn's Avatar
Trådstarter
Du tar selvsagt -hele- soppen, med hatt, prikker og "stilk", i allerede oppkokt 1.5 liter med vann, og -småkoker- i nøyaktig 20 minutter. La det deretter kjøle seg ned, hell teen på flaske - drikk og kos deg.
Sist endret av Dodecha; 29. mai 2009 kl. 15:16. Grunn: no lol... ever
Nydelig! Blir spennende å teste dette når jeg finner noe sopp!
mahogn's Avatar
Trådstarter
Mm. Husk bare å starte i moderasjon. Det er nemlig bedre med for lite enn for mye av dette stoffet.
Fleinsoppen burde etter det har har hørt og erfart plukkes rett etter første frostnatten eller sent på høsten dersom temperaturen er veldig ustabil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har lest en god del om amanitaer, og er det ikke slik at Panterfluesopp er sterkere halusinogent enn Rød Fluesopp?
Ville man da kanskje fått sterkere effekt av å røyke Panter?

Hadde det vært sesong, skulle jeg testa selv, men jeg lurer..
Har noen her prøvd å røyke Panterfluesopp?
Sitat av Mystikker'n Vis innlegg
Jeg har lest en god del om amanitaer, og er det ikke slik at Panterfluesopp er sterkere halusinogent enn Rød Fluesopp?
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Sitat av Mystikker'n Vis innlegg
Ville man da kanskje fått sterkere effekt av å røyke Panter?
Vis hele sitatet...
Naturlig nok.
Takk mentalmelt. Det ser jeg fram til å eksperimentere med.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare så jeg ikke missforstår. Er doseringene dere nevner her i tørket tilstand? Ingen som har skrevet så veldig mye om selve rusen. Bare at det ikke gir så mye halliser, og at det er litt mer energi givende, og at man kan bli litt hissig? På erowid er det beskrevet som psychedelic/derliriant. Kan dere med erfaringer utdype dette litt?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Åsen tørker man rød fluesopp?:P aldri gjort det selv

Åsen tørker man rød fluesopp?:P aldri gjort det selv

Åsen tørker man rød fluesopp?:P aldri gjort det selv