Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1868
Er det fortsatt muligheter for å jailbreake PS3? Regner med at jeg har en av de seneste firmwarene. Må man til chip og lodding, eller finnes det andre alternativer?
Om du har enten Fat eller Slim så kan man jailbreake nesten alle modeller. Har du en Super Slim derimot så kan ikke denne jailbreakes. Ikke enda iallfall.

Om du har en firmware versjon som er over 3.55 må du ha en flasher som kobles til hovedkortet for å nedgradere. Avhengig av hvilken versjon du har så må den enten loddes på eller holdes på plass på en chip. Ikke noe man gjør selv om man ikke har god kunnskap om det hele. Har aldri brukt en flasher siden jeg bare har jailbreaket konsoller som har vært på firmware 3.55 eller lavere.

På Super Slim så er ODE eneste alternativ. De emulerer bluray-spilleren så ps3'en tror du spiller ett spill fra disc. Disse må etter det jeg vet også loddes på hovedkortet
Sist endret av Pope; 18. februar 2015 kl. 01:01.
Trådstarter
13 4
Sitat av n00man Vis innlegg
Om du har enten Fat eller Slim så kan man jailbreake nesten alle modeller. Har du en Super Slim derimot så kan ikke denne jailbreakes. Ikke enda iallfall.

Om du har en firmware versjon som er over 3.55 må du ha en flasher som kobles til hovedkortet for å nedgradere. Avhengig av hvilken versjon du har så må den enten loddes på eller holdes på plass på en chip. Ikke noe man gjør selv om man ikke har god kunnskap om det hele. Har aldri brukt en flasher siden jeg bare har jailbreaket konsoller som har vært på firmware 3.55 eller lavere.

Om du har enten Fat eller Slim så kan man jailbreake nesten alle modeller. Har du en Super Slim derimot så kan ikke denne jailbreakes. Ikke enda iallfall.

Om du har en firmware versjon som er over 3.55 må du ha en flasher som kobles til hovedkortet for å nedgradere. Avhengig av hvilken versjon du har så må den enten loddes på eller holdes på plass på en chip. Ikke noe man gjør selv om man ikke har god kunnskap om det hele. Har aldri brukt en flasher siden jeg bare har jailbreaket konsoller som har vært på firmware 3.55 eller lavere.

På Super Slim så er ODE eneste alternativ. De emulerer bluray-spilleren så ps3'en tror du spiller ett spill fra disc. Disse må etter det jeg vet også loddes på hovedkortet
Vis hele sitatet...
Takker for utfyllende svar. Jeg har Slim, men godt over 3.55. Spørs om jeg skal begi meg ut på å lodde ettersom jeg ikke har noe særlig erfaring fra før av innenfor området. Noen som gjør dette i Trondheimsområdet?
Sitat av bjqerg Vis innlegg
Takker for utfyllende svar. Jeg har Slim, men godt over 3.55. Spørs om jeg skal begi meg ut på å lodde ettersom jeg ikke har noe særlig erfaring fra før av innenfor området. Noen som gjør dette i Trondheimsområdet?
Vis hele sitatet...
Bor i Trondheim jeg også, og har letet etter dette, men ikke noe lykke der gitt. Du kan da evt. kjøpe ferdig jailbreaket PS3 på finn...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er kommet noe som heter PeXploit som visttnok gjør det mulig å piratkopiere spill med standard firmware