Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7319
Hei

På jobb bruker vi speedycraft til å føre timer og slikt. Mobilen min har dette knyttet opp mot brukeren min på server med et serienummer som er unikt til hver enkelt enhet. Dette serienummeret får man opp i appen på mobilen, og man må manuelt legge den inn på min bruker i databasen for å knytte mobilen opp mot bruker.

De har nå kommet med speedycraft for windows også, og det hadde vært morro å kunne bruke både mobilen og pcen, men dette er per i dag ikke mulig da serienummeret som blir generert er som sagt unikt for hver enhet og det er ikke mulig å endre dette innad i programmet.
Det er heller ikke mulig å legge inn flere serienummer på hver enkelt bruker, så ønsker jeg å bruker begge må jeg bytte serienummer knyttet til brukeren for hver gang.

Noen som har tro på at det er mulig å endre serienummeret programvaren sjekker opp mot server i windows? Planen er altså å bruke serienummeret som er på mobilen (som er allerede knyttet opp mot min bruker) i windows-versjonen for å få kontakt med bruker der også.

Programvare for windows og android kan lastes ned her: https://www.devinco.com/speedycraft-mobile-3-beta/

Du finner serienummeret som blir generert under tannhjulet øverst til høyre, og deretter inne på "informasjon".
Sist endret av BigJackW; 1. november 2014 kl. 21:58.
Hvordan genereres serienummeret? Hvis det genereres lokalt burde det være mulig å mate programmet med nødvendig info som vil gi deg det samme serienummeret som på mobilen.
Det genereres lokalt ja. Spurte leverandøren om dette, men fikk ikke noe annet svar enn: "Serienummeret går direkte mot "hardwaren" på enheten man bruker". Mer en dette vet jeg desverre ikke.
Ridder av 1. klasse
Kanskje et skudd i blinde, men kan det være at serienummeret blir generer ut i fra MAC adressen til enheten? Vet noen genererer serienummer på den måten. Så hvis du hadde prøvd å fake MAC adressen på PCen din, hadde du da fått samme serienummer?
Har du selv anledning til å bytte serienr som er bundet til deg? I så fall er jeg ganske sikker på at du kunne laget et php-script som automatisk veksler mellom telefon og pc, alt du trenger er en server som har php. Til slutt hadde det vært nok å gå inn på http://123.456.789.123/sett/enhet (hvor du bytter ut "enhet" med pc eller telefon)

Er også rimelig sikker på at dette blir langt lettere enn å cracke programmet
Nei har ikke mulighet til å bytte serienr knyttet til brukeren. Er de på kontoret som styrer med dette. Programvaren de bruker er ikke webbassert heller. Tror muligens det er noe Microsoft AX greier som elektrokjeden har utviklet.
Ja, dette er mulig. Antar du mener speedycraft fra devinco?
Jepp, det er korrekt. Har du forslag til hvordan dette skal løses?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen forslag?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
litt gammel tråd men kom du noen veg med dette?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nei dessverre. Tar fortsatt i mot forslag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har en løsning som jeg benytter meg stort av på flere enheter, men den er litt kinkig å få til. Speedycraft generer serienummeret til programvaren med IMEI nummeret på den mobile enheten din, kan sende deg en PM med detaljer.