Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1717
Hoi!

En kamerat har gått ett år almenne fag på VGS, samt to år elektro. Nå skal han ta påbygning for å få studiekompetansen. Er det muligheter for at han slipper unna noen fag? Ser for meg at han kanskje slipper unna noe norsk, matte og naturfag?


Han skal høre med rådgiver i morgen, men er gira på å finne ut det nå
awesome! jolly good

Ja han kan slippe noen fag som naturfag, ikke norsk.
Sist endret av fatboyjim; 18. august 2011 kl. 00:18.
Er dette noe du kan si med sikkerhet?
vilbliDOTno Her kan du se hvilke fag han skal ha når han går påbygging. han kan da sammenligne det med det han allerede har tatt første året.

timer fag
140 Historie
56 Kroppsøving
140 Matematikk 2P-Y (praktisk)** /
140 Matematikk 2T-Y (teoretisk)**
84 Naturfag**
281 Norsk

Det har noe å si med hvilke fag han MÅ ha for å få ett godkjent vitnemål.
om han har tatt ett fag allerede er det godkjent.
Sist endret av fatboyjim; 18. august 2011 kl. 00:26.
Suverent

Han har bestått de årene jeg nevnte tidligere, må bare sjekke opp time antallet på vilbli.no opp mot kravet.
Du slipper ikke unna noe fag på påbygg når du har gått yrkesfag tidligere. Han får ikke naturfag men må ta et annet programfag i stedet om han har gått 1 år allmenn fra før av.
Sist endret av mo3; 18. august 2011 kl. 00:46.
Usikker på hvordan det du sier vil være om han tar det som voksenopplæring?
En i klassen min var i samme situasjon som din venn. Han hadde gått allmennfag, så yrkesfag, deretter påbygg. Han skulle ikke ha naturfag, men måtte ta et programfag istedenfor. Dette fikk han vite en måned før vi slutta på skolen, at de hadde gjort en liten feil så han måtte lese en del på et programfag den siste tida.
Sist endret av mo3; 18. august 2011 kl. 00:57.