Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2206
Meg og madammen satt her på fredag kveld, så plutselig finner hun ut at det går an å lage vannpipe av burn boksen.
Så tar jeg i bruk mine flittige ghettotech skills og snekrer sammen dette vakre monumentet her, som består av:
  • Burn boks
  • Glassrør (fra den ødelagte eagle bill vapourizeren min) - man kan selvfølgelig også bruke plastrør
  • Tape
  • Aluminiumsfolie
Verktøy som ble tatt i bruk:
  • Lommekniv, type Leatherman, liten (var i grunn bare saksen på den som ble brukt)
  • Skalpell
  • Blyant
  • Fingre

Først lagde jeg et hull ca. på midten med skalpellen. Her må man være svært forsiktig, så man ikke bulker og ødelegger boksen. Det er også grunnen til å bruke skalpell ettersom de som oftest er mye skarpere enn en vanlig lommekniv. Deretter stakk jeg inn en blyant og uvidet hullet nok til å passe glassrøret. Her må man også være forsiktig så man ikke fucker metallet.

Deretter lagde jeg en "cone" eller hva det nå enn heter, der man putter røykemiksen sin. Denne er litt tricky å lage, først må man lage en "blomst" som passer rundt glassrøret, deretter må man lage en grop med et nytt lag aluminiumsfoile, også stikke hull i den, men ikke alt for store hull så miksen detter igjennom.

Ved dette stadiet er boksen allerede brukbar, det er bare å fylle noe flytende i den och röka på.

Men jeg måtte ha ennå mer detaljer. Hva med et sugerør til å røyke gjennom? Desverre hadde vi ikke et sugerør for hånden, og jeg bestemte meg for å lage et selv.

Først måtte jeg lage et hull som var mindre i toppen av boksen, dette er relativt enkelt, er bare å tape noe aluminiumsfolie over hullet og lage hull med skalpell/blyant.

Deretter klippet jeg opp et rektangelformet stykke aluminiumsfolie, så tapet jeg over det, og rullet den rundt en blyant med tape-siden inn mot blyanten. Deretter tapet jeg på usiden også, selvfølgelig, og trimmet endene med saksen på kniven.

Bang! Der var den ferdig! Den er også sammenleggbar, og kun ment for å røyke tobakk og urter i!
HVORFOR bare ikke bruke en 0.5 liters flaske?^^
Er jo mye lettere, bare der brenner man hull (må ikke) og det går jo drittfort.

Eller greit, om man ikke har en 0.5 liters flaske og en burnboks så er det jo fin informasjon

Ser ut som en crackpipe eller:P
Gjest
Trådstarter
Fordi det er ikke halvparten så kult.
Ser ikke noe spesielt kult med dette, om man skal lage noe kult så lager man jo en skikkelig vannpipe av ei spritglassflaske med glassdrill osv.
Jeg laga en drittkul vannbong av en smirnoff rusbrus flaske men hadde ikke glassdrill så satt og skrapa opp hull i flere timer men den blei drittbra så det var verdt det
Gjest
Trådstarter
Men da mister du ghettotech sjarmen. Da blir det nesten sånn at du bare kunne bestilt en bong på nettet :P
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Idiotisk å må jobbe så mye fordi man vil bli wasta. 0.5 lites flaske funker mye bedre
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det var en shady bong ass props.
hehe, feit vannis men alufolie er fy fy!
Haha bra lagd ! Skal jeg lage engang og ass
Sitat av playozzy
HVORFOR bare ikke bruke en 0.5 liters flaske?^^
Er jo mye lettere, bare der brenner man hull (må ikke) og det går jo drittfort.

Eller greit, om man ikke har en 0.5 liters flaske og en burnboks så er det jo fin informasjon

Ser ut som en crackpipe eller:P
Vis hele sitatet...

Skal man først bruke flaske, ville jeg heller brukt 1.5 liter. Større trekk, og ikke så liten å holde på med.

Det er ikke værre enn å bruke flaske og pipe med munnstykke om du skal lage deg bong.
Synes 1.5 liter blir for stor men siste jeg laga så tok jeg en 1.5 liters flaske og kutta i 3 deler med kniv, så tok jeg sånn plastikk som man bruker ta lunch i eller hasj osv. Så la jeg det over den nederste delen og den midterste delen ditcha jeg bare. jeg tok flere 2-3 lag med plastik på den nederste delen så stakk jeg masse hull i plastikken, ikke så store hull men ikke så små heller. Så teipa jeg den øverste flaskedelen oppå denne skikkelig godt, og jeg kutta vekk tuten på den øverste flaskedelen også.
Nå lagde jeg et hull nedfor plastikken og stakk inn et rør med pipehead osv, så hiver man vann i først som i en vanlig vannbong så hiver man i isbiter som holder seg oppå plastikken

Funka drittbra, kjente virkelig at røyken ble drittkald

Og den så ganske fet ut også, ikke som en vanlig flaske liksom, den øverste delen gikk litt på skrå osvxD
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Ser det er mange Max "Bong"Mekker der ute
Hahaha, jeg synes det er jævlig artig å lage bong.
Er nesten en hobby, gjør det ikke så jævlig mye nå men gjorde det drittmye før:P
Har laga en 4 persons hookah a la hjemmelaga tyrkisk vannpipe også og den funker som faen men brukte hageslange så man må suge i cirka 1 sekund før det sjer noe og pipehodet er så stort at man m være 4 for å røyke ellers går det ikke og flere må fyre på en gangxD
hehe, mad gettotech skillz. (Den begynte og lekke så jeg brukte heller fantasien enn og lage en ny en.)
Sist endret av kristaver; 26. august 2007 kl. 12:09.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
det var ikke noe estetisk mesterverk, men den funker sikkert. Hva med litt maling a? dekorasjon.
Synes bongene ser crappy ut, særlig den iste bongen:P
Jeg har bestilt en mongostor "killer" bong fra everyonedoesit og får den snart
Kan legge ut bilde av den
Så utolig dårlig.
Ville aldri ha røykt shitn min på en pipe som ser sånn ut.
rbt: Ville du røyka i en slik da?
http://home.no.net/oyvindfr/pics/vannpipe.JPG

jeg lagde guiden for ca. et år siden.. Resultatet blir utemerket..
Sist endret av Pope; 26. august 2007 kl. 16:22.
Pope, jeg har laga akkurat likens bare jeg brukte hageslange og ikke sugerør og istedenfor 1 sugerør/slange til å suge fra så hadde jeg 4 så 4 personer kunne røyke på en gang:P
Sitat av smokah
Pope, jeg har laga akkurat likens bare jeg brukte hageslange og ikke sugerør og istedenfor 1 sugerør/slange til å suge fra så hadde jeg 4 så 4 personer kunne røyke på en gang:P
Vis hele sitatet...
Hehe.. Ja det var en artig vri jeg ikke har tenkt på.. 4 uttak.. Jeg har erfart at det funker bedre med sugerør, som har mindre diameter enn en hageslange..
Har du noen gang prøvd å røyke en sånn sigar som har diameter på omtrent fire cm? Du får ikke trukket inn nok røyk med munnen, så du må ty til et magadrag.. Og det er ikke noe særlig..
Ja man må røyke magedrag med den pipa jeg laga, er en dårlig ting til og det er at de som ikke røyker må holde for slangen men funker fordeom
Gjest
Trådstarter
Sitat av kristaver
hehe, mad gettotech skillz. (Den begynte og lekke så jeg brukte heller fantasien enn og lage en ny en.)
Vis hele sitatet...
Hahahah fy faen så ghettotech! Beste jeg har sett noensinne

Sitat av playozzy
Synes bongene ser crappy ut, særlig den iste bongen:P
Jeg har bestilt en mongostor "killer" bong fra everyonedoesit og får den snart
Kan legge ut bilde av den
Vis hele sitatet...
Det er en ting du ikke helt fatter her, vi snakker om piper som er ghettotech og ikke piper som ser bra ut, på samme måte som Johnny Depp ser bra ut for en tent heterofil kvinne.

Dette er for de spesielt interesserte
Sist endret av random25880; 27. august 2007 kl. 01:31.