Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4157
Hei, jeg har et spørsmål, når jeg søker på en artist på spotify, så er det slik at ikke alle sangene er der og man må gå på youtube for å finne den sangen man vil høre på. Hvorfor er det slik egentlig? Er det noe som kan gjøres for å få den ønskede sangen ut på spotify slik at alle andre også som ønsker kan høre deg? Da ser jeg etter et annet alternativ enn å laste ned sangen selv og legge den inn lokalt.

Takker for svar
Hvis det gjelder kjente sanger, så er det sannsynligvis fordi artistene har reservert seg, eller at de ikke har fått på plass egne avtaler for visse låter/album.

Taylor Swift har for eksempel stått frem flere ganger og boikottet Spotify og fjernet all musikken sin derfra. Mange artister venter gjerne litt med å legge ut musikken på Spotify etter at de har sluppet plate, kanskje i håp om å få folk til å kjøpe den fysiske CDen i stedet? The Beatles var borte fra Spotify kjempelenge, men ble vel lagt til nå i fjor eller noe sånt. Jay-Z driver jo med konkurrenten Tidal, så det er mye av ham og Beyoncé du heller ikke finner der, tror jeg.

Her er noen andre som etter sigende ikke finnes på Spotify nå: http://www.cheatsheet.com/entertainm...tml/?a=viewall

Hvis du googler navnet på artisten din med spotify (f.eks. "taylor swift spotify") så får du helt sikkert svar på hvorfor de har valgt å ikke være på Spotify.

Hvis du heller snakker om kompisene dine fra ungdomsskolen som har 300 views på Urørt, så er det vel bare til å sende inn en søknad tror jeg.
Sist endret av Realist1; 26. april 2017 kl. 21:52.
Det er også gjerne slik at når du laster opp sanger for at de skal komme ut på spotify at det tar 1-4 mnd før sangen/albumet kommer ut.
Artister kan også velge selv hvilke plattformer de skal selge/dele musikken på.
Har akkurat fått inn selvlaget musikk på spotify via routenote som er en av veldig mange forskjellige verktøy for å legge musikk ut og tjene penger på det.
Trådstarter
Kan jeg bruke routenote til å legge ut for den artisten jeg vil høre på? Belly squad har sanger som er laget i 2016 på spotify mens sanger som er laget i 2014 og 15 ikke er der..
Sitat av cplpro Vis innlegg
Kan jeg bruke routenote til å legge ut for den artisten jeg vil høre på? Belly squad har sanger som er laget i 2016 på spotify mens sanger som er laget i 2014 og 15 ikke er der..
Vis hele sitatet...
Aye, Belly squad var lit
Men bro, last ned sangene du ønsker, legg dem inn i Spotify, synkroniser spillelista di på mobilen via wifi og last ned spillelisten.

Voila, du har nå de sangene både online og offline!
Nei, så lenge du ikke har rettighetene får du ikke lagt de inn.
Men du kan gjøre som conflicted sier, dog får du ikke hørt sanger du har lastet ned fra pcen på tlf ved mindre du fysisk også har filene på telefonen.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Aye, Belly squad var lit
Men bro, last ned sangene du ønsker, legg dem inn i Spotify, synkroniser spillelista di på mobilen via wifi og last ned spillelisten.

Voila, du har nå de sangene både online og offline!
Vis hele sitatet...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nei, så lenge du ikke har rettighetene får du ikke lagt de inn.
Men du kan gjøre som conflicted sier, dog får du ikke hørt sanger du har lastet ned fra pcen på tlf ved mindre du fysisk også har filene på telefonen.
Vis hele sitatet...
Med Spotify Premium iallefall trenger du bare å gjøre som Conflicted skrev.
Last ned filene på pcen din, lag en spilleliste med disse låtene. Deretter kobler du mobilen din på samme Wifi, åpner spotify, og gjør spillelisten med disse låtene offline. Da kan du høre på de på mobilen også