Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 795
Trenger noen tips til en multieffekt pedal i prisklassen max til gt-10.Og viss dere vet noen som selger pickups foruten sound1.no så gjerne si ifra.Sett på ett Digitech GNX1 brett og ett gt-10 brett.Noen som har noen meninger om de? og viss dere har andre forslag så gjærne si ifra.

Btw jeg skulle gjerne hatt 1 vokal mikrofon og, og som jeg har forstått er det lurt med en kompressor og da? har null peil på mikrofoner.Tenkte på vanlig shure 58 med stativ osv.Blir nok brukt mest hjemme.

bumpetibump

Hallo, noen som har tips?
Sist endret av StaiN; 29. desember 2008 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet ikke om det er for sent, men du kan jo ta en titt her:
LINK - Active Musician
Lenge siden tråden startet, ja, men skader vel kanskje ikke å svare alikevel.

Shure SM58 er et sikkert valg og en mikrofon som kommer til å være med deg livet ut. En meg et bra all-rounder du alltid kommer til å finne bruksområder til

I musikkproduksjon brukes det gjerne til en viss grad alltid kompressor, uansett om det er vokalspor, gitar eller hva som helst, for å fjerne peaks og andre ufinheter. Jeg regner med at du skal ta opp til PC, og da er det like greit å bruke en VST-plugin istedenfor å kjøpe en ekstern kompressor. Her fins det kurante gratisalternativer, kommer ikke på navn i farta, men kan sjekke det opp for deg hvis det skulle være interessant.
Trådstarter
Jeg kjøpte meg en Shure Beta57A siden den skulle visst være god allround og ha high output.Menne vis du har noen gratis alternativer til så tar jeg gjerne imot tips =p.
Beklager sent svar.

Du har nok gjort et meget godt valg i Shure Beta57A, denne kan du fint mikke det meste av utstyr med og, om du skulle ha lyst

Nå fant jeg ikke igjen compressor'en jeg tenkte på, men den som heter 'Dynamics' og 'Limiter' i følgende pakke er meget bra: http://mda.smartelectronix.com/. Jeg har ingen erfaring med de andre plugins'ene i denne pakka, men alt er jo gratis, og det er sikkert mye moro her

Ellers vet jeg at mange liker denne og at den skal være spesielt god på vokal: http://www.digitalfishphones.com/mai...em=2&subItem=5
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Takk skal du ha =)