Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 38519
Sitat av Qon Vis innlegg
Nei. Jeg spør spesifikt "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?" Og med her så mener jeg i disse tankegangene f.eks.

Jeg spør IKKE etter det motsatte.
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg at du ikke spør det spørsmålet på et Diskusjonsforum, men heller drar til et sted der konspirasjonsteoretikere trives.
Jeg mener helt oppriktig at jeg ikke har tatt et endelig standpunkt, så den dømminga er feil. Sånn går det når folk angriper synspunktene mine før de er ferdig utviklet. Ja jeg vil tro på det, men jeg har ikke bestemt meg for at det er sant og at jeg skal tro det resten av livet. Jeg har bare bestemt meg for å grave dypere og se hva jeg finner ut.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." - Aristotle

Vis hele sitatet...
Det er virkelig ikke det inntrykket du gir fra deg her. Du pusher på med at UFOer finnes, og du har et enormt skjevt syn. Hadde du vært usikker så hadde du vært mottagelig fra begge sider. Det er du da altså ikke. Du vet selv at du vil tro på det, men du legger ikke merke til de enorme biasene du har i alt du ser på.

Det med sitat har jeg heller aldri skjønt. Bare fordi en kjent/intelligent person sier noe, betyr ikke det nødvendigvis at det er sant. Det er uansett en digresjon. Du underholder ikke tanken, du jager den. Du vil så gjerne at det skal være sant at du hiver bort alt annet i din søken på "Sannheten"


Ja men da er det meningsløst å snakke med deg, fordi jeg kan se begge sidene av saken, men du kan bare se en. Så da er det lite interessant for meg å høre på deg. Jeg vil heller at noen setter seg inn i min side før de motargumenterer meg i hjel. Den jobben tar jeg selv. Jeg setter meg inn i dette perspektivet, og så får jeg motargumentere det etterpå når jeg fullt og helt forstår rekkevidden av teorien.

Det er faktisk godt nok for meg til å grave videre.
Vis hele sitatet...
Hvilken annen side er det å se av saken? Ja, jeg kan se hvordan Aliens fint kunne laget lysbobbler i Hessedalen. Det betyr ikke at jeg kan tro på det.

Uansett så er det helt latterlig at du påpeker dette, i og med at du selv sier "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?". Altså leter du etter noen som kun ser en side av saken. Men siden jeg ser feil side, så vil du ikke ha en diskusjon.

Hvis du skal sette deg inn i noe så gjøres ikke det med å se på helt ukritisk på det du vil se helt til du har nok info til å gjøre deg kokke, og deretter prøve å se kritisk på det du nå tror på. Du kan ikke bare velge når du skal motargumentere for noe.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg synes det er påfallende og respektløs oppførsel at det totalt ignoreres at man presenterer en rimelig fattet og logisk forklaring på et videofenomen som blir presentert som bevis for at regjeringen USA (med flere) bevisst unnlater å informere om at organismer har brutt igjennom den åpenbare barriæren og filteret som tydeligvis eksisterer mellom ekstraplanetære livsformer for å tilintetgjøre hva informasjonsdeling angår, samt hvilke eksistensielle og praktiske følger dette faktisk har for oss som menneskelige observatører på vår planet. Universet og dets (vår) destinasjon har potensielt sett *veldig* forskjellige endestasjoner i det ganske perspektiv, alt ettersom om *vi* befinner oss på et tidsmessig før eller etter dette filterete inntreffer. Det vitner verken om vett til å lytte eller vett til å endre mening. Konsekvensene av det som blir foreslått er hinsides store, men det eneste man står igjen med er naturlige forklaringer og manglende bevisføring for de regelrett tåpelige påstandene som blir presentert.

Up your game.
Sist endret av m0b; 9. mars 2018 kl. 03:57.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Da anbefaler jeg at du ikke spør det spørsmålet på et Diskusjonsforum, men heller drar til et sted der konspirasjonsteoretikere trives.
Vis hele sitatet...
Okei så bare fordi jeg etterspør informasjon om et kontroversielt tema som jeg ikke vil diskutere, så burde jeg bare stikke? Jeg postet i vitenskap og forskning, ikke diskusjon. Og dessuten har jeg hørt på argumentene deres selv om det ikke var intensjonen, og jeg har bidratt i diskusjonen (selv om dere ikke liker min fremgangsmåte). Jeg synes jeg fortjener å være her.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Det er virkelig ikke det inntrykket du gir fra deg her. Du pusher på med at UFOer finnes, og du har et enormt skjevt syn. Hadde du vært usikker så hadde du vært mottagelig fra begge sider. Det er du da altså ikke. Du vet selv at du vil tro på det, men du legger ikke merke til de enorme biasene du har i alt du ser på.
Du underholder ikke tanken, du jager den. Du vil så gjerne at det skal være sant at du hiver bort alt annet i din søken på "Sannheten"
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du skal lese noen av innleggene mine på nytt. Jeg sier mange ganger at jeg ikke vet hva jeg tror, og lignende. Det er dere som tar alt så bokstavelig og bestemmer dere for at jeg er gæren så dere må vise meg hvor koko det er å leke med denne tanken. Jeg innrømmer rett ut at jeg er på jakt etter informasjon som understøtter min hypotese, og at jeg ikke er ute etter å bli motargumentert. Dere kan godt drite i det, som dere har gjort, men ikke kom å si at jeg ikke ser mitt eget bias, for jeg påpeker det gjentatte ganger. Det er du som ikke holder tunga rett i munn. Jeg kan se begge sider, men jeg er ikke interessert i en diskusjon som handler om at det ikke finnes aliens her. Den kan jeg eventuelt ta på et senere tidspunkt.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvilken annen side er det å se av saken? Ja, jeg kan se hvordan Aliens fint kunne laget lysbobbler i Hessedalen. Det betyr ikke at jeg kan tro på det.

Uansett så er det helt latterlig at du påpeker dette, i og med at du selv sier "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?". Altså leter du etter noen som kun ser en side av saken. Men siden jeg ser feil side, så vil du ikke ha en diskusjon.

Hvis du skal sette deg inn i noe så gjøres ikke det med å se på helt ukritisk på det du vil se helt til du har nok info til å gjøre deg kokke, og deretter prøve å se kritisk på det du nå tror på. Du kan ikke bare velge når du skal motargumentere for noe.
Vis hele sitatet...
Jeg lette etter noen likesinnede som hadde satt seg inn i denne saken. Ikke dere som tror dere har rett uten å vite hva jeg snakker om. Så ja du har helt rett, du er på feil side og jeg vil ikke diskutere det. Er det så galt? Er det ikke lov å gjøre sånn??? Så kan man heller diskutere med hverandre når man har utforsket sitt eget ståsted bedre. Det er ikke rart det er krig i verden hvis man må ta konfrontasjoner og diskusjoner med en gang uten å tenke seg om først.

Seriøst jeg synes du kan roe ned litt nå. Du har fått bekrefta dine synspunkter. Jeg er biased og vil få mine synspunkter bekreftet.

Glem Hessdalen... Jeg prøver å få frem et større poeng, som er: hvorfor er det så mange som påstår at det er aliens her? Jeg skjønner dere ikke tar det seriøst, men jeg prøver å ta det innover meg og sjekke det ut... Dere stoler ikke noe på vitneutsagn, så dere kan bare holde dere unna sånn at de som faktisk har noe å bidra med kan komme på banen. Ikke at jeg tror noen tør det nå som de ser hvor mye man blir hengt ut.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 03:51.
Sitat av Qon Vis innlegg
Okei så bare fordi jeg etterspør informasjon om et kontroversielt tema som jeg ikke vil diskutere, så burde jeg bare stikke? Jeg postet i vitenskap og forskning, ikke diskusjon. Og dessuten har jeg hørt på argumentene deres selv om det ikke var intensjonen, og jeg har svart diskusjonen. Jeg synes jeg fortjener å være her.
Vis hele sitatet...
Du postet i vitenskap og forskning på et diskusjonsforum. Selvfølgelig kommer det til å bli diskutert og plukket ihjel. Dette er ikke et sted du kommer for å spørre om folk kan underbygge kun én side av en sak. Du etterspør informasjon fra kun en side, og du vil ikke diskutere det. Derfor bør du ikke være her. Ikke for vår del, for jeg har ikke noe i mot dette, men for din egen del. Du vil aldri få det du vil ha her, uten en diskusjon.

Da synes jeg du skal lese noen av innleggene mine på nytt. Jeg sier mange ganger at jeg ikke vet hva jeg tror, og lignende. Det er dere som tar alt så bokstavelig og bestemmer dere for at jeg er gæren så dere må vise meg hvor koko det er å leke med denne tanken. Jeg innrømmer rett ut at jeg er på jakt etter informasjon som understøtter min hypotese, og at jeg ikke er ute etter å bli motargumentert. Dere kan godt drite i det, som dere har gjort, men ikke kom å si at jeg ikke ser mitt eget bias, for jeg påpeker det gjentatte ganger. Det er du som ikke holder tunga rett i munn. Jeg kan se begge sider, men jeg er ikke interessert i en diskusjon som handler om at det ikke finnes aliens her. Den kan jeg eventuelt ta på et senere tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Du sier litt av hvert, men svare dine lyser jo av at du allerede har bestemt deg for hva du vil tro. Du ser din egen bias, men vil ikke gjøre noe med den? Hva i alle dager gjør du i et vitenskapsforum?


Men pek gjerne på hvor jeg ikke har holdt tungen rett i munnen. Kom gjerne med noen gode poenger og litt logikk. Så skal jeg i så fall gå i meg selv og se om det er noe jeg kan forbedre.
Jeg lette etter noen likesinnede som hadde satt seg inn i denne saken. Ikke dere som tror dere har rett uten å vite hva jeg snakker om. Så ja du har helt rett, du er på feil side og jeg vil ikke diskutere det. Er det så galt? Er det ikke lov å gjøre sånn??? Så kan man heller diskutere med hverandre når man har utforsket sitt eget ståsted bedre. Det er ikke rart det er krig i verden hvis man må ta konfrontasjoner og diskusjoner med en gang uten å tenke seg om først.
Vis hele sitatet...
Jeg vet veldig godt hva det går i. Finnes aliens eller ikke?

Nei, det er ikke lov å være biaset, kun ville høre ting fra en side, og ikke ville diskutere ting med spesifikke personer på et diskusjonsforum. Det sier vel seg selv?
Seriøst jeg synes du kan roe ned litt nå. Du har fått bekrefta dine synspunkter. Jeg er biased og vil få mine synspunkter bekreftet.

Glem Hessdalen... Jeg prøver å få frem et større poeng, som er: hvorfor er det så mange som påstår at det er aliens her? Jeg skjønner dere ikke tar det seriøst, men jeg prøver å ta det innover meg og sjekke det ut... Dere stoler ikke noe på vitneutsagn, så dere kan bare holde dere unna sånn at de som faktisk har noe å bidra med kan komme på banen. Ikke at jeg tror noen tør det nå som de ser hvor mye man blir hengt ut.
Vis hele sitatet...
Den eneste grunnen til at du og andre har blitt hengt ut er fordi det ikke har kommet ett eneste logisk oppbygget argument fra din side. De kan komme på banen når som helst, og om de faktisk klarer å snakke for seg så får vi heller gå gjennom argumentet bit for bit, helt til vi kommer frem til noe. Grunnen til at ingen kommer på banen med bevis er fordi, tja, de er som deg. De liker ikke at folk motargumenterer mot deres skjøre synspunkter, så de holder seg på forum der alle er på lag og "Big Government" er den store kollektive fienden
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Du postet i vitenskap og forskning på et diskusjonsforum. Selvfølgelig kommer det til å bli diskutert og plukket ihjel. Dette er ikke et sted du kommer for å spørre om folk kan underbygge kun én side av en sak. Du etterspør informasjon fra kun en side, og du vil ikke diskutere det. Derfor bør du ikke være her. Ikke for vår del, for jeg har ikke noe i mot dette, men for din egen del. Du vil aldri få det du vil ha her, uten en diskusjon.

Du sier litt av hvert, men svare dine lyser jo av at du allerede har bestemt deg for hva du vil tro. Du ser din egen bias, men vil ikke gjøre noe med den? Hva i alle dager gjør du i et vitenskapsforum?
Vis hele sitatet...
Gjør som dere vil. Jeg presiserte at jeg ikke ønsker dette ut av tråden. Dere får diskutere i vei. Jeg regner med at dere har skjønt nå at jeg kun er ute etter å se mitt eget synspunkt og ikke er åpen for en ordentlig debatt. Jeg har virkelig prøvd å møte dere på en saklig måte, men hvis målet deres er å overbevise meg så kommer det ikke til å funke, fordi jeg har bestemt meg for å lete videre og prøve å forstå, før jeg eventuelt rejecter hele teorien, eller gransker den i sømmene. Jeg tåler at dere hakker på meg. Jeg prøver faktisk å spare dere for bryet fordi det er ikke relevant akkurat nå.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg vet veldig godt hva det går i. Finnes aliens eller ikke?
Vis hele sitatet...
Det er liksom litt mer enn det... Spørsmålet mitt er hvorfor tror du de finnes (her på planeten)? Hva er argumentene og bevisene? Hva vet vi? Det er det jeg lurer på. Hvis jeg blir helt overbevist så prøver jeg motbevise den teorien. Klarer jeg ikke det så ber jeg om hjelp.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, det er ikke lov å være biaset, kun ville høre ting fra en side, og ikke ville diskutere ting med spesifikke personer på et diskusjonsforum. Det sier vel seg selv?
Vis hele sitatet...
I call bullshit. Det er lov. Det heter å være selektiv og selv om det kan være veldig irriterende så gjør mange det i varierende grad. Forskjellen er at jeg er helt åpen og ærlig om det, i stedet for å bare ignorere det i stillhet. Det er ikke personlig, men når dere sier selv at mine bevis (vitner) er ugyldige så blir diskusjonen unyttig for meg.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 04:21.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Qon Vis innlegg
Glem Hessdalen... Jeg prøver å få frem et større poeng, som er: hvorfor er det så mange som påstår at det er aliens her? Jeg skjønner dere ikke tar det seriøst, men jeg prøver å ta det innover meg og sjekke det ut... Dere stoler ikke noe på vitneutsagn, så dere kan bare holde dere unna sånn at de som faktisk har noe å bidra med kan komme på banen.
Vis hele sitatet...
Jeg har et spørsmål.

Stoler du like mye eller mindre på de flerfoldige menneskene som sier de har hatt en personlig opplevelse i tråd med religionen de følger?

Hvis like mye, så ser du jo det at de ulike vitnemålene går på tvers av hverandre mellom religionene og dermed ikke kan stoles på uten å ha håndfaste bevis.

Hvis mindre så hvorfor? Mener du at ikke alle vitnemål har samme verdi? Hva får deg isåfall til å avskrive disse?

Et vitnemål er null verdt. Hjernen, oppfattelsesevnen, forståelsesevnen og intensjoner er ikke til å stole på.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg er for øvrig ganske interessert i å høre en gjenfortelling og din oppfattelse av den nært forestående talken i regi av Hans, Qon, når den er ferdig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg har ikke feilet kolosalt når Vidarlo innrømmer at det er grunnlag for å gjøre videre undersøkelser.
Vis hele sitatet...
Berre for å ha presisert det: det var sjølvsagt ikkje det eg sa. Eg sa nærast det motsette:
Fleirtalsforma av anekdoter er ikkje data. Det kan vere mange grunnar til at mennesker observerer ting feil, og det er eige felt innan psykologien. Det kan vere eit utmerka grunnlag for viare undersøkelser, men det er ikkje bevis i seg sjølv. I tillegg har du jo det gamle ordtaket om at ekstraordinære påstander krev ekstraordinære bevis.
Vis hele sitatet...
Eg spesifiserte at det på ingen måte er truverdige data, og at det er svært ofte feil, men at anekdoter kan (og kan her impliserer at det kan, men ikkje nødvendigvis) vere grunnlag for viare undersøkelser. Det er svært viktig nyanse, og kan ikkje tolkast slik du gjer det.

Eit gjennomgangstema i det du skriv er at du ikkje tolkar nyansar. Kva bakgrunn har du? Om naturvitenskap (som aliens er) interesserer deg er det svært nyttig å ha eit minimum av kunnskap, i form av litt fysikk og kjemi. Du treng ikkje nødvendigvis veldig mykje. Har du tilsvarande fysikk og kjemi frå viaregåande med greie karakterar er det ein grei start. Har du ikkje eit slikt minimum har du ikkje eit begrepsapparat til å gjere kvalifiserte vurderinger uansett.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Berre for å ha presisert det: det var sjølvsagt ikkje det eg sa. Eg sa nærast det motsette:


Eg spesifiserte at det på ingen måte er truverdige data, og at det er svært ofte feil, men at anekdoter kan (og kan her impliserer at det kan, men ikkje nødvendigvis) vere grunnlag for viare undersøkelser. Det er svært viktig nyanse, og kan ikkje tolkast slik du gjer det.
Vis hele sitatet...
Javel, men når du sier det kan være et utmerket grunnlag så tolker jeg det som at det kan være greit å ta noen tusen vitner på alvor og gjøre videre undersøkelser. Da føler jeg vi gjør fremgang fordi alt jeg vil er å komme til bunns i saken, uavhengig av hva som viser seg å være sannheten, men jeg er ikke åpen for å motbevise teorien før jeg har blitt mer overbevist.

Fleirtalsforma av anekdoter er ikkje data. Det kan vere mange grunnar til at mennesker observerer ting feil, og det er eige felt innan psykologien. Det kan vere eit utmerka grunnlag for viare undersøkelser, men det er ikkje bevis i seg sjølv.
Vis hele sitatet...
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Jeg er for øvrig ganske interessert i å høre en gjenfortelling og din oppfattelse av den nært forestående talken i regi av Hans, Qon, når den er ferdig.
Vis hele sitatet...
Det skal bli.

Sitat av nso Vis innlegg
Jeg har et spørsmål.

Stoler du like mye eller mindre på de flerfoldige menneskene som sier de har hatt en personlig opplevelse i tråd med religionen de følger?

Hvis like mye, så ser du jo det at de ulike vitnemålene går på tvers av hverandre mellom religionene og dermed ikke kan stoles på uten å ha håndfaste bevis.

Hvis mindre så hvorfor? Mener du at ikke alle vitnemål har samme verdi? Hva får deg isåfall til å avskrive disse?

Et vitnemål er null verdt. Hjernen, oppfattelsesevnen, forståelsesevnen og intensjoner er ikke til å stole på.
Vis hele sitatet...
Nei det gjør jeg ikke. Eller jo kanskje følelsesmessig, men ikke fysiske opplevelser. Grunnen til at jeg ikke blankt avskriver vitneutsagnene om dette temaet her er en blanding av det store antallet observasjoner (som også kan sies om religion), sammen med andre elementer som kan understøtte teorien. Jeg kan avskrive og bortforklare mange vitner, men hvis temaet får seriøs oppmerksomhet samtidig som det blir hemmeligholdt og latterliggjort så blir jeg nysgjerrig.

Hadde det ikke vært flere bevis enn vitneutsagn så hadde jeg ikke trodd så mye på det, men det er kombinasjonen av ting som gjør at jeg ikke kan avfeie enhver historie og skylde på menneskelige feil, psykose eller oppmerksomhetssyke.
I stedet for å gjenta det som allerede har blitt sagt så syns jeg dette var et viktig poeng
Hadde du vært usikker så hadde du vært mottagelig fra begge sider. Det er du da altså ikke. Du vet selv at du vil tro på det, men du legger ikke merke til de enorme biasene du har i alt du ser på.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke si du er åpen og utforsker muligheter når du konsekvent ignorere fakta og logiske konklusjoner som blir presentert.
Du har tatt opp Hessdalen flere ganger og hvis du leser de faktiske forskningsrapportene og ikke fra gamle nettsider så vil du få et annet bilde.

Dette er hentet fra To Investigate or Not to Investigate? Researchers' Views on Unexplored Atmospheric Light Phenomena
Historically, HL have received very little attention from the academic community and only a handful of researchers have managed to identify the necessary resources to study the atmospheric “anomaly” and communicate their findings in academic journals. One of the reasons has been the misleading association of HL with the controversial “unidentified flying object” (UFO) phenomena, an association that has nevertheless been disproven by the referred-to frequent, rigorous observation of the phenomena. In the 80’s, HL were defined as “UFOs” and were rejected by most scientists. Thanks to the scientific method and the pioneering work of Erling P. Strand, the atmospheric light anomaly observed in the valley of Hessalen in Norway is now slowly gaining the attention of the scientific community and the respect of academic journals
Vis hele sitatet...
Så igjen, hvis du leser forskningen så ser du at Hessdalen enten forklares med billys teorien(flere rapporter om det) eller at det er på grunn av en eller annen elektromagnetisk/biokjemisk reaksjon som skjer. Hessdalen er spennende i seg selv, men dessverre er det nok ikke aliens.

Cosmic Radiation as the Source of the Hessdalen Light
Phenomena


Optical luminosity of the transient luminous phenomena in Hessdalen, Norway
Sist endret av dinosauren; 9. mars 2018 kl. 12:31.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Du kan ikke si du er åpen og utforsker muligheter når du konsekvent ignorere fakta og logiske konklusjoner som blir presentert.
Vis hele sitatet...
Sukk...

Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg regner med at dere har skjønt nå at jeg kun er ute etter å se mitt eget synspunkt og ikke er åpen for en ordentlig debatt. Jeg har virkelig prøvd å møte dere på en saklig måte, men hvis målet deres er å overbevise meg så kommer det ikke til å funke, fordi jeg har bestemt meg for å lete videre og prøve å forstå, før jeg eventuelt rejecter hele teorien, eller gransker den i sømmene.
Vis hele sitatet...

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Du har tatt opp Hessdalen flere ganger og hvis du leser de faktiske forskningsrapportene og ikke fra gamle nettsider så vil du få et annet bilde.

Dette er hentet fra To Investigate or Not to Investigate? Researchers' Views on Unexplored Atmospheric Light Phenomena


Så igjen, hvis du leser forskningen så ser du at Hessdalen enten forklares med billys teorien(flere rapporter om det) eller at det er på grunn av en eller annen elektromagnetisk/biokjemisk reaksjon som skjer. Hessdalen er spennende i seg selv, men dessverre er det nok ikke aliens.

Cosmic Radiation as the Source of the Hessdalen Light
Phenomena


Optical luminosity of the transient luminous phenomena in Hessdalen, Norway
Vis hele sitatet...
Jeg kan være åpen for de alternative forklaringene, men det krever en forståelse av fysikk som jeg ikke har. Jeg prioriterer ikke å forstå hvor gode de artikkelene er akkurat nå. Jeg tror det er bare tull at det kan være billys. Det sto i en av artiklene du sendte at det kan være opptil 30 meter stor lysball som også kan slippe ut mindre lysballer. Kanskje er det en naturlig forklaring, men det var uansett ikke Hessdalen som fikk meg til å utforske dette temaet.

Jeg kan sjekke ut linkene dine senere fordi jeg er virkelig åpen for å finne en annen forklaring etter hvert, men jeg gidder ikke å legge meg flat på alle punkter når dere ikke tror på noe av det jeg tror. Da vil jeg heller se ferdig hva det er jeg tror, og hvis jeg blir overbevist om at det er aliens, så kan vi prøve å motbevise det.

Det at jeg utforsker muligheter i en annen rekkefølge og tempo enn det dere ønsker betyr ikke at jeg er har bestemt meg for å ignorere alle motbevis. Gi meg mer tid til å fordøye informasjonen og mitt eget standpunkt.

Kan dere vennligst stoppe å snakke til meg som om at jeg er 100% overbevist? Jeg er ikke det så dere trenger ikke anta at jeg aldri vil motbevise mine egne påstander. Jeg bare ønsker ikke å gjøre det akkurat nå. Jeg har også begrenset tid til å bruke på det her så jeg vil gjøre det i min rekkefølge.

Jeg lover dere... Hvis jeg om en stund finner ut at jeg er stuck i denne konspirasjonen og ikke klarer å tro på noe annet, så skal jeg komme tilbake så dere kan motargumentere dritten ut av meg. Enn så lenge så er ikke det poenget med tråden.
Qon: Jeg har sjelden lest et innlegg som så til de grader går imot alt jeg står for, men jeg velger å holde meg til dette punktet:
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg kan være åpen for de alternative forklaringene, men det krever en forståelse av fysikk som jeg ikke har.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du ikke interessert i å finne ut hvordan verden egentlig fungerer? Verden er et fantastisk sted, og mengden ubesvarte spørsmål er uendelig! Takket være den vitenskapelige metode har vi som art så vidt klart å krafse litt i overflaten av vår bunnløse uvitenhet, og det lille vi har oppdaget har gitt oss det samfunnet vi har i dag. Hver gang vi oppdager noe nytt så blir verden et enda mer fantastisk sted! Hva er da vitsen med å sitte og finne på nye ting? Selv om du ikke er så opptatt av å ha en korrekt oppfatning av virkeligheten, så kan du ikke ignorere at de vitenskapelige forklaringene alltid er vakrere, mer elegante og på alle tenkelige vis fantastiske enn religiøse påfunn og konspirasjonsteorier. "Bli lys!" etterfulgt av "lag en mann og gi ham ei dame" er jo platte og patetiske forklaringer når vi sammenligner de med Big Bang og evolusjonen.

Derfor: Hvis du selv vet at du ikke vet, hvorfor vil du ikke da forsøke å lære deg mer? Du fremstiller ignorans som en positiv attributt, og avskriver fagkunnskap som sneversynt dogmatisme. Men det er fullstendig motsatt! Det handler ikke om å sitte på svarene, det handler om å kunne stille de interessante spørsmålene. Det kan du ikke gjøre uten naturvitenskap. Kunnskap skaper kreativitet.

Hvis du vil kaste bort tida di på konspiratoriske fjols som Hans Gaarder, så for all del. Det kan være lærerikt å bivåne en slik seanse. For meg virker det imidlertid som om du reserverer din skepsis mot... skepsis. Jeg kan dessverre ikke forestille meg en måte hvorpå du kan være mer lukket til sinns.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Qon: Jeg har sjelden lest et innlegg som så til de grader går imot alt jeg står for, men jeg velger å holde meg til dette punktet:

Hvorfor er du ikke interessert i å finne ut hvordan verden egentlig fungerer? Verden er et fantastisk sted, og mengden ubesvarte spørsmål er uendelig! Takket være den vitenskapelige metode har vi som art så vidt klart å krafse litt i overflaten av vår bunnløse uvitenhet, og det lille vi har oppdaget har gitt oss det samfunnet vi har i dag. Hver gang vi oppdager noe nytt så blir verden et enda mer fantastisk sted! Hva er da vitsen med å sitte og finne på nye ting? Selv om du ikke er så opptatt av å ha en korrekt oppfatning av virkeligheten, så kan du ikke ignorere at de vitenskapelige forklaringene alltid er vakrere, mer elegante og på alle tenkelige vis fantastiske enn religiøse påfunn og konspirasjonsteorier. "Bli lys!" etterfulgt av "lag en mann og gi ham ei dame" er jo platte og patetiske forklaringer når vi sammenligner de med Big Bang og evolusjonen.

Derfor: Hvis du selv vet at du ikke vet, hvorfor vil du ikke da forsøke å lære deg mer? Du fremstiller ignorans som en positiv attributt, og avskriver fagkunnskap som sneversynt dogmatisme. Men det er fullstendig motsatt! Det handler ikke om å sitte på svarene, det handler om å kunne stille de interessante spørsmålene. Det kan du ikke gjøre uten naturvitenskap. Kunnskap skaper kreativitet.

Hvis du vil kaste bort tida di på konspiratoriske fjols som Hans Gaarder, så for all del. Det kan være lærerikt å bivåne en slik seanse. For meg virker det imidlertid som om du reserverer din skepsis mot... skepsis. Jeg kan dessverre ikke forestille meg en måte hvorpå du kan være mer lukket til sinns.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om er akkurat sånn jeg tenkte før. Jeg har alltid vært fascinert av hvor spesielt livet er, og jeg har vært interessert i evolusjon og menneskelig utvikling. Jeg har ikke beveget meg bort fra den tankegangen, jeg har bare åpnet opp en teori som påstår noe enda mer vakkert. Og jeg akter å undersøke den før jeg konkluderer med at det er tull. Hvordan kan du spørre meg om hvorfor jeg ikke vil lære mer, når jeg gang på gang sier at jeg skal det... Jeg bare ønsker å ta en omvei for å grave i dette fenomenet først. Er det så vanskelig å forstå? Hvis jeg graver lenge nok, og det viser seg å være bare oppspinn, så regner jeg med at jeg klarer å finne ut av det på et vis. Og da havner jeg tilbake til utgangspunktet ditt.

Det er faktisk ganske vakkert å forestille seg at det finnes masse intelligent liv, og at de kanskje har hjulpet oss med å utvikle oss. Tenk på hva det vil bety... Hva kan vi lære av dem?

Prøv å forestill deg at du ser en utenomjordisk UFO. Da vil det tulle med følelsene dine og du vil føle dypt inne i deg at du lengter etter å forstå hva du så. Litt sånn føler jeg det, selv om jeg ikke har sett det selv (men jeg har snakket med noen som er overbevist). Jeg vil bare finne svar så jeg kan legge det fra meg. Det her går faktisk utover skolen min. Men det nytter ikke å starte med utgangspunktet deres, for der har jeg stått hele livet. Jeg har aldri vurdert å ta det seriøst. Så når jeg først vurderer det så vil jeg se hva teorien går ut på, selv om det eventuelt viser seg å kun være underholdning.

Jeg føler at den enkleste, og mest interessante måten å finne ut av dette fenomenet er ved å dykke dypt inn og så vurdere om det jeg ser er troverdig nok, ikke ved å kritisk vurdere det fra utsiden. Dere klarer ikke å forestille dere at folk snakker sant, så da må jeg bevege meg ut fra deres diskusjoner og inn i fortellingene til de som snakker om erfaringer. Så stoler jeg nok på meg selv og min kritiske sans til at jeg klarer å komme ut igjen og stille de objektive spørsmålene. Så lenge jeg ikke mister meg selv og tror på alt jeg hører, så ser jeg ingenting galt i å leke med tanken og se hva som dukker opp. Slapp av dere... Hvis aliens ikke har vært her så kommer jeg ut på andre siden like skråsikker som dere, men da har jeg en verdifull erfaring under beltet. Den kan jeg bruke hvis jeg møter andre mennesker som tror på aliens, og som ikke har undersøkt like mye som meg.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 15:22.
Det er faktisk ganske vakkert å forestille seg at det finnes masse intelligent liv, og at de kanskje har hjulpet oss med å utvikle oss. Tenk på hva det vil bety... Hva kan vi lære av dem?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det interessant å underholde slike tanker, men problemet mitt er fremgangsmåten din. Du har selv sagt at du har en mangefull forståelse for naturvitenskap og vitenskap generelt. Du bruker det som et argument for at aliens finnes og cherrypicker den informasjonen du vil. Det er også en del selvmotsigelser. Ved at du presenterer deg selv som åpen og informasjonssøkende, men på grunn av mangelfull forståelse avfeier alle logiske forklaringer til fordel for utenomjordiske forklaringer. Bare for å ta Hessdalen som eksempel, så ignorerer du 10 logiske forklaringer til fordel for at det er aliens. The argument from incredulity is a logical fallacy that occurs when someone decides that something did not happen, because they cannot personally understand how it could happen.

Bare i denne rapporten A rebuttal of the EMBLA 2002 report on the optical survey in Hessdalen kan du lese om billys teorien og den blir nøye gjennomgått.
As discussed above, some allegedly anomalous lights reported in the Hessdalen area turn out to be due to conventional car headlights. This does not mean that the whole set of Hessdalen sightings about unidentified lights are explainable in this way. On the contrary, this is to say that the car headlights can be a source of deception.
Vis hele sitatet...
Her har du én teori som forklarer noen av observasjonene. Ser du på de andre rapportene så ser du at helt logiske forklaringer som elektromagnetisme og lignende kan være grunnen til disse lysfenomenene. Jeg har en biologi/økologi bakgrunn og har ikke studert fysikk, men poenget er at det finnes helt perfekte og logiske forklaringer for det du søker.

Jeg er super fascinert av verdensrommet og naturen, men den er spennende nok i seg selv uten at jeg må komme opp med masse alternative usannsynlige forklaringer. Om det finnes et hav under isen til Europa som kryr av mikrorganismer, bakterier eller kanskje mer avanserte livsformer så er jo det kjempe spennende i seg selv. Det er riktignok ikke aliens, men spennende!

Men det nytter ikke å starte med utgangspunktet deres, for der har jeg stått hele livet. Jeg har aldri vurdert å ta det seriøst. Så når jeg først vurderer det så vil jeg se hva teorien går ut på, selv om det eventuelt viser seg å kun være underholdning.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg og flere andre nevnt før, vi har alle vært gjennom denne fasen hvor vi har gjort deep dives inn i konspirasjonsteori verden og underholdt tanker om New World Order, månelandingen, aliens, Roswell osv osv. Det finnes et hav av tråder på forumet om nettopp det du tar opp, det er ikke noe nytt. Så mitt og ditt utgangspunkt er relativt likt.
Sist endret av dinosauren; 9. mars 2018 kl. 16:27.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Jeg er overbevist om at vi er aliens som kom til planeten for lenge siden...
Sitat av Qon Vis innlegg
Kan dere vennligst stoppe å snakke til meg som om at jeg er 100% overbevist?
Vis hele sitatet...
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg er overbevist om at vi er aliens som kom til planeten for lenge siden...
Vis hele sitatet...
Just gonna leave this here...
Jeg lover dere... Hvis jeg om en stund finner ut at jeg er stuck i denne konspirasjonen og ikke klarer å tro på noe annet, så skal jeg komme tilbake så dere kan motargumentere dritten ut av meg. Enn så lenge så er ikke det poenget med tråden.
Vis hele sitatet...
Skulle veldig gjerne trodd deg når du sier dette, men absolutt all erfaring forteller meg at du kommer til å bli helt vrang, du kommer til å høre enda mindre på logikk og argumentering enn det du gjør nå, og du kommer til å være hellig overbevist om at det du tror på er den definitive sannhet. Når du kommer til det punktet der du tror dette, så er det for sent. Du er allerede en conspiracy nut, og du har mistet alt håp. Lykke til.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Skulle veldig gjerne trodd deg når du sier dette, men absolutt all erfaring forteller meg at du kommer til å bli helt vrang, du kommer til å høre enda mindre på logikk og argumentering enn det du gjør nå, og du kommer til å være hellig overbevist om at det du tror på er den definitive sannhet. Når du kommer til det punktet der du tror dette, så er det for sent. Du er allerede en conspiracy nut, og du har mistet alt håp. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett. Jeg gir meg. Orker ikke en diskusjon. Takk.

Jeg er like frelst som folk er til Jesus. Jeg tror verdensrommet er fullt av avansert liv og at utenomjordisk liv bodde på planeten vår og sannsynligvis plantet liv her. De har videreført DNA og skapt menneskerasen, og derfor ligner vi mye på aliens.

Det er det jeg tror. Dere kan like så greit stenge tråden fordi jeg kommer ikke til å argumentere mer hverken for eller i mot. Beklager... Jeg trodde virkelig jeg skulle klare å komme ut på den andre siden, men nå sitter jeg fast på et synspunkt som er urasjonelt for dere. Kall det en religion og gi meg fred og respekt. Jeg tror på all vitenskap, og at utenomjordisk liv skapte sivilisasjoner på planeten vår.

End of discussion. Det her er ikke vitenskapelig lenger. Det er en følelse jeg har som dere ikke kan motbevise. Kall meg hva dere vil. Jeg blir et bedre menneske av denne sannheten. Jeg er takknemlig for at jeg kan forestille meg meningen med livet og hvordan ting ble som det ble. La meg være i fred vær så snill.

|d13m0b: Jeg synes foredraget var ganske troverdig, selv om noe var ekstremt vanskelig å akseptere så var det veldig bra sammensatt.
Sist endret av Qon; 10. mars 2018 kl. 05:53.
Sitat av Qon Vis innlegg
Det kan være flere måter å finne det samme svaret på. Jeg kan innrømme at jeg ble litt forvirret av det begrepet, men jeg synes også det er flisespikking. Det er snakk om verdens største løgn. Jeg trenger ikke tenke akkurat sånn eller sånn så lenge jeg holder meg kritisk til mitt eget standpunkt. Jeg driver ikke forskning til en artikkel som skal overbevise verden. Jeg prøver bare å overbevise meg selv om hva som har skjedd. Når jeg tror jeg har svaret kan jeg eventuelt kontrollere det med en skikkelig vitenskapelig metode. Så det er litt riktig som knert1 sa at jeg velger å bruke min egen fremgangsmetode.
Vis hele sitatet...
Saken er den at en falsifiserbar nullhypotese er ikke noe man bør velge bare fordi etablerte institusjoner har sagt at det skal være sånn, eller fordi det er slik forskning normalt foregår. Det ville i seg selv vært en veldig dårlig grunn. Men samtidig er det ikke tilfeldig at det er slik forskning normalt foregår. Det er flere grunner til det, og noen angår menneskelig psykologi. Men det er også en grunn som kan avledes logisk, og som bør ha veldig stor vekt. Og den grunnen er egentlig ganske enkel:

Det er uendelig mange flere ting som ikke er tilfelle enn ting som er tilfelle. Dersom vi hadde visst alt som var å vite om verden, ville dette i prinsippet latt seg oppsummere; men du kunne ikke på samme måte oppsummert alt det går an å si om verden som ikke er riktig. Det vil si at en grunnleggende tilfeldig påstand om at noe er tilfelle nesten garantert er gal.

Og på grunn av denne asymmetrien, må vi passe på at vi velger oss et utgangspunkt for videre utforskning hvor det kan påvises at dette utgangspunktet er galt dersom det skulle være det. Fordi sannsynligheten for at et tilfeldig utgangspunkt er galt er veldig høy. Og når en påstand kan påvises å være gal dersom den skulle være det, sier man at den er falsifiserbar.

Si for eksempel at jeg velger meg et utgangspunkt for videre utforskning hvor jeg påstår at elektroner kan spontant bryte ut i jenka. Og holder dette til brystet som en sannhet inntil noen kan presentere motbevis som ikke lar seg benekte. Men hvordan skulle man kunne motbevise det? Uansett hvor lenge du sitter klistret til mikroskopet, og uansett hvor mange som gjør det, så vil det alltid være mulig at det forekommer, bare at ingen har observert det enda. Påstanden lar seg ikke motbevise, og vi har i praksis ingen mulighet til å fastslå om det stemmer eller ikke. Alt vi sitter igjen med da er asymmetrien nevnt over.

Om vi derimot snur det på hodet, så bør vi gå ut fra at elektroner ikke kan spontant bryte ut i jenka, inntil noen faktisk gjør eksperimenter hvor man kan observere elektroner gjøre nettopp det, og disse eksperimentene med hell kan reproduseres av andre, og alternative og mindre spektakulære tolkninger av resultatene kan utelukkes.

Dette prinsippet er ikke forbeholdt forskere i hvite frakker. Det er et faktum som lar seg utlede logisk, og som gjør seg akkurat like objektivt gjeldende i egne undersøkelser av og hypoteser om verden som det gjør i et laboratorium. Kan noen motbevise at romvesener bygde pyramidene? Nei, det lar seg ikke gjøre av logiske årsaker. Derfor bør man anta at det ikke var tilfelle inntil svært overbevisende bevismateriale for det motsatte legges frem. Og det at en selv etter noen timer med refleksjon ikke kan komme på en metode for å bygge enorme pyramider uten motorisert verktøy, betyr ikke noe mer enn akkurat det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Qon Vis innlegg
|d13m0b: Jeg synes foredraget var ganske troverdig, selv om noe var ekstremt vanskelig å akseptere så var det veldig bra sammensatt.
Vis hele sitatet...
Av rein nysjerrighet: kva utdanning og bakgrunn har du? Har du t.d. fysikk frå VGS?
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg skal ikke diskutere med deg, for jeg vet ikke hva som er sant, men hele argumentet ditt hviler på en enorm tillit til verden.
Vis hele sitatet...
Vel nei, det gjør ikke det. Argumentet hviler på fakta, virkelighet og logikk. I motsetning til faktafeil, tankefeil og ønsketenkning.

Sitat av Qon Vis innlegg
Det var aldri "reelt" at narkotika kunne være nyttig for mennesker
Vis hele sitatet...
Vel jo, det var faktisk det. Du klarer ikke å skille mellom forskning og politiske beslutninger.
Sist endret av hemmeligegreier; 10. mars 2018 kl. 22:45.
Herregud, å diskutere om aliens eksisterer er som å diskutere om gud finnes eller hvordan verden ble skapt. Den eneste måten mennesket har til å finne ut svaret på noen av disse spørsmålene er igjennom vitenskapen. Alt av svar på disse spørsmålene nå er unfundert og kan motvises på 1000 forskjellige vis, til og med det jeg sier nå. Selv om en alien stod forran meg i dette sekund vil jeg heller sende politiet på jakt etter den som spika drinken min eller gåt til en psykiater for å få hodet sjekket enn å tro på at de har kommet for å snakke med ubetydelige meg.

Hva tror jeg på? Jeg tror at det definitivt finnes liv der ute, jorden er ett perfekt eksempel på at det finnes. Om de er intelligent eller ikke er det store spørsmålet, kan full være at vi mennesker er så rare at det ikke eksisterer noen som oss.

Jeg er en agnostiker og tror fullt og helt på at det er den riktige måten å tenke på. Men, det betyr ikke at jeg ser ned på religiøse og de som tror på noe annet.. om bare fordi det skaper motivasjon.
Sist endret av Ridge; 11. mars 2018 kl. 06:31.
Hysterisk morsomt å lese tråden, men det er ikke for at den inneholder noen form av kvalitet så det er sagt. Bare drittslenging i forskjellige former her...
(Jeg vet jeg ikke bidrar med kvalitet, så spar meg)

Hvordan kan dere la dere provosere så til de grader?

At enkelte tror på UFO er bare å akseptere. Dere vet det ikke finnes noen bevis, så slutt å mas etter noe som ikke finns..

Jeg tror verken på UFO eller aliens på jorda, men jeg er helt åpen for at det kan finnes annet "liv" i universet. Det trenger jeg ikke bevis for å tro heller, samtidig er jeg ingen konspirasjonsteoretiker.

Jeg koser meg til tider med å leke med tanken selv om det ikke er basert på vitenskap og ligninger. Det er ren underholdning og morsomt å tenke litt utafor boksen for mitt vedkommende.

Det må være lov å gjøre nettopp det, og man trenger ikke bevise noe som helst.

Derimot syns jeg synd på folk som tar livet og vitenskapen så seriøst at de ikke kan leke litt med tanken engang.
Men når det er sagt gjelder det begge sider av diskusjonen.

Selvfølgelig baserer jeg nesten alt i livet på vitenskap, men å tro at vi som mennesker vet og forstår alt er ignorant.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av barebare Vis innlegg
Hysterisk morsomt å lese tråden, men det er ikke for at den inneholder noen form av kvalitet så det er sagt. Bare drittslenging i forskjellige former her...
Vis hele sitatet...
Du må gjerne komme med døme på drittslenging. Tråden har vore rimeleg sakleg, og eg har ikkje registrert grove overtramp mot saklegheita i noko retning i denne tråden.
Sitat av barebare Vis innlegg
At enkelte tror på UFO er bare å akseptere. Dere vet det ikke finnes noen bevis, så slutt å mas etter noe som ikke finns..
Vis hele sitatet...
Når folk kjem dragande med det på eit diskusjonsforum...

Nei. Eg vel å sitere Hitchens: Never be a spectator of unfairness or stupidity. The grave will supply plenty of time for silence.
Sitat av barebare Vis innlegg
Jeg tror verken på UFO eller aliens på jorda, men jeg er helt åpen for at det kan finnes annet "liv" i universet. Det trenger jeg ikke bevis for å tro heller, samtidig er jeg ingen konspirasjonsteoretiker.
Vis hele sitatet...
Det har vel eg og andre her i tråden påpeikt at er eit heilt anna spørsmål enn om det er intelligent liv, og viare at det intelligente livet har besøkt jorda. Eg trur og at det er liv andre stader i universet, og det vil ikkje sjokkere meg om det er liv andre stader i vårt solsystem. Det verkeleg spennande er om det har felles opphav med livet på jorda
Sitat av barebare Vis innlegg
Derimot syns jeg synd på folk som tar livet og vitenskapen så seriøst at de ikke kan leke litt med tanken engang.
Men når det er sagt gjelder det begge sider av diskusjonen.

Selvfølgelig baserer jeg nesten alt i livet på vitenskap, men å tro at vi som mennesker vet og forstår alt er ignorant.
Vis hele sitatet...
Her lager du ein stråmann. Ingen har sagt at det ikkje er ok å la tankane vandre, Ingen har påstått at vi veit alt; tvert imot er det fleire gongar understreka at vitenskap er ein prosess i større grad enn ei samling kunnskap...
Slenger meg på i siste liten her. Men jeg har vært gjennom hele den prosessen jeg ser du jobber med oppi huet ditt nå, Qon. Jeg kjenner til den romantiske tanken om at en avansert sivilisasjon har hjulpet menneskets utvikling, grunnlagt religionene, bygd pyramidene osv. Lista er lang.

Men må si at etterhvert som jeg har blitt eldre, har også min logiske sans utviklet seg. I tillegg til at jeg har mye mer utdannelse nå enn den gang. Faktisk var det Aliens-universet som fikk meg interessert i temaet. Du merker kanskje hvor dumt det høres ut. Det er også grunnen til at jeg faktisk begynte å undersøke motbeviser og kritiske analyser av konspirasjonene jeg hadde lest meg opp på. Satt igjen og følte meg dum som faktisk hadde giddet å bruke tid på å lese meg opp på det i det heletatt. Det verste er at mens jeg var i dette konspirasjons-sporet, så var jeg overhodet ikke interessert i motargumenter.

Et lite tips om du liker å bruke tiden din på å lese om mysterier, det er å lese om mysterier som har blitt oppklart. Tiden jeg før brukte på å utforske konspirasjoner bruker jeg nå til å lese om for eksempel Japanske soldater fra WW2 som nektet å tro at krigen var over i mange år etter 1945. Du kan lese om dette her.
Eller om stammer som enda ikke er i kontakt med omverden. Eller om da de fant den siste "ville" urbefolkningsmedlemmet i Nord-Amerika. Såklart; dette er bare tips som fungerer om du gjør dette for spenningens skyld.
▼ ... over et år senere ... ▼
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva tenker folk om dette?
https://www.tv2.no/nyheter/10635634/...QOi6J-miYW8U04

Bumper denne tråden enn å lage en ny en. Jeg tenker det nok bare er militære fartøy som offentligheten, og selv flere militære ikke vet om. Er nok en del teknologi som vi "sivile" ikke vet om. Har lest at det sies at militæret ligger flere år foran i teknologi.
Sist endret av Quakecry; 29. mai 2019 kl. 15:12.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Vis hele sitatet...
At du bør trykke på første lenka i artikkelen. Da kommer du til den originale artikkelen fra New York Times, og der finner du denne lille perla (min utheving):
Lieutenants Graves and Accoin, along with former American intelligence officials, appear in a six-part History Channel series, “Unidentified: Inside America’s U.F.O. Investigation,” to air beginning Friday. The Times conducted separate interviews with key participants.
Vis hele sitatet...
Så, hva tenker jeg om dette? Jeg tenker at 'nyheten' er astroturfing, spam og reklame for et crappy TV-program på fuckings history channel, og at TV2 villig selger reklameplass for klikk.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Bumper denne tråden enn å lage en ny en. Jeg tenker det nok bare er militære fartøy som offentligheten, og selv flere militære ikke vet om. Er nok en del teknologi som vi "sivile" ikke vet om. Har lest at det sies at militæret ligger flere år foran i teknologi.
Vis hele sitatet...
Rykk (nesten) tilbake til start og les tråden fra begynnelsen.
Sist endret av Myoxocephalus; 29. mai 2019 kl. 15:27.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva tenker folk om dette?
https://www.tv2.no/nyheter/10635634/...QOi6J-miYW8U04

Bumper denne tråden enn å lage en ny en. Jeg tenker det nok bare er militære fartøy som offentligheten, og selv flere militære ikke vet om. Er nok en del teknologi som vi "sivile" ikke vet om. Har lest at det sies at militæret ligger flere år foran i teknologi.
Vis hele sitatet...

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/1766

Jeg tror det er mange typer aliens(good and bad), jeg tror også vi bruker alien tech vær dag.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/1766

Jeg tror det er mange typer aliens(good and bad), jeg tror også vi bruker alien tech vær dag.
Vis hele sitatet...
Og for å underbygge det bruker du ein e-post ein tilfeldig privatperson har sendt til Jon Podesta? Med respekt å melde; sjølv for dette temaet å vere er det himmelropande lågnivå på dokumentasjon og argumentasjon!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og for å underbygge det bruker du ein e-post ein tilfeldig privatperson har sendt til Jon Podesta? Med respekt å melde; sjølv for dette temaet å vere er det himmelropande lågnivå på dokumentasjon og argumentasjon!
Vis hele sitatet...
Det er wikileaks, å det er tusen andre bevis på ZPE og ETI, ifra lang tid tilbake. Naivt å tro vi er alene.

Jeg hater også på folk som tjener penger på religion å healing å ufo konferanser osv, men bare fordi de eksisterer kan vi ikke si ingenting finnes.

Å du kan faktiskt ikke bare si det rett ut, da blir du drept eller forsvinnet. Alle vet jo dette
Sist endret av Crazy_Bitch; 29. mai 2019 kl. 16:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Det er wikileaks, å det er tusen andre bevis på ZPE og ETI, ifra lang tid tilbake. Naivt å tro vi er alene.

Jeg hater også på folk som tjener penger på religion å healing å ufo konferanser osv, men bare fordi de eksisterer kan vi ikke si ingenting finnes.
Vis hele sitatet...
Herregud.

Det er wikileaks ja, men det er fortsatt ein e-post sendt frå til Podesta. At den ligg på wikileaks indikerer ingenting anna enn at den ligg på wikileaks.

Dette er valdtekt av alt som heiter kjeldekritikk. Eg kan godt sende ein e-post til Erna Solberg som avkreftar at aliens finst, og gi deg lenka til den i postjournalen til Statsministerens kontor i neste veke. Er det godt nok bevis for at aliens ikkje finst for deg?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
At du bør trykke på første lenka i artikkelen. Da kommer du til den originale artikkelen fra New York Times, og der finner du denne lille perla (min utheving):
Så, hva tenker jeg om dette? Jeg tenker at 'nyheten' er astroturfing, spam og reklame for et crappy TV-program på fuckings history channel, og at TV2 villig selger reklameplass for klikk.

Rykk (nesten) tilbake til start og les tråden fra begynnelsen.
Vis hele sitatet...
Enig der at History Channel virkelig ikke er plassen å få noe som helst info på. Hvertfall ikke i forhold til hvordan dem er i dag, og om det er derifra TV2 får info fra så er det latterlig. Det var forsåvidt videoen jeg tenkte på når jeg la ut innlegget, og det at det er militære fartøy som vi ikke vet om eller at dem (militæret) har teknologi som ligger foran oss tviler jeg ikke på egentlig. Som sannsynligvis er hva som har blitt observert av folk og hva som også er i videoen (om det engang er "noe" i det hele tatt).
Sist endret av Quakecry; 29. mai 2019 kl. 16:25.