Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4845
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker ganske ofte, og skal neste helg delta på et idrettsarrangement der det er en viss risiko for dopingkontroll. Trenger derfor å være clean i noen timer. Noen som kan anbefale noen bra kostilskudd/detox/cleansers som virker? Kom over denne: https://www.passyourtest.com/same-day-cleanse-products/
Tenkte de var perfekt, men mange folk sier det er scam og ikke hjelper, så tenkte å høre med dere om dere har noen erfaringer. Takk!
THC binder seg til fettvevet i kroppen, røyker du ofte har du nok endel liggende i kroppen. Uten at jeg har hørt om same day cleanser, vil jeg påstå at det skal mer til en det..
Dette spørsmålet kommer minst 1 gang i uken, bruk søkefunksjonen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen slike detox/cleaner greier fungerer, det finnes studier på at aspirin kan påvirke resulteter og gi falske negativer på visse typer urinprøver.

http://clinchem.aaccjnls.org/content/40/4/608.short bl.a.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med den pektin(certo)-metoden?
Jeg har vært rusmisbruker i minst 8 år. Røyka hasj nesten alle årene.
Det er ingen vits i å håpe på en ren prøve, du bør anta at den blir positiv uansett. Se svaret fra agsel.

- Erfaren hasjrøyker
Har selv brukt certo-metoden. 4 dager etter jeg hadde røkt dro jeg på laben og det gikk greit. Har brukt den med 7-12dager flere ganger og har alltid fått ren prøve.
For certo-metoden, må det være flytende, eller fungerer det med denne (pulver?)?
Ville ikke satses på at "certo-metoden" fungerer da det bare er en "stonermyte" som alt annet.
Du vil også få akkurat samme effekt av å spise mye fiber som med certo.

There is a common assumption among stoners who use this fruit pectin based method that the pectin coats the insides of your stomach and more importantly urine bladder, blocking THC or other toxins from entering your urine temporarily.

There’s very little, if any, evidence behind this however and I’m not entirely sure where this claim originated.

http://thcclean.net/certo-drug-test-method/
Og videre:

"The more likely reason this fruit pectin detox method is effective has to do with a combination of how fiber interacts with THC and your body, and the liquid consumed as part of the method."
Vis hele sitatet...
The more interesting reason however that makes Certo for drug test passing a viable option, as mentioned above, has to do with fiber interactions.

I’ll try to make this as simple as I can, so I’ll start with a few facts:

THC is primarily eliminated from the body through your stools.
THC and its main metabolites are fat soluble.
Your body makes bile to bind to ingested fat and make it dissolve in water.
Fruit pectin (fiber) binds to bile in the intestines.
Fruit pectin can only leave the body through stools and is thus automatically sent to the colon.
Fiber increases bowel movement.
You know that many of the marijuana metabolites leave your body through urine, else they wouldn’t be able to test for them that way.
But as mentioned above, the path most of it takes is through your stools.

What ends up in your urine is mostly what was reabsorbed from your intestines into your bloodstream before it could leave that way, much of it residing inside fat cells from ingested food.

Fruit pectin fiber (Sure Jell/Certo), when leaving your body through “the back door”, takes some bile with it on its way out.

The bile, which is a fat transporter, takes fat with it when leaving the body.
Vis hele sitatet...
Så grovbrød gjør samme susen, altså? Er vel sannsynligvis mye vann og b vitaminer som gjør den største susen skal jeg tolke dette rett.

Men tilbake til spørsmålet: Må det være flytende? Eller fungerer nevnte produkt?
Sist endret av brvkernavn; 30. august 2017 kl. 17:26.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Jeg tror din beste sjangse er å fake prøven med fake urin eller en clean venn sitt. Ja det er teit å gå rundt med piss i kondomer, men tror det vil gi deg størst trygghet. Bare ha litt urin i flere kondomer (for sikkerhet) og ta med en nål. Putt kondomen med litt urin (trenger ikke så mye) i en tynn pengetaske som du fester rundt livet (fåes kjøpt på Clas Ohlson o.l.). Lykke til.
Sitat av brvkernavn Vis innlegg
Og videre:


Så grovbrød gjør samme susen, altså? Er vel sannsynligvis mye vann og b vitaminer som gjør den største susen skal jeg tolke dette rett.

Men tilbake til spørsmålet: Må det være flytende? Eller fungerer nevnte produkt?
Vis hele sitatet...
Grovbrød vil gjøre akkurat det samme som certo'en gjør ja.
Certo er som regel bare pulver og må blandes ut i vann.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du noen andre kilder på at det ikke virker enn ei affiliate-side som vil selge et produkt (Toxin Rid)?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du noen andre kilder på at det ikke virker enn ei affiliate-side som vil selge et produkt (Toxin Rid)?
Vis hele sitatet...
Eeh, de forklarer hvordan certo fungerer, de prøver ikke å selge noe produkt på noen som helst måte, det eneste de sier om Toxin Rid er at det kan kombineres med resten av hva som står på siden.

Det blir akkurat som den myten med folk som tror at å drikke zalo skal gjøre at de pisser rent.
Bare en myte som ikke har noe holdbarhet i seg.

Internet "wisdom" states that you should eat a pack of Sure Jell with water or Gatorade, lots of it. Advocates argue that the pectin (a soluble fiber) in Sure Jell absorbs THC and carries it to the bowel. After all, if it leaves your body through your poop, it can't be detected in the urine, right? It sounds great in theory, but does it really work?
Unfortunately, while this mechanism may have a small beneficial effect, it isn't likely to have enough of an effect in terms of directing sufficient THC to the bowels. The most helpful aspect is probably the dilution effect from drinking lots of fluids.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk større sjangse for at du ender opp med forstoppelse enn at urinprøven blir negativ ved bruk av certo.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden er en annonse for Toxin Rid og jeg personlig henter ikke informasjon fra annonser. Hva du velger å sette av plass til oppi topplokket er ditt valg. Det er masse kommentarer (også en her i tråden, med påstått oppsiktsvekkende resultat) som sier at certo-metoden virker. Zalo er giftig, pektin er spiselig, så den sammenligningen blir fryktelig tynn. Det du har av grunnleggende google fu-påstander (forstoppelse) blir litt irrelevant i denne sammenhengen, for jeg har ikke tiltro til din forståelse av verken kildekritikk, biologi eller kjemi.

Så, noen flere som har erfaring med certo-metoden? Eller vitenskapelig belegg for å si at den (ikke) funker?
Nei det er den ikke, du kan forøvrig bare søke "certo thc" og finne akkurat det samme OVERALT bortsett ifra de tilfellene hvor det er en som har hørt at det funker av en annen som har hørt at det funker.

Som jeg også skrev ovenfor, så finnes det NULL bevis på at dette skal fungere på noen som helst måte.

Forresten så er det allmenkunnskap at mye fiber fører til forstoppelse, certo = fiber.

Ja, zalo er giftig, med det kommer stadig inn spørsmål her ifra folk som har hørt eller lest at det skal funke.
Akkurat på samme måte er det med detox, certo osv.
At du ikke klarer å innse det, er ikke mitt problem
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ville ikke satses på at "certo-metoden" fungerer da det bare er en "stonermyte" som alt annet.
Du vil også få akkurat samme effekt av å spise mye fiber som med certo.

There is a common assumption among stoners who use this fruit pectin based method that the pectin coats the insides of your stomach and more importantly urine bladder, blocking THC or other toxins from entering your urine temporarily.

There’s very little, if any, evidence behind this however and I’m not entirely sure where this claim originated.

http://thcclean.net/certo-drug-test-method/
Vis hele sitatet...

Helt enig at man ikke burde stole for mye eller kanskje i det hele tatt på "certo-metoden". Det er ingen bevis for at det funker, men har personlig brukt den med 100% success og det har mine venner også. Det mest utrolige tilfellet, som overbeviste meg om at dette må være noe i, var da min venn som røkte hver dag pisset rent på laboratoriumet neste morgen. (Røkte som vanlig kvelden før). Han bestod og fikk beholde sertifikatet sitt.

Før dette hadde jeg alltid avvist slike ubekreftede metoder, men det virket for meg og. Min personlige mening om "certo-metoden" er at inntak av vann og veldig hyppig urinering før man drar og tar prøven er nøkkelen til det hele, for å tynne ut thc-syrekonsentrasjonen i urinen så den havner under "positiv-grensen". Husker man å innta kreatin i dagene før så vil kreatinin-konsentrasjonen i urinen også være godkjent.

Har brukt denne metoden rundt 5 ganger og det har gått fint.
Sist endret av vephoria; 31. august 2017 kl. 11:45.
Sitat av vephoria Vis innlegg
Helt enig at man ikke burde stole for mye eller kanskje i det hele tatt på "certo-metoden". Det er ingen bevis for at det funker, men har personlig brukt den med 100% success og det har mine venner også. Det mest utrolige tilfellet, som overbeviste meg om at dette må være noe i, var da min venn som røkte hver dag pisset rent på laboratoriumet neste morgen. (Røkte som vanlig kvelden før). Han bestod og fikk beholde sertifikatet sitt.

Før dette hadde jeg alltid avvist slike ubekreftede metoder, men det virket for meg og. Min personlige mening om "certo-metoden" er at inntak av vann og veldig hyppig urinering før man drar og tar prøven er nøkkelen til det hele, for å tynne ut thc-syrekonsentrasjonen i urinen så den havner under "positiv-grensen". Husker man å innta kreatin i dagene før så vil kreatinin-konsentrasjonen i urinen også være godkjent.

Har brukt denne metoden rundt 5 ganger og det har gått fint.
Vis hele sitatet...
Greia er at du gjør akkurat det samme som certo om du bare spiser mat med mye fiber og samtidig drikker mye vann.
For det er fiber som gjør at "certo" fungerer for noen ved å binde tetrahydrocannabinolsyre (som thc blir omgjort til i levern) slik at istedenfor at det kommer med urin så kommer det med nummer 2.
Metoden er fortsatt ikke 100% sikker fordi THC lagres i fettvevet som også fører til at prøver tatt i ettertid faktisk kan bli positive.

Jada, det har helt sikkert funket for deg og alle dine venner.
Selv har jeg null tro på dette.
Hadde denne metoden funket, så ville det også vært masse vitenskapelig bevis for det istedenfor "There’s very little, if any, evidence behind this"
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Greia er at du gjør akkurat det samme som certo om du bare spiser mat med mye fiber og samtidig drikker mye vann.
For det er fiber som gjør at "certo" fungerer for noen ved å binde tetrahydrocannabinolsyre (som thc blir omgjort til i levern) slik at istedenfor at det kommer med urin så kommer det med nummer 2.
Metoden er fortsatt ikke 100% sikker fordi THC lagres i fettvevet som også fører til at prøver tatt i ettertid faktisk kan bli positive.

Jada, det har helt sikkert funket for deg og alle dine venner.
Selv har jeg null tro på dette.
Hadde denne metoden funket, så ville det også vært masse vitenskapelig bevis for det istedenfor "There’s very little, if any, evidence behind this"
Vis hele sitatet...

Om metoden fungerer så er det fordi den gjør det. Fornuftig å være kritisk til ting som ikke er vitenskapelig bevist, men å utelukke det helt pga. det, betyr ikke at det ikke funker.

Såvidt jeg vet er det heller ikke noe beviser mot at det fungerer. Det er bare teorier mot eller for.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Greia er at du gjør akkurat det samme som certo om du bare spiser mat med mye fiber BLÆ BLÆ BLÆ
Vis hele sitatet...
Vi har fått med oss hva du tror. Hvorfor står det da ingenting om fiber-metoden på nett? Kjøp en hurtigtest og pektin og motbevis, kom med fakta, eller vær vennlig å demp de ignorante og uinteressante utbruddene dine. Jeez
Sitat av vephoria Vis innlegg
Om metoden fungerer så er det fordi den gjør det. Fornuftig å være kritisk til ting som ikke er vitenskapelig bevist, men å utelukke det helt pga. det, betyr ikke at det ikke funker.

Såvidt jeg vet er det heller ikke noe beviser mot at det fungerer. Det er bare teorier mot eller for.
Vis hele sitatet...
Nei, den funker ikke bare fordi "den gjør det".
Hadde den funket så hadde det som skrevet under her, vært en hel haug av informasjon om dete, noe det faktisk ikke finnes noe som helst sted bortsett ifra en og annen stoner som har hørt det av en som har hørt det av en annen som har lest det på et forum.
Akkurat som med ALLE ANDRE STONERMYTER.

Som Dodecha nevner ganske tidlig "Ingen slike detox/cleaner greier fungerer, det finnes studier på at aspirin kan påvirke resulteter og gi falske negativer på visse typer urinprøver."

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vi har fått med oss hva du tror. Hvorfor står det da ingenting om fiber-metoden på nett? Kjøp en hurtigtest og pektin og motbevis, kom med fakta, eller vær vennlig å demp de ignorante og uinteressante utbruddene dine. Jeez
Vis hele sitatet...
Hva jeg "tror" kommer ifra ALLE kilder på nettet som har informasjon angående denne certo metoden du mener er så riktig og som funker så utrolig bra.
Hadde den funket så utrolig bra så ville det faktisk ha vært MASSE informasjon om det imotsetning til nada.
For å quote så du kanskje fortstår:

"The more likely reason this fruit pectin detox method is effective has to do with a combination of how fiber interacts with THC and your body, and the liquid consumed as part of the method."

Dette nevnes OVERALT hvor det står om denne kjempe fine metoden du er så utrolig stolt av.

Så kanskje du heller bare skal ta til deg fakta istedenfor å drite deg ut
Kom gjerne med kilder på at dette funker, annet enn dine egne ord som har null verdi.
Oh, wait, det finnes ikke!

Så grow up, innse at du tar feil og slutt å spre myter om ting som ikke fungerer når det helt klart ikke har noe med certo'en å gjøre i det hele tatt.
Sist endret av Slæsken; 31. august 2017 kl. 15:52.
Sitat av brvkernavn Vis innlegg
For certo-metoden, må det være flytende, eller fungerer det med denne (pulver?)?
Vis hele sitatet...
Den du har linket er den jeg har brukt, og det har gått fint.

Det jeg gjør før jeg skal ta prøve:

2 dager før prøven tar jeg daglig anbefalt dose (+ litt ekstra) med kreatin-monohydrat, doserer frem til morgenen jeg skal ta prøven.

4 timer til prøve - Bland ut certo fruktpektin i energidrikke, drikk dette og svelg 5 stk b-multivitamin (må inneholde Riboflavin).

Drikk 0,5-1l vann i timen, drikker også mer energidrikke for hyppigere vannlating og påfyll av elektrolytter.

Uriner gjerne 5-10 ganger før du drar og tar prøven.

Når du tar prøven, la det første av urinen gå i toalettet, så urinerer du det du kjenner er "midt-strømmen" i koppen, for og så slippe resten ut i toalettet.

Ikke at jeg vet om det har noe å si, men jeg prøver å tisse rett før jeg skal ta prøven, så drikker jeg litt mer slik at urinen ikke har vært lenge i kroppen min og blir skitten.


Hva de forskjellige tingene gjør(ut ifra det jeg har lest..):

Kreatin supplementering - øker konsentrasjonen av kreatinin i urinen, denne konsentrasjonen brukes for å måle hvor vannet/utvannet
urinen din er. Får du for lavt nivå, under 0,2 mol/l (kan hende jeg bruker feil måleenhet her.) Jeg har lest mine prøveresultater og der har jeg ligget på 0,2-0,3 så er akkurat innenfor her.

Riboflavin - Gir urinen en gul/grønn farge, selv om du urinerer helt gjennomsiktig urin og fortsetter å drikke vann, vil urinen bli farget igjen i mange timer hvis man inntar dette.

Energidrikke - Inneholder elektrolytter og koffein. Bra for å motvirke overhydrering og gir veldig økt vannlatning som er greit fordi man vil urinere så mange ganger man kan før man tar prøven.

Vann - Det viktigste, tynner ut konsentrasjonen av thc metabolitter i urinen. Slik at man havner under "positiv-grensen".

Fruktpektin - Står teorier om det her i tråden du kan lese.

Ingen vitenskapsmann men dette har funket for meg og de jeg kjenner, har til nå ikke hørt fra noen bekjente om at det ikke fungerer. Jeg mistenker de som feiler når de gjør dette enten har veldig høy thc-syrekonsentrasjon i seg, eller ikke drikker nok vann og urinerer hyppig nok før de drar og tar prøven. Min teori er at det er en blanding av de to som gjør at de feiler.
Henger meg på Slæsken her.

vephoria, du burde kanskje slutte å spre bullshit. For det første, ville det faktisk ha fungert til deg, vedder jeg en tusing på at du ville opprettet en tråd om det og informert resten av forumet. Her eller et annet sted. Jeg kan ikke se noe som sannsynligvis kommer fra deg. Derfor tror jeg ikke noe på at du har brukt det 5 ganger med suksess. Dersom du faktisk har levert negative prøver 5 ganger, så har du bare hatt en god porsjon flaks. Gratulerer!

Det å drikke masse vann, som for øvrig er skadelig, så vær forsiktig, før prøven gir bedre effekt enn metoden du beskriver her, og dette såkalte produktet som ikke fins. Det inneholder jo muligens vann?

En ting til: Det skremmer meg at du fortsatt holder på påstandene dine. Dette tjener ikke trådstarter på noen måte, og det vil gå til helvete for ham, takket være deg.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 31. august 2017 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
there have been a lot of different explanations online as to how Certo, Sure Jell or pectin work to detoxify your system. One common misconception is that pectin “coats” your stomach, trapping toxins. This of course is incorrect. Pectin works just as any fiber would, by allowing your body to absorb and expel toxins through stool.
Vis hele sitatet...
Dette er det eneste Fruktpektin/Certo gjør, altså det endrer ingenting på urinen.
Sist endret av Slæsken; 31. august 2017 kl. 16:12.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Henger meg på Slæsken her.

vephoria, du burde kanskje slutte å spre bullshit. For det første, ville det faktisk ha fungert til deg, vedder jeg en tusing på at du ville opprettet en tråd om det og informert resten av forumet. Her eller et annet sted. Jeg kan ikke se noe som sannsynligvis kommer fra deg. Derfor tror jeg ikke noe på at du har brukt det 5 ganger med suksess. Dersom du faktisk har levert negative prøver 5 ganger, så har du bare hatt en god porsjon flaks. Gratulerer!

Det å drikke masse vann, som for øvrig er skadelig, så vær forsiktig, før prøven gir bedre effekt enn metoden du beskriver her, og dette såkalte produktet som ikke fins. Det inneholder jo muligens vann?

En ting til: Det skremmer meg at du fortsatt holder på påstandene dine. Dette tjener ikke trådstarter på noen måte, og det vil gå til helvete for ham, takket være deg.
Vis hele sitatet...
Ja du har din mening om saken også, gratulerer til deg og btw. Jeg påstår ingenting, jeg forteller hva som har fungert for meg og folk jeg kjenner, og prøver å forklare min tolkning av hvordan det fungerer. Dette deler jeg fordi jeg tenker folk som er i en situasjon lik min får vite det som jeg har erfart og tror fungerer kan ha nytte av det. Ja å drikke for mye vann er farlig, det vet jeg og de fleste andre som leser her. Er det dennehttps://freak.no/forum/showthread.ph...70#post3380570 du tenker på? Skal slippe å stå på veddemålet ditt ;p
Sitat av vephoria Vis innlegg
Ja du har din mening om saken også, gratulerer til deg og btw. Jeg påstår ingenting, jeg forteller hva som har fungert for meg og folk jeg kjenner, og prøver å forklare min tolkning av hvordan det fungerer. Dette deler jeg fordi jeg tenker folk som er i en situasjon lik min får vite det som jeg har erfart og tror fungerer kan ha nytte av det. Ja å drikke for mye vann er farlig, det vet jeg og de fleste andre som leser her. Er det dennehttps://freak.no/forum/showthread.ph...70#post3380570 du tenker på? Skal slippe å stå på veddemålet ditt ;p
Vis hele sitatet...

Du påstår jo at det funker hele veien da, hadde du ikke påstått det så hadde du heller ikke skrevet at det funker.
Bare innrøm at du har tatt feil istedenfor å prøve å fortsette å spre feilaktige myter som kan ende opp med å ødelegge livet til folk som går 5 på og tror dette skal funke.

Jada, det er farlig å drikke for mye vann (Noe denne metoden din også innebærer)
Bare så du er klar over det, en voksen mann bør drikke 3l vann daglig, metoden din med 0.5l til 1l i timen blir jo fort da akkurat som du sier, farlig.

Really dude, bare innrøm at du har tatt feil, det har ABSOLUTT INGENTING MED CERTO Å GJØRE.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Du påstår jo at det funker hele veien da, hadde du ikke påstått det så hadde du heller ikke skrevet at det funker.
Bare innrøm at du har tatt feil istedenfor å prøve å fortsette å spre feilaktige myter som kan ende opp med å ødelegge livet til folk som går 5 på og tror dette skal funke.

Jada, det er farlig å drikke for mye vann (Noe denne metoden din også innebærer)
Bare så du er klar over det, en voksen mann bør drikke 3l vann daglig, metoden din med 0.5l til 1l i timen blir jo fort da akkurat som du sier, farlig.

Really dude, bare innrøm at du har tatt feil, det har ABSOLUTT INGENTING MED CERTO Å GJØRE.
Vis hele sitatet...
Har ikke sakt at certo har noe innvirkning. Jeg sier jeg bruker det fordi jeg det var instruksjonene jeg fikk. Har ikke tenkt til å ikke ta det, for å prøve å få noe indikasjon på om det har effekt, når jeg består med oppskriften jeg kjører.

Er det noen som er påståelig her så er det du, hvis du konsentrerer deg litt når du leser hva jeg skriver så ser du at jeg informerer igjennom måten jeg skriver på at det er subjektivt. Om du tolker det som at jeg prøver å presentere fakta og bevise det uten referanser til vitenskapelig forskning og blir frustrert av det, er ikke det mitt problem. Det er bare min erfaring med det. Det er bare min erfaring med det. -Sånn nå har du i hvert fall lest det.

Igjen, ja det er farlig å for mye drikke vann, og ja metoden jeg bruker består av å drikke mye vann. Metoden kan være farlig, det gjøres på eget ansvar. Noe mer som trengs å tilføyes her? :P
Sitat av vephoria Vis innlegg
Har ikke sakt at certo har noe innvirkning. Jeg sier jeg bruker det fordi jeg det var instruksjonene jeg fikk. Har ikke tenkt til å ikke ta det, for å prøve å få noe indikasjon på om det har effekt, når jeg består med oppskriften jeg kjører.

Er det noen som er påståelig her så er det du, hvis du konsentrerer deg litt når du leser hva jeg skriver så ser du at jeg informerer igjennom måten jeg skriver på at det er subjektivt. Om du tolker det som at jeg prøver å presentere fakta og bevise det uten referanser til vitenskapelig forskning og blir frustrert av det, er ikke det mitt problem. Det er bare min erfaring med det. Det er bare min erfaring med det. -Sånn nå har du i hvert fall lest det.

Igjen, ja det er farlig å for mye drikke vann, og ja metoden jeg bruker består av å drikke mye vann. Metoden kan være farlig, det gjøres på eget ansvar. Noe mer som trengs å tilføyes her? :P
Vis hele sitatet...
Har ikke påstått noe som helst, jeg har kun kommet med fakta som du er for blind til å se
Du har ikke kommet med et eneste bevis på at dette skal funke på noen som helst måte annet en "Det funka på meg 5 ganger og det funka på kompisene mine" som ikke er troverdig for fem flate øre.
Har presentert fakta på fakta jeg, noe du tydelig ikke klarer å lese og videre fortsetter å påstå at dette har funket på deg og dine venner.

Hvor mange ganger må det egentlig bevises for deg at certo har null virkning på urin?
Fordi det eneste du gjør er å fremstå som en kronidiot som har null peiling på hva han snakker om.

Så igjen, slutt å spre idiotiske myter som ikke funker og som kan ende opp med å fucke opp for noen som tror det funker pga en idiot sier at det funka på han og venna hans.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Har ikke påstått noe som helst, jeg har kun kommet med fakta som du er for blind til å se
Du har ikke kommet med et eneste bevis på at dette skal funke på noen som helst måte annet en "Det funka på meg 5 ganger og det funka på kompisene mine" som ikke er troverdig for fem flate øre.
Har presentert fakta på fakta jeg, noe du tydelig ikke klarer å lese og videre fortsetter å påstå at dette har funket på deg og dine venner.

Hvor mange ganger må det egentlig bevises for deg at certo har null virkning på urin?
Fordi det eneste du gjør er å fremstå som en kronidiot som har null peiling på hva han snakker om.

Så igjen, slutt å spre idiotiske myter som ikke funker og som kan ende opp med å fucke opp for noen som tror det funker pga en idiot sier at det funka på han og venna hans.
Vis hele sitatet...
Du har skrevet din mening og linket til andre sine meninger. Gi en link der det er en troverdig institusjon eller en med riktig kompetanse forteller og legger fram beviser at det ikke har noe innvirkning på en prøve. Du er like lite troverdig som meg, om det var det saken nå skulle handle om. Rørende å se hvor mye du bryr deg, dramatikken din eskalerer på hver post haha :P
https://freak.no/forum/showthread.php?p=3269633

Sjekk innlegget til TrippyKing


Først var det Zalo, skrev mange innlegg for å forsøke å forklare akkurat hvordan sånt virker. Regner med det er innsendingsprøver som blir lab analysert. Det eneste som kan skje av å tilsette zalo, syletøypulver(du har fantasi, det skal du ha) etc, er at du risikerer at laborantene fatter mistanke når det skummer av beholderen med piss. Syltetøypulver, som Jam liksom? Gelepulver neste da eller, så hele driten stivner?
Vis hele sitatet...
The logic is that because fruit pectin is a soluble fiber, it will bind to the fatty acids that can harbor THC metabolites. If this had any meaningful effect, it would only help marijuana smokers. Unfortunately, there’s no reason to think even this helps to any meaningful degree. When you eat the Certo, it will remain within your digestive system, so it’s doubtful it will affect the level of toxins in your urine.
But why do so many people swear by this method? There must surely be something going on. Well, if you look at the amount of fluid being drunk, it’s easy to find a possible explanation. It’s not normal to drink over a gallon of fluids in just a few hours, so the body will want to get rid of the excess fluids. This means peeing more. Now, because there’s more water in every pee, the toxins will be diluted, and in some circumstances, this might mean passing the test.
Unfortunately, the dilution approach is already well known, and a thorough drug test will detect it as part of the adulterant test. A trained collector will even notice it from the color and likely ask you to come back another time. Those people that did pass with the Certo method probably only faced very lax testing conditions.
Vis hele sitatet...
http://www.passadrugtestingforall.co...ine-a-227.html
Sist endret av Slæsken; 31. august 2017 kl. 18:29.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Vis hele sitatet...
The logic is that because fruit pectin is a soluble fiber, it will bind to the fatty acids that can harbor THC metabolites. If this had any meaningful effect, it would only help marijuana smokers. Unfortunately, there’s no reason to think even this helps to any meaningful degree. When you eat the Certo, it will remain within your digestive system, so it’s doubtful it will affect the level of toxins in your urine.
But why do so many people swear by this method? There must surely be something going on. Well, if you look at the amount of fluid being drunk, it’s easy to find a possible explanation. It’s not normal to drink over a gallon of fluids in just a few hours, so the body will want to get rid of the excess fluids. This means peeing more. Now, because there’s more water in every pee, the toxins will be diluted, and in some circumstances, this might mean passing the test.
Unfortunately, the dilution approach is already well known, and a thorough drug test will detect it as part of the adulterant test. A trained collector will even notice it from the color and likely ask you to come back another time. Those people that did pass with the Certo method probably only faced very lax testing conditions.
Vis hele sitatet...
Faktaene dine er hvor? Hvor står det her direkte at det ikke har noen innvirkning? "Those people that did pass with the Certo method probably only faced very lax testing conditions" - Still passed, nuff' said
Sitat av vephoria Vis innlegg
Faktaene dine er hvor? Hvor står det her direkte at det ikke har noen innvirkning? "Those people that did pass with the Certo method probably only faced very lax testing conditions" - Still passed, nuff' said
Vis hele sitatet...
Nå er du bare vrang og du klarer tydligvis ikke å lese
For hadde du klart det ville du sett ganske fort at certo har null virkning på urin.
Du tar så feil i denne saken som det overhodet er mulig å få til.

Really dude, skal du først diskutere noe så bør du faktisk ha peiling på hva du snakker om, noe du så absolutt ikke har og det kommer så tydlig frem at det er ikke vits å skrive noe mer, for du klarer virkelig ikke å lese fakta.

Certo = bullshit med null virkning, mer er det ikke å si om den saken.

Du og Anonym bruker er de 2 eneste som mener at det virker, kanskje på tide å åpne øya?
Sist endret av Slæsken; 31. august 2017 kl. 18:51.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nå er du bare vrang og du klarer tydligvis ikke å lese
For hadde du klart det ville du sett ganske fort at certo har null virkning på urin.
Du tar så feil i denne saken som det overhodet er mulig å få til.

Really dude, skal du først diskutere noe så bør du faktisk ha peiling på hva du snakker om, noe du så absolutt ikke har og det kommer så tydlig frem at det er ikke vits å skrive noe mer, for du klarer virkelig ikke å lese fakta.

Certo = bullshit med null virkning, mer er det ikke å si om den saken.
Vis hele sitatet...
Dude really, ditto. Fra et vitenskapelig perspektiv er et faktum det som kan relateres til en objektiv og verifiserbar observasjon. Hva har du verifisert? Ingenting.

Om han bruker certo eller ikke, tror jeg utvanningen vil hjelpe han langt på vei kontra. prøve å smugle med fake piss eller å bare legge inn årene ta smellen.

Edit: Hva så om bare jeg og 2 andre her mener det.. Jorden var rund før vi kunne bevise det, just so you know.
Sist endret av vephoria; 31. august 2017 kl. 18:59.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vephoria Vis innlegg
Faktaene dine er hvor? Hvor står det her direkte at det ikke har noen innvirkning? "Those people that did pass with the Certo method probably only faced very lax testing conditions" - Still passed, nuff' said
Vis hele sitatet...
Nå dytter du vekk bevisbyrden fra deg selv.

Det er du som påstår at "Certo" metoden fungere, Slæsken har kommet med relativt saklige kilder som ser kritisk på metoden og artikkelen er forsiktig i språket om å komme med absolutte uttalelser, slik ordentlige artikler burde. Det finnes ingen definitive vitenskapelige forsøk på at det hverken fungerer eller ikke men artikkelen er saklig og går igjennom faktaene.

De eneste beviset du kommer med er at metoden fungerer for deg, beklager men det er ikke bra nok, det er interessant at du deler informasjonen og fremgangsmåten men du kan ikke påstå at du har noe bevis for at metoden fungerer.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå dytter du vekk bevisbyrden fra deg selv.

Det er du som påstår at "Certo" metoden fungere, Slæsken har kommet med relativt saklige kilder som ser kritisk på metoden og artikkelen er forsiktig i språket om å komme med absolutte uttalelser, slik ordentlige artikler burde. Det finnes ingen definitive vitenskapelige forsøk på at det hverken fungerer eller ikke men artikkelen er saklig og går igjennom faktaene.

De eneste beviset du kommer med er at metoden fungerer for deg, beklager men det er ikke bra nok, det er interessant at du deler informasjonen og fremgangsmåten men du kan ikke påstå at du har noe bevis for at metoden fungerer.
Vis hele sitatet...
Jeg har sakt at jeg ikke prøver å bevise noen ting, men å dele min erfaring med akkurat dette. Greit det ikke er bra nok for deg eller hvem det måtte gjelde, grunnen til jeg skriver er å hjelpe trådstarter. Igjen har ikke ikke hevdet å ha bevis for noe som helst. Jeg hevder at dere ikke har beviser, men ja de kritiske argumentene er solide rundt selve certo. Likevel sverger mange på at den fungerer, ikke bare en men flere ganger.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Science is a bitch...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke påstått noe om hvordan certo fungerer eller at det faktisk har noen innvirkning på prøven. Jeg sier jeg har brukt det som kalles for "Certo-metoden." Det er jo logisk at det er selve utvanningen som gjør at man består.. ;p

Jeg tror at hvis du følger den oppskriften jeg skrev ovenfor, har du større sjangs for å bestå.
So, most people who pass using certo are passing because they are diluting and adding fiber to the dilution process.
Vis hele sitatet...
Science is a bitch, if you can read.
Sist endret av vephoria; 31. august 2017 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vephoria Vis innlegg
Jeg har sakt at jeg ikke prøver å bevise noen ting, men å dele min erfaring med akkurat dette. Greit det ikke er bra nok for deg eller hvem det måtte gjelde, grunnen til jeg skriver er å hjelpe trådstarter. Igjen har ikke ikke hevdet å ha bevis for noe som helst. Jeg hevder at dere ikke har beviser, men ja de kritiske argumentene er solide rundt selve certo. Likevel sverger mange på at den fungerer, ikke bare en men flere ganger.

Jeg har ikke påstått noe om hvordan certo fungerer eller at det faktisk har noen innvirkning på prøven. Jeg sier jeg har brukt det som kalles for "Certo-metoden." Det er jo logisk at det er selve utvanningen som gjør at man består.. ;p

Jeg tror at hvis du følger den oppskriften jeg skrev ovenfor, har du større sjangs for å bestå. Science is a bitch, if you can read.
Vis hele sitatet...
"So, most people who pass using certo are passing because they are diluting and adding fiber to the dilution process."
Hva tror du de andre gjorde? satt på ræva og drakk 10l certo hver dag?

Som du ser så står det klart og tydelig at det er pga vann og fiber, så kommer alle de andre tingene folk gjør for å bli cleane i tillegg til dette igjen.
Som å trene og spise sunn mat uten fett (slik det står i ABSOLUTT ALLE LIGNENDE TRÅDER)
Som sagt også skrevet veldig forståelig i forrige posten, Certo har ekstremt lite til ingenting å gjøre med saken.

Certo har null virkning på urin uansett hvilken vei du prøver å vri å vende på det og er noe du virkelig bør klare å forstå, certo har kun effekt på avføring, altså bæsj, thats it.
Certo vanner ikke ut urin på noen som helst måte, vann gjør.
Utvanning har ingenting med certo å gjøre heller.

Hvordan og hvilke ingredienser er det liksom som gjør deg clean?

Fortykningsmidler( e1442, e440, e415, e412), sukker, konserveringsmiddel (sorbinsyre).
For det er nemlig ingen av disse.

Hydroksypropyldistivelsesfosfat (e1442)
Hydroksypropylstivelse og hydroksypropyldistivelsesfosfat, kjemisk modifiserte stivelser som benyttes i næringsmiddelindustrien for å bedre produktenes konsistens. Eksempler på anvendelse er som fortykningsmiddel i sauser eller som bindemiddel i farser. Modifiserte stivelser brytes ned i fordøyelsen på samme måte som annen stivelse. Kodenummer henholdsvis E1440 og E1442.

Pektin (e440)
Pektin regnes som et karbohydrat og er en sammensetning av en gruppe polysakkarider. Som næringsstoff regnes det å være et kostfiber, og brukes ofte i matlaging for å blant annet tykne marmelade. Den brukes også i enkelte typer margarin.

Xantegummi (e415)
Er et polysakkarid med et bredt spekter av anvendelser, inkludert som et vanlig matadditiv. Det er et kraftig fortykningsmiddel, og har også bruk som stabilisator for å hindre at ingrediensene separeres.

Guarkjernemel (e412)
En genial tilsetning som gjør deigen mer smidig og lett å jobbe med. Guarkjernemel (E412) er tillatt brukt i Norge som fortykningsmiddel og stabilisator i bakverk og andre næringsmidler. Er ikke lavprotein, men skal kun brukes i små mengder.

Sorbinsyre er en organisk syre som forekommer naturlig i for eksempel rognebær, jordbær, kirsebær og tomat, kjemisk formel C6H8O2. Både sorbinsyre (E200) og saltene kaliumsorbat (E202) og kalsiumsorbat (E203) brukes som konserveringsmiddel. Sorbinsyre er særlig effektiv mot gjær og muggsopp og brukes i sure produkter som leskedrikker og vin, syltetøy og marmelade. Sorbinsyre inngår i det normale stoffskiftet og har ingen helsemessig negative effekter for andre enn overfølsomme personer, der de kan gi hudirritasjon.

So please, fortell hvordan certo fungerer og hvilke av disse ingrediensene som får urinen til å bli clean.
Sist endret av Slæsken; 31. august 2017 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis fiber(f.eks. certo) får thcen til å midlertidig bli tømt i avføringen i stedet gir det jo et par timer hvor det ikke skilles ut thc til urinen, dermed kan vi konkludere med at maksimal utvanning av urinen samt dra noe thc ut bakveien i stedet midlertidig kan hjelpe og være grunnen til at du består en urinprøve.

Dere gjentar dere selv i en evig loop jo.

Edit: Forresten, jeg begynte å drikke 2L vann ca 3 timer før, og drakk de siste 2 literne når det var ca 2 timer igjen. Da tok jeg også noen piller med b-vitamin, men det farget ikke urinen før ca 1 time etter den potensielle prøven, så har notert at b-vitamin må tas før. Slapp prøve forresten
Sist endret av brvkernavn; 31. august 2017 kl. 20:21.
Det får ikke thc'en over til avføringen, det er ikke slik kroppen, fiber eller thc fungerer.
Grunnen til at urinprøvene har blitt bestått er jo nettopp i hovedsak fordi pisset er såpass utvannet av vann.

Ja det blir gjentagelser når en ikke vil ta til seg fakta fordi "han og kompisene hans har gjort dette" og en annen prøver å få han til å forstå at certo ikke har noe som helst med det å gjøre, som jeg skrev rett over her, så er det absolutt ingen ingredienser i certo som skal kunne "rense" kroppen. Det er for det meste bare fiber og fortykkningsmiddel som vil gjøre at du får vondt i magen eller føre til forstoppelse.

Men kanskje det blir en slutt på det nå som ingrediensene står her
Kan legge til at jeg droppa certoen, men at jeg tissa krystallklart selv av "bare" to liter vann. Hadde jeg tatt B-vitaminene et par timer tidligere tror jeg nok jeg ville gått gjennom en urinprøve uten problemer.

De ville nok sett det var sketchy på laben, så nestegang måtte jeg nok tatt kreatin i tillegg.
Sist endret av brvkernavn; 31. august 2017 kl. 20:39.
Jeg har opptil flere ganger drukket masse vann rett før urinprøven for å håpe på ren prøve. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn det, kunne heller ikke unngå urinprøven.

Deretter kunne jeg gå til fastlegen (som er rekvirent til urinprøvene jeg tar ukentlig) og be om å få utskrift av resultatene. Der sto det ganske tydelig at kreatinin og pH-verdien var lavere enn normalt, og at det kan ha påvirket resultatet. THC var negativt, men om det var på grunn av vannet eller ikke, det vet jeg ikke.