Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1933
hei. går på folkehøgskole og ha en roommate som liker og ha besøk av en kompis, åsså sitter de å spiller starcraft til 4 om natten hver natt med fult volum på, og jeg har blitt fitta lei av det..

så jeg lurtepå om jeg kunne klare å ta så mye av linje kapasiteten til skolen om natten, slik at de ikke klarer å spille starcraft forde jeg har tatt opp så mye linjekapasitet at de ikke får spille?
og hvordan jeg skal gjøre de?

eller kansje jeg kan installere et programm når de ikke ser på, på pcen som de ikke kan/ er vanskelig å oppdage som gjør slik at de ikke får til å spille de forjævlige spillet som holder meg oppe hele natten.
Jeg går utifra at du har prøvd og sagt ifra.

Hva med å heller ta å snakke med skolen om problemet? Det er på ingen måte 'feigt' av deg å ta opp et problem som dette, om du tror det.
Hva med å bake pent på døren og be dem ta på headset? Du skal tross alt gå på denne skolen ett år, og da er kanskje ikke det å starte krig med naboen første uken en veldig god ide...
Om ikke direkte tilsnakk til "room mate" fungerer; snakk med internatleder og fortell om problemstillingen.
Sett på torrentlasting med mange globale tilkoblinger. Da sliter de, er du heldig tryner rutern i tilegg.-
"Øko-Terrorist"
snakk med folka! du skal tross alt bo der i et år! fleste problemer kan løses med diplomati
mac filter på routeren.
Last ned LOIC or sett 127.0.0.1 som target, stopper internettet helt.
Sitat av Grix Vis innlegg
Last ned LOIC or sett 127.0.0.1 som target, stopper internettet helt.
Vis hele sitatet...
Dette funker fjell hvis det viser seg at tilsnakk ikke fungerer!
Du må lære deg å takle konflikter head-on (likeså som at disse andre må lære hensyn). Ta opp problemstillingen klart og tydelig med roomien din, få frem at du har et behov for stillhet om kveldene og at de må respektere det.

Triksing med nettlinjer og sånt lærer ikke deg å ta opp problemer med andre, lærer ikke roomiesene å ta hensyn og er ikke garantert å fungere engang ("vi ser bare på film istedet"!)

Fungerer ikke det etter noen par påminnelser så kontakter du de som er ansvarlige på folkehøyskolen.
Sitat av Grix Vis innlegg
Last ned LOIC or sett 127.0.0.1 som target, stopper internettet helt.
Vis hele sitatet...
Hva gjør LOIC?
Googlet men fant ikke noe konkret svar.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hva gjør LOIC?
Googlet men fant ikke noe konkret svar.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt!
Første treff: http://www.google.no/#hl=no&source=h...4370f8f825ea46
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Han sa "konkret svar".

Les hva folk sier før du kritiserer dem.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Les hva folk sier før du kritiserer dem.
Vis hele sitatet...
Takk det samme.
It attempts to DDoS the target site by bandwidth raeping, sending TCP, UDP, or HTTP requests to the site until its ass looks like goatse. It is also in the Dangerous Kitten tools pack.
Vis hele sitatet...
Kilde: Første treff på denne linken: http://www.google.no/#hl=no&source=h...ai=&fp=1&cad=b
Som altså peker hit: http://encyclopediadramatica.com/LOIC
Sist endret av Hybelkanin1; 28. august 2010 kl. 14:55.
Jeg kan også se hva som står på ED, men har ikke så god peiling på slikt så lurte på hva det betydde konkret.
Akkurat hva som skjer, og om det vil fucke opp internettet til rommien for "alltid"?
Hvordan man ordner det igjen osv.
Det er ganske drøy og unødvendig å ødelegge for dem. Tipper det bare lager mer problemer.

Letteste er bare å ta det opp med dem. Be de sette deg i internatstuen eller lignende.
Om de ikke vil gi seg så kan du alltids skifte rom. da kan jo de 2 gamerne bo sammen og.
Ta det opp med roomien din først funker det ikke så går du til skolen/internat leder å forklarer problemet.