Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3543
amf er ikkje verd ei krone. mye bedre med koffein tabissar

Edit av mod: Splittet denne diskusjonen fra en annen tråd som måtte renses opp i samtidig som det kom frem at denne diskusjonen godt kunne reddes. Emnet er som følger;

Kan virkningen man får av koffein betegnes som rus?
Sist endret av Mullah; 1. oktober 2006 kl. 23:41.
Sitat av sailor6891
amf er ikkje verd ei krone. mye bedre med koffein tabissar
Vis hele sitatet...
Øhhh unnskyld ? Sammenligner du amfetamin og koffeintabletter ?
Sitat av St.Vitus
Øhhh unnskyld ? Sammenligner du amfetamin og koffeintabletter ?
Vis hele sitatet...
Jeg reagerte i grunn litt på det jeg også...
Sitat av vinter
Jeg reagerte i grunn litt på det jeg også...
Vis hele sitatet...
Hehe, greit at man kan bli gira i kroppen hvis man spiser mange koffin tabbiser men hallo,rusa blir man jo ikke
Sitat av Dior
Hehe, greit at man kan bli gira i kroppen hvis man spiser mange koffin tabbiser men hallo,rusa blir man jo ikke
Vis hele sitatet...
Jo, teknisk sett så blir man jo rusa. Koffein er også et rusmiddel, bare at man får kjøpt kaffe på dagligvarebutikken.
Sitat av vinter
Jo, teknisk sett så blir man jo rusa. Koffein er også et rusmiddel, bare at man får kjøpt kaffe på dagligvarebutikken.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle det rus iforhold til pepper. vil ikke si at man får et typisk "rus" effekt av koffein.
Hva anser du da som en "typisk rus effekt" om jeg tørr spørre?
Sitat av Dior
Vil ikke kalle det rus iforhold til pepper. vil ikke si at man får et typisk "rus" effekt av koffein.
Vis hele sitatet...
Jeg sier som Ivellios gjorde: Hva er en typisk "rus" effekt i din verden, Dior? Jeg kan nemlig ikke finne noe som helst jeg, som gir en "typisk" ruseffekt.. Sopp gir ikke samme ruseffekt som hasj.. Betyr det at sopp og hasj ikke gir "typisk" ruseffekt? Eller hva med amfetamin da? Det gir ikke samme ruseffekt som benzoer... Litt forvirret over logikken din her, Dior.. Please enlighten me..
Sist endret av vinter; 1. oktober 2006 kl. 21:57.
Men alikevel, skrive at amf ikke er verdt ei krone, for det er koffein tabs som gjelder? Ja, man blir bra forgiftet av koffein dersom kroppen ikke er vant med det. Og man blir ikke akkurat "god" i kroppen etterpå heller.
Jeg drikker ikke kaffe, og spiser sjelden noe koffein, unntatt sammen med Efedrin, men alikevel, jeg kan aldri påstå at jeg har blitt "rusa" på koffein.
Mens jeg vil påstå at jeg har vært "rusa" på pepper. I den grad at oppgiring og euforisme blir ansett av folk som "rus".
Sitat av M&G
Men alikevel, skrive at amf ikke er verdt ei krone, for det er koffein tabs som gjelder? Ja, man blir bra forgiftet av koffein dersom kroppen ikke er vant med det. Og man blir ikke akkurat "god" i kroppen etterpå heller.
Jeg drikker ikke kaffe, og spiser sjelden noe koffein, unntatt sammen med Efedrin, men alikevel, jeg kan aldri påstå at jeg har blitt "rusa" på koffein.
Mens jeg vil påstå at jeg har vært "rusa" på pepper. I den grad at oppgiring og euforisme blir ansett av folk som "rus".
Vis hele sitatet...
Kan en eller annen være så snill å forklare meg hvorfor en type ruseffekt liksom skal utelukke en annen???
Sitat av vinter
Jeg sier som Ivellios gjorde: Hva er en typisk "rus" effekt i din verden, Dior? Jeg kan nemlig ikke finne noe som helst jeg, som gir en "typisk" ruseffekt.. Sopp gir ikke samme ruseffekt som hasj.. Betyr det at sopp og hasj ikke gir "typisk" ruseffekt? Eller hva med amfetamin da? Det gir ikke samme ruseffekt som benzoer... Litt forvirret over logikken din her, Dior.. Please enlighten me..
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at koffein har noen spessiel rus effekt i forhold til amfetamin. Jeg kan ikke si at jeg blir psykisk rusa av koffein,bare energisk. det skrev jeg tidligere! så skjønner ikke alle spørsmålene nå..
Sitat av M&G
Mens jeg vil påstå at jeg har vært "rusa" på pepper. I den grad at oppgiring og euforisme blir ansett av folk som "rus".
Vis hele sitatet...
Eufori er vel noe som vil dekke de fleste rusmidler, ville jeg tro.

Men koffein gir vel ingen euforiske effekter ( Ikke at du har sagt det heller ).
Sitat av Dior
Jeg vil ikke si at koffein har noen spessiel rus effekt i forhold til amfetamin. Jeg kan ikke si at jeg blir psykisk rusa av koffein,bare energisk. det skrev jeg tidligere! så skjønner ikke alle spørsmålene nå..
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg litt bedre hva du mener, men er fortsatt ikke enig. Jeg kan ikke si at jeg vil omtale rusen jeg får av amfetamin som psykisk.

Det jeg spør om er hva du mener med "typisk ruseffekt" i forhold til koffein? For ruseffektene er jo forskjellige fra rusmiddel til rusmiddel.
Sist endret av vinter; 1. oktober 2006 kl. 23:51.
Sitat av vinter
Da skjønner jeg litt bedre hva du mener, men er fortsatt ikke enig. Jeg kan ikke si at jeg vil omtale rusen jeg får av amfetamin som psykisk.

Det jeg spør om er hva du mener med "typisk ruseffekt" i forhold til koffein? For ruseffektene er jo forskjellige fra rusmiddel til rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Den "rusen" jeg får av koffein er ikke psykisk (for meg,snakker for meg her) amfetamin rusen er psykisk for meg. jeg tanker,er og gjør andeledes når jeg er tar amfetamin. Selv om man kan ruse seg på koffein vil jeg ikke kalle det en "rus" men at jeg vil føle meg mere energisk. det er ikke en psykisk rus for meg. De fleste rusmidlene jeg har prøvd har vert psykisk for meg,ville ikke brukt det viss det ikke var det. For hva er vitsen med "rus" fysisk når man ikke kan få det psykisk?
Sist endret av Dior; 2. oktober 2006 kl. 00:00.
Sitat av Dior
Den "rusen" jeg får av koffein er ikke psykisk (for meg,snakker for meg her) amfetamin rusen er psykisk for meg. jeg tanker,er og gjør andeledes når jeg er tar amfetamin. Selv om man kan ruse seg på koffein vil jeg ikke kalle det en "rus"
Vis hele sitatet...
Okay! Da skjønner jeg hva du mener. Er litt treig i oppfattelsen skjønner du!

Jeg kan fortsatt ikke si meg enig med deg, men det er en helt annen diskusjon!
Sitat av vinter
Okay! Da skjønner jeg hva du mener. Er litt treig i oppfattelsen skjønner du!

Jeg kan fortsatt ikke si meg enig med deg, men det er en helt annen diskusjon!
Vis hele sitatet...
hehe. ja skjønner. alle kan ikke være enige har foresten redigert på svaret mitt ovenfor
Sitat av Dior
det er ikke en psykisk rus for meg. De fleste rusmidlene jeg har prøvd har vert psykisk for meg,ville ikke brukt det viss det ikke var det. For hva er vitsen med "rus" fysisk når man ikke kan få det psykisk?
Vis hele sitatet...
Det er igrunn et veldig godt spørsmål...

Jeg ruser meg også på grunn av den psykiske rusen, men sammen med den fysiske. Hvis jeg har kjøpt amfetamin så vil jeg hoppe rundt i stua (eller på byen eller hvor nå enn jeg befinner meg), ikke bare sitte rolig og tenke annerledes enn vanlig.. Hvis det er det jeg vil oppnå så kjøper jeg meg en grammer med hasj i stedet. Så for min del så er det kombinasjonen av de fysiske og psykiske aspektene av rusen som teller. Ikke bare en av dem.
Sitat av vinter
Det er igrunn et veldig godt spørsmål...

Jeg ruser meg også på grunn av den psykiske rusen, men sammen med den fysiske. Hvis jeg har kjøpt amfetamin så vil jeg hoppe rundt i stua (eller på byen eller hvor nå enn jeg befinner meg), ikke bare sitte rolig og tenke annerledes enn vanlig.. Hvis det er det jeg vil oppnå så kjøper jeg meg en grammer med hasj i stedet. Så for min del så er det kombinasjonen av de fysiske og psykiske aspektene av rusen som teller. Ikke bare en av dem.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det kombinasjonen,men det var ikke det vi diskuterte..
Sitat av Dior
Selvfølgelig er det kombinasjonen,men det var ikke det vi diskuterte..
Vis hele sitatet...
Nei.. Jeg vet det, men følte bare at det burde sies allikevel..
blir som og sammenligne en vanlig sykkel vs motorsykkel... :/
Sitat av Eskimo
blir som og sammenligne en vanlig sykkel vs motorsykkel... :/
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant? Er så enig. Det er jo ikke no gøy og hoppe rundt og være energisk uten og være psykisk rusa
Sitat av Eskimo
blir som og sammenligne en vanlig sykkel vs motorsykkel... :/
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er helt enig der, men det var wether or not koffein gir noe som kan defineres som rus som var diskusjonen her.
Sitat av Eskimo
blir som og sammenligne en vanlig sykkel vs motorsykkel... :/
Vis hele sitatet...
Eller trehjuls sykkel vs. Rocketbike.....
Snakker. Og jeg som ikke har lappen på MC, kan vel ikke bruke pepper heller jeg da?

Sitat av vinter
Da skjønner jeg litt bedre hva du mener, men er fortsatt ikke enig. Jeg kan ikke si at jeg vil omtale rusen jeg får av amfetamin som psykisk.
Vis hele sitatet...
Det funker litt forskjellig på folk, også litt avhengig av hva man faktisk får/tar.
Jeg blir helt "konge" på pepper, men ikke nødvendigvis så fryktelig hyper, bare inni meg kan du si. Men får jeg marsipan, da rocker jeg like ille som enhver liten fjortis som har stikki nesa si i posen til storebror!
Eller trehjuls sykkel vs. Rocketbike.....
Snakker. Og jeg som ikke har lappen på MC, kan vel ikke bruke pepper heller jeg da?

Er vel heller ingen aldergrense på det andre eller
Sist endret av Eskimo; 2. oktober 2006 kl. 21:41.
Sitat av Eskimo
Eller trehjuls sykkel vs. Rocketbike.....
Snakker. Og jeg som ikke har lappen på MC, kan vel ikke bruke pepper heller jeg da?

Er vel heller ingen aldergrense på det andre eller
Vis hele sitatet...
Jeg er nok gammel nok!
Kanskje jeg er *for* gammel?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå må da dette temaet være utdiskutert. Begge deler er rusmidler / stimulanter, og ja, de fungerer forskjellig.