Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 829
Jeg skal snart sette opp noen servere: web site server, game server, FTP server. Finnes det noe annet kult man kan sette opp, som sms server og sånne ting? En annen ting er scripting under linux. Er det mulig å lage et script som f.eks sender deg en sms-melding hver gang noen laster opp/ned noe fra/til FTP serveren din? Icq har jo gratis sms hvor du kan sende til . Jeg prøvde det isted, men jeg har ikke fått meldingen ennå :/ noen som vet om det funker? Ellers hadde det jo vært tøft å sette opp en sms-sende-server hjemme, sånn som de har til gratis testing på www.smsdriver.com .
skal ikke være noe problem det der, kanskje du må hacke kilde koden... Veit om en som hadde en sms script han brukte til å gi beskjed vær gang hans server reboot't, ganske fiffig. Skal se om jeg kan finne noe slikt, skal si i fra da!
For en stund siden så hadde vi implementert sende sms funksjon i eggdrop, shellscript o.s.v. :-)

Menneh, http://www.smsdriver.com, kjører man egen smsserver? gratis? forstod den ikke helt...