Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 897
Hei!

Jeg har en "gammel" Samsung 2233rz 120hz skjerm. Mener å huske at det er 2ms responstid på den?

Er det verdt å bytte den ut med en ny 144hz skjerm med 1ms reponstid?

Vil det være noe merkverdig forskjell?



Takk for svar
Mye bedre bilde på en nyere skjerm, men hadde ikke gjort det hvis ikke jeg hadde hatt penger til overs som jeg hadde bestemt meg for å kjøpe skjermkort for. Spar heller til 1440p 144hz
Trådstarter
50 3
Har kjøpt meg GTX 1060, så vil se hvordan den fungerer sammen med skjermen Har ikke behov for at bilde skal være 1080p/1440p, spiller ikke spill på full oppløsning.
Har du erfaring med 120hz vs 144hz?
Bytter selv for noen måneder siden fra 1.gen 120hz benQ skjerm til 144hz Asus skjerm. Kjøpte den brukt for 1000 spenn. Eneste grunnen til att jeg oppgraderte. Forskjellen var ikke verdt nypris på skjermen som var 3500. Men bildet var skarpere og den støttet lightboost så litt merket jeg jo.
Trådstarter
50 3
Okey, takk for hjelpen nok en gang tennbrikket
Jeg gikk også fra en BenQ xl2410 120 hz skjerm til en Asus 27" MG278Q 144hz med større oppløsning. Ja, det ser bedre ut. Var det verdt de ekstra 5000? Såklart ser spill i full oppløsning sinnssykt bra ut, men hvis du spiller cs:go med lav oppløsning og 4:3 er det liten til ingen forskjell. Overwatch ser endel bedre ut, men det tror jeg har mer med at panelet er 6 år nyere. Du får hva du betaler for, men 120 vs 144hz er lite forskjell. Nytt og gammelt panel i kombinasjon med høyere oppløsning er såklart forskjell, men er det nødvendig? Nei, jeg ser ikke poenget og hadde klart meg like bra med den forrige skjermen.