Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11564
hey, klarte for neon måneder tilbake og bli tatt av foreldrene min i å røyke weed. De sa at de skulle teste meg med urin prøver ut over vinteren og nå er tiden kommet. Men siden jeg ikke karte å slutte å røyke etter at jeg ble tatt har jeg fortsatt THC i kroppen.
Skal mest sannsynelig ta testen i løpet av uken, men har tenkt til å gi clean urin jeg fikk av en kompis. Fikk urinen i går og lurer på hvor lenge den holder, og hva som skjer hvis de merker at urinen jeg leverer er gammel?
Om du fryser det eller holder det kaldt så skal det gå fint. Bare ikke la det stå i romtemperatur!
Generelt anbefales det at urinprøver analyseres raskt, helst innen en til to timer, 4 timer hvis den oppbevares kjølig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bumper en gammel tråd i stedet for å lage en ny. Har prøvd å søke.

Har urin stående i ca 20-25C, finner de ut ved lab-analyser at urinen er gammel?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Bumper en gammel tråd i stedet for å lage en ny. Har prøvd å søke.

Har urin stående i ca 20-25C, finner de ut ved lab-analyser at urinen er gammel?
Vis hele sitatet...
Bakterier har best vekstvilkår ved varme og fuktige omgivelser. Svaret ditt gir seg selv.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Bakterier har best vekstvilkår ved varme og fuktige omgivelser. Svaret ditt gir seg selv.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke. De ser jo etter spor av narkotiske stoffer, ikke bakterievekst?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Nei, det gjør det ikke. De ser jo etter spor av narkotiske stoffer, ikke bakterievekst?
Vis hele sitatet...
Og da kan de se hvor lenge det har stått ved å se hvor mange bakterier og hva slags bakterier.
De leter etter narkotiske stoffer, men er vel også kjent med at folk forsøker å lure inn gammel urin?
Tror ikke det skal ha noe å si. Dem tester deg for hasj. Dvs at dem tar pisset, kjører det igjennom en maskin og søker om det er noe THC i det. Er det thc i blodet blir det (positiv) Er det ikke thc i blodet blir det (negativ). Bakterievekst bryr dem seg lite om ved mindre det er forandring på lukt. Ville heller vært mer forsiktig med temperaturen... Hvem pisser kjøleskapskaldt piss?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Som Xernox sa. Og ser de at det er gammel må du ta ny prøve på stedet. Og dette ser de lett da bakterievekst vokser generelt på en av to følgende måter:
http://cnx.org/content/m46878/latest/Figure_45_03_01.jpg

Har du hatt vg1-naturfag enda?
Sist endret av Duckie; 27. januar 2014 kl. 17:11.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Som Xernox sa. Og ser de at det er gammel må du ta ny prøve på stedet. Og dette ser de lett da bakterievekst vokser generelt på en av to følgende måter:
http://cnx.org/content/m46878/latest/Figure_45_03_01.jpg

Har du hatt vg1-naturfag enda?
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men du trenger ikke å være spydig - ja jeg har hatt VG1 naturfag pluss 3 år høyere utdanning. Jeg skjønner jo at bakterier vokser, men det jeg lurer på er om det blir sjekket og om man kan bli bustet på det.

Da får jeg kjøre på med syntetisk eller lånt urin i stedet!
Det ville jo vært rart om de ikke sjekket om urinet er "legit". Hvis ikke kan man jo bare smugle med seg ren urin hver gang man skal på pissings.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det ville jo vært rart om de ikke sjekket om urinet er "legit". Hvis ikke kan man jo bare smugle med seg ren urin hver gang man skal på pissings.
Vis hele sitatet...
Å spekulere er jeg i stand til på egen hånd. Det er konkrete svar jeg er ute etter.
Hvor skal du ta urinprøve? Hos legen så blir han/hun med deg inn på toalettet.
Sist endret av caperno; 27. januar 2014 kl. 18:53.
Hjemme, prøven blir sendt til lab. En i familien min jobber på legekontoret og sender prøven. De ser om jeg har drukket for mye vann feks, de ser også forskjell på ulike type benzoer etc etc.
To timers holdbarhet har urin i romtemperatur..frys den eller ha den i kjøleskap..urin lukter ammoniakk etter to timer i romtemperatur..trikset er...sug opp urinen i en sånn gul sitronflaske..ha i kjøleskap..dagen du skal pisse plasserer du flasken i undikken slik at urinet får korrekt kroppstemperatur..de sjekker selvfølgelig tempen på urinet..husk å vask sitronspruteflasken godt på forhånd..lykke til
Kan bekrefte at urin lukter dårlig etter en stund. Fikk erfart det da broderen glemte å trekke ned etter han var på do, rett før vi dro hjemmeifra til flyplassen for 2 ukers ferie.

Luktet et helvete når vi kom hjem igjen.
Ut i fra hva du forklarer og om tingenes tilstand er nok det beste å få en ren person til å tisse for deg. Om du leverer den inn til et lab så er det vel en grei sak å få tak i ren urin før du skal levere den inn? Svaret på om urinen holder seg har jo både blitt avkreftet og bekrefte avhengig av metoder.
Sist endret av $pliffeN; 27. januar 2014 kl. 20:21.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Intensjonen var ikke å være spydig, det kan jeg heller være f2f med folk jeg kjenner som jeg vil ha minst mulig å gjøre med.
Sist endret av Duckie; 27. januar 2014 kl. 21:29.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Intensjonen var ikke å være spydig, det kan jeg heller være f2f med folk jeg kjenner som jeg vil ha minst mulig å gjøre med.
Vis hele sitatet...
Er litt nærtagende, beklager.


Anyways. Har allerede levert inn en batch gammelt piss. Får se hvordan det går. Kan gjerne oppdatere dersom det skulle være av noen andres interesse.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
TrippyKing: Hold oss gjerne oppdatert!
Urin holder seg i maximum 24 timer i kjøleskap, 2-4 timer i romtemperatur.
Hva mener du med at det holder seg? Hva er det som faktisk skjer med urinen etter gitt tidsrom - bortsett fra bakterieveksten?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hva mener du med at det holder seg? Hva er det som faktisk skjer med urinen etter gitt tidsrom - bortsett fra bakterieveksten?
Vis hele sitatet...
Det er bare dette som skjer. Urinprøven blir derimot ubrukelig. Jeg studerer medisin for øyeblikket. For et par uker siden hadde vi forelesning om urinanalyser. Vi kunne ta urinprøver for å sjekke egen urin som endel av undervisningen. En klassekompis hadde med seg morgen-urinen, da det er dette som anbefales. Han hadde ikke hatt den i kjøleskap, og urinen hans var ubrukelig til å ta analyser av. Urinprøven hans var merkbart annerledes ved det blotte øye. Svært tåkete og ugjennomsiktlig. 24 timer i kjøleskap er max holdbarhet ja.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hva mener du med at det holder seg? Hva er det som faktisk skjer med urinen etter gitt tidsrom - bortsett fra bakterieveksten?
Vis hele sitatet...
I urin har du et stoff, som heter karbamid eller urea (er også i tyggegummi, ja ). Dette stoffet har litt energi bundet, så bakterier spalter karbamid i vann til amoniakk og karbondioksyd.
CH4ON2 + H2O = CO2 + NH3. Jeg hadde iallfall blitt skeptisk, når tårene renner av amoniakk, akkurat som en åpner ei salmiakkflaske, når jeg hadde åpnet urinprøveflaska.
Nå ser urinet et jævlig ut. Ser ut som det holder på å utvikle seg et eget økosystem der. Hehe. Skal ikke leveres...