Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2164
Hørte i dag prat om at man fikk kjøpt et "rusmidel" om vi i det hele tatt kan kalle det et rusmidel da. Som vistnok reverserer søtt og salt smaksløkene, så det som smaker surt smaker søtt og via versa. Skulle vist få tak i det fra Kina.

veeel, syntes det høres helt vanvid ut jeg, men med dagens vitenskap så må jeg jo spørre om noen har hørt om dette før?
Aldri hørt om, men høres jo helt weird ut, så hadde vært kult om noen kunne komme med noe relevant om dette faktisk var tilfelle!
Har aldri hørt om noe sånt men jeg har hørt om en type bær som får alt til å smake søtt. Tilogmed tran blir søtt :P Er ikke det du tenker på kanskje?
Sist endret av Klorofyll; 12. november 2012 kl. 03:36.
Nei jeg tror ikke det, men det hørtes veldig spennandes ut! Du har ikke navn på disse bærene?

edit: Fant ut etter litt googling at Synsepalum dulcificum heter de overnevnte bærene og stammer fra Ghana i Afrika. Men om det er det samme som han nevnte er jeg usikker på, han sa ihvertfall at alt søtt skulle smake surt også, noe som ikke høres logiskt ut.
Sist endret av SaintSativa; 12. november 2012 kl. 03:47.
http://en.wikipedia.org/wiki/Miraculin

Kjøpte det for en stund siden fra thinkgeek. Ganske morsomt å se folks reaksjoner når jeg og noen kolegaer satt og spiste sitroner
http://www.klikk.no/helse/dinkost/he...icle561580.ece Jøsses..
edit: Hehehe takk skal du ha DfenZ, skal sjekke ut det her.
best prank equipment ever made
Har lest om dette på erowid en gang i tiden ja, de fungerer visstnok veldig bra, men pass på å ikke spise opp tennene dine med syrlige ting nå da
Rusmiddel er det vel ikke.
Men det funker fjell! Litt rar ettersmak, men festlig er det.
Noen som har en formening om hvoran dette ville være å blande med sprit, enten blank eller brun?
Høres ut som en dårlig ide som har lite for seg.
Har selv prøvd mberry som er noe av det samme. Rimelig artig å gnafle i seg lime, sitron og chili. Dog gjør det at øl smaker som dårlig sjokolade, ingen god kombo der, altså.
Surt <-> Søtt

Men hvordan blir salt da?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Noen som har en formening om hvoran dette ville være å blande med sprit, enten blank eller brun?
Vis hele sitatet...
Lurer på dette selv, noen som har forsøkt å ta dette før de drikker sprit?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Lurer på dette selv, noen som har forsøkt å ta dette før de drikker sprit?
Vis hele sitatet...
Har ikke forsøkt det selv, men etter å ha lest en del om det så virker det som om det kun får sure ting til å smake søtt, men man kanskje hvis man blander mye sitron i en spritflaske ellernoe?
Leser ifra www.klikk.no artikkelen at statens legemiddelverk ikke klassifisert det som et legemiddel, og at saken er oversendt til mattilsynet.
- Vi har hatt inne til vurdering et preparat med virkestoffet mirakulin, et pulver de ville selge i små doser. Vi fattet vedtak om at dette ikke var et legemiddel og sendte kopi til Mattilsynet, forteller rådgiver Asefeh Moradi ved Statens Legemiddelverk.
Vis hele sitatet...
Så da er spørsmålet mitt, hva vil konsekvensene bli for meg, om jeg importerer dette og det blir stoppet i tollen? Destruert og jeg bøtelagt?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Her er vel de tablettene fra ThinkGeek:
http://www.thinkgeek.com/product/ab3f/?srp=1
Hvor lenge varer det?.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Hvor lenge varer det?.
Vis hele sitatet...
Opptil 1 time står det på wiki. Her

Det jeg lurer på er hvor jeg kan få tak i dette! Får google litt!

Edit: fant en link her.
Sist endret av Marr; 12. november 2012 kl. 19:42.
Sitat av Marr Vis innlegg
Opptil 1 time står det på wiki. Her

Det jeg lurer på er hvor jeg kan få tak i dette! Får google litt!

Edit: fant en link her.
Vis hele sitatet...
Takk.
http://www.thinkgeek.com/product/ab3f/?srp=1 Der kan du kjøpe de. 1 spørsmal er ikke disse ulovlige? bare lurte.
Sitat av Marr Vis innlegg
Edit: fant en link her.
Vis hele sitatet...
Har erfaring med de du henviser til, og effektene varte i omtrent 15-20 minutter. De første 5 minuttene er de beste, deretter avtar det ganske drastisk, for mitt vedkommende hvert fall. Mener å huske at en kompis drakk eddik for å se om det funket under påvirkning, usikker på hvordan det gikk. Vil nok heller avstå fra å anbefale det, av åpenbare grunner, og heller trekke frem godsaker som jordbær og blåbær. Nam!
Sitat av Tawon Vis innlegg
Har erfaring med de du henviser til, og effektene varte i omtrent 15-20 minutter. De første 5 minuttene er de beste, deretter avtar det ganske drastisk, for mitt vedkommende hvert fall. Mener å huske at en kompis drakk eddik for å se om det funket under påvirkning, usikker på hvordan det gikk. Vil nok heller avstå fra å anbefale det, av åpenbare grunner, og heller trekke frem godsaker som jordbær og blåbær. Nam!
Vis hele sitatet...
600mg eller 300mg?

Tror nesten jeg må bestille, er noe som må testes ut. Husker du om det var lang leveringstid på bærene?
Sitat av Marr Vis innlegg
600mg eller 300mg?

Tror nesten jeg må bestille, er noe som må testes ut. Husker du om det var lang leveringstid på bærene?
Vis hele sitatet...
Usikker på mengde virkestoff per tablett, var ikke jeg som kjøpte dem. Én holdt hvert fall til effekt. Tror imidlertid leveringstiden lå på en ukes tid, og de ble kjøpt fra utlandet/muligens Storbritannia.