Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1239
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, jeg har brukt Zolpidem til å sove nå i snart 1,5 år, jeg ruser meg ikke på det nå, men prøvde ut litt høye doser for morro skyld i begynnelsen.

Jeg tar vanligvis 10mg hver natt for å sove, har insomni så dette har blitt en krykke for meg ifht det å få seg nok søvn til å være en fungerende person. I begynnelsen så fikk jeg de typiske effektene, ble litt stein, småruset, kunne avogtil få litt halliser, de effektene er for lengst vekke.

jeg har nå kommet til det punktet der 10mg ikke virker så bra på søvn lenger, og jeg er skeptisk til at legen min vil tillate at jeg går opp i dose for å kompenser. Alternativet mitt da er å slutte en periode, prøve å finne noe annet som kan få meg til å sove som ikke er et gaba-reseptor basert middel, da de har litt krysstoleranse, f.eks benzoer osv er da uaktuelt.

Hvor lenge tar det vanligvis for Z-hypnotika og Benzo toleranser å gå tilbake til baseline? Hvis det er snakk om mange måneder tror jeg dette kan bli vanskelig, da søvn er ekstremt viktig for min psykiske helse.

Har prøvd quetiapine men syns ikke det har funket så bra. Hvis noen har andre tips til erstatninger som kan funke så tas tips gjerne i mot. Melatonin tar jeg også daglig.
Anonym bruker
"Sinna Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det kun insomni som er hovedproblemet her? Eller gjelder det andre ting som foregår i livet ditt, evt tankekjør? Spør bare siden du har gått på sovemedisin så lenge. Har du prøvd å gjort noe selv for å bedre søvnen?
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tar mange måneder og mer når man har brukt det i flere år