Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1225
ÅPNINGSINNLEGG RETTET (SKRIVEFEIL):Levopidion


Kjøpte idag av en bekjent Levopidion på 25 ml. Veldig sikker på at det er doseringer på 25 mg/per ml

Jeg har aldri prøvd Metadon før, men det sies at i motsetning til vanlig racemix dose, så gir dette en mer og annerledes Metadonrus så er 100% av virkningsstoffet i denne som gir selve Metadonrusen (til det bedre)
Men for "vanlig" Metadon så er dette tallet bare 50% - 2 ulike virkningsstoffer (kan sammenkKjøpte idag av en bekjent Levopidion på 25 ml. Veldig sikker på at det er doseringer på 25 mg/per ml.

Jeg har aldri prøvd Metadon før, men det sies at i motsetning til vanlig racemix dose, så gir dette mer Metadon, så er 100% av virkningsstoffet i denne som gir selve Metadonrusen, mens for "vanlig" Metadon så er dette tallet bare 50%. Liker også at virkningen kommer etter "kun" allerede 1-2 timer. Det liker jeg ikke (hadde foretrukket 15-30 min) og heller at maks konsentrasjon kom etter 1-2 timer. Men til gjengjeld så har flere doseringer som tar utover dagen virkning i 24-48 timer.
Mens en enkelt dosering har er denne på 5-8 timer.
Sies også at Levopidion er dobbelt så sterkt som vanlig Metadon. Såkalt 1:2 ratio, tror jeg det kaltes.

75 mg Metadon er ca. 200 mg Morfin til sammenligning. Så dette tilsvarer i teorien sånn sett 400 mg Morfin. Og det bare av 1 ml (av totalt 25 ml x 25 i flasken). Tviler litt på at det er så enkelt tho, siden så store doser ville vært dødelig for en uten veldig høy dose.

Det siste sies også at mens rusen fra Metadon kan mest sammenlignes med å være rusa på både Morfin og Heroin. Mens Levopidion sammenlignes mer med å være rusa på "kun" Heroin, men mer intenst. Siden 100% av stoffet er av "heroin" stoffet, mens det kun er 50% i vanlig Metadon.

- I hvor stor grad kan rusen sammenlignes med Oxycontin/Oxynorm (mitt absolutt favoritt stoff)?

- Er rusen mest slik at man blir trøtt eller mer som med Oxy der man blir mer våken og det blir umulig å få sove nok/en hel natt eller dag.
Tror mye av grunnen til dette skyldtes virkningen på både Serotonin og Noradrenalin reseptene(?)

Ser ut som dette er et veldig nytt stoff, og kom først på markedet i rundt 2017.
Og når det virker som hvor dette blir først og fremst brukt, er oppgitt som i Norge (kilde: reddit). Etterfulgt av Skandinavia og til slutt etterfulgt av Europa. Ingenting sier om USA eller Canada.

For dere som vet, eller har noen sterke mistanker:

- Hvordan blir man rusa av dette?

- Hvor mye?

- Hvor lenge med daglig bruk før man får abstinenser ved bråseponering?

- Og til slutt; hvor ille er de til sammenligning med abstinens fra Oxy og Morfin? Tror det kan sammenlignes med S-Ketamin og R-Ketamim i samme stoff.

Virkningen kommer etter "kun" allerede 1-2 timer. Det liker jeg ikke (hadde foretrukket 15-30 min) og at maks konsentrasjon kom etter 1-2 timer (som er det vanlige)
Til gjengjeld så har flere doseringer som tas flere ganger utover dagen virkning i 24-48 timer.
Mens en enkelt dosering har er denne på 6-8 timer Som ved Lorazepam (Ativan). Og tror halveringstiden er på linje med Diazepam.

Sies også at Levopidion er dobbelt så sterkt som vanlig Metadon. Det ble kalt 1:2 ratio, tror jeg det var.

75 mg Metadon er ca. 200 mg Morfin til sammenligning. Så dette tilsvarer i teorien sånn sett 400 mg Morfin. Og det bare av 1 ml (av totalt 25 mg med 25 ml per flaske).

Kilde for Metadon-Morfin kalkulator som jeg som oftest benytter meg av:

Tviler litt på at det er så enkelt tho, siden så store doser ville vært dødelig for en uten veldig høy dose.

Det siste sies også at mens rusen fra Metadon er mest sammenlignbar med å være rusa på både Morfin og Heroin, så er Levopidion mer sammenlignbar med å være rusa på "kun" Heroin, men mer intenst enn med Metadon.

Siden 100% av virkestoffet fra Levopision er mer "heroinaktig", mens det kun er 50% i vanlig Metadon.

SPØRSMÅL SOM JEG LURER PÅ:

- I hvor stor grad kan rusen sammenlignes med Oxycontin/Oxynorm (mitt favorittstoff)?

- Er rusen mest slik at man blir trøtt, i bedre humør og mer likegyldig?


- Er rusen mer som med Oxy, der man blir mer våken, lykkelig, veldig glad i å ta initiativ, sosial og det blir umulig å få sove nok/en hel natt eller dag?

Tror grunnene til dette skyldes virkningen Oksykodon har på både Serotonin og Noradrenalin reseptene(?)

Og kanskje evt. Virkningen som de har på GABA reseptorene som virker oppkvikkende (som med Etizolam)?

- Ser ut som at dette er et veldig nytt stoff og at det først kom på det norske markedet enn gang rundt 2017-tallet.

Og når det virker som at Norge er landet der Levopidion hovedsakelig blir brukt. Da får det meg til å spørre hvorfor. Norge er tross alt kjent for å være veldig restriktiv på hva av medisiner de tar inn og godkjenner.

Vi har tross alt kun 5-10 benzodiazepiner (Ativan skulle garantert vært godkjent i Norge, samme med Rohypnol og andre benzodiazepiner som virker for det verste av det verste av det absolutt verste).

USA har rundt over 1000, tror jeg.
Her i Norge så er det bare å se på listen over medisiner på godkjenningsfritak, som egentlig bare et et spill for galleriet.
Man får ingen av de uansett, ikke før man har prøvd alt annet. Bare tenk om du først måtte prøvd alt av Antipsykotika eller medisiner mot allergier før du fikk den ene som faktisk virket. Thank Einstein for the Dark Web.

Legen må også være villig til å skrive en søknad på dine vegne. Det har ikke min tidligere lege vært (som er den beste og mest empatiske som jeg har hatt blant alle jeg har hatt i mine 28 år.
Står nå allerede på venteliste for å gå tilbake til han

Hans sagte grunn til å ikke ville skrive søknad:

Den kommer bare til å bli avvist allikevel. For meg betyr det at jeg må gjennom alt av antidepressiva mot spesielt Sosial Angst og Generalisert Angstlidelse før det er noe poeng i å søke.
Tror det er rundt 50-100 jeg må gjennom da.

Ble faktisk solgt for ikke så lenge siden et Antidepressiva på det Norske Markedet på Dark Web som jeg tror het Pipradrol.
Kan kun fås på godkjenningsfritak.
Den er også veldig effektiv til å behandle Opiat/Opioid Abstinens.
Eneste negative er at den også gir opioidlignende rus og at man fort må øke dosen relativt mye for å få effekt.

Jeg Husker ikke hva den heter om det ikke er den som jeg nettopp nevnte, da selger er inaktiv og alle trådene er fjernet. Men husker den hadde en virkningsmekanismen ved å ØKE opptaket i stedet for å hemme det slik dagens medisiner som SSRI og SNRI gjør.
Veldig sikker på at det var en som hadde som virkningsmekanisme/virket ved å øke opptaket på Serotonin og Dopamin eller på Serotonin, Dopamin og Noradrenalin.

Har selv mest tro på følgende antidepressiva:

- De som hemmer reopptaket på Dopamin og Serotonin - Såkalte SDRI: https://en.wikipedia.org/wiki/Seroto...take_inhibitor

- De som øker opptaket på Serotonin og Dopamin - SDRA: https://en.wikipedia.org/wiki/Seroto...eleasing_agent

Jeg ser et helt ekstremt potensiale i disse, spesielt SDRA for behandling av Sosial Angst, Generalisert Angst, Panikkangst, PTSD og lignende.

Men vi har ikke engang ett eneste godkjent preparat av noen av disse 2 medikament gruppene. Og har man en vanskelig/tvilende lege eller ikke har forsøkt ALT annet, så tvinges man i praksis til å gjøre ulovligheter. Som å heller bestille de fra The Dark Web. Eller få de på resept av en lege i utlandet.

Mange av de første medikamentene, såkalte MAO, blir fortsatt brukt, er fortsatt godkjente i Norge, er blant de med veldig livsfarlige bivirkninger siden det er nok at du tar 1 noen timer for tidlig. Eller bar en LITEN FEIL, så dør du av overdose.

Er faktisk en medisin i England som har vist veldig gode resultater, men som ikke er godkjent i Norge - Hvorfor?:

En kvinne kommer mest sannsynlig til å dø nettopp fordi Norge ikke vil godkjenne den før den har gjennomgått flere og mer pålitelige studier.

Mener å huske faktisk, at grunnen til at de ikke vil godkjenne den er fordi både lege og pasient visste under studien om de fikk placebo eller den ekte medisinen. Tror det også var fordi det bare var rundt 20-30 pasienter med i studien. Er snakk om en relativt sjelden sykdom. Skal være en artikkel om den i VG som jeg tror ble skrevet i perioden September-Desember i fjor.

Tror hun måtte dra til f.eks. England eller Frankrike. Og i Engang tror jeg hun for behandlingen måtte betale ca. 100.000,- for hver dose/behandling. Noe hun ikke har råd til.

Levopidion:

Det virker som det hovedsakelig kun er i Norge denne brukes, etterfulgt av Skandinavia og til slutt etterfulgt av Europa. Ingenting sier om USA eller Canada. Kilden er flere diverse artikler jeg googlet og spesielt Reddit. Kunne ikke finne noe info på noe forum som dette.

For dere som vet, eller har noen sterke mistanker:

- Hvordan blir man rusa av dette?

- Hvor mye?

- Hvor lenge med daglig bruk før man får abstinenser ved bråseponering?

- Og til slutt; hvor ille er de til sammenligning med abstinens fra Oxy og Morfin?