Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1813
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg drar straks til Thailand.
Tenkte å ta med meg så mye xanor som mulig lovlig til Norge.

Har googlet litt, men tenkte det var enklere å spørre her om noen har peiling.

Får enkelt ordnet xanor fra lege på privat sykehus der. Men hvilke papirer trenger jeg angående medisinene fra legen i Thailand for å ikke få problemer i tollen i Norge hvis jeg blir sjekka? Hvor mange ukers forbruk er det lov å ha med fra et land utenfor EU?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg drar straks til Thailand.
Tenkte å ta med meg så mye xanor som mulig lovlig til Norge.

Har googlet litt, men tenkte det var enklere å spørre her om noen har peiling.

Får enkelt ordnet xanor fra lege på privat sykehus der. Men hvilke papirer trenger jeg angående medisinene fra legen i Thailand for å ikke få problemer i tollen i Norge hvis jeg blir sjekka? Hvor mange ukers forbruk er det lov å ha med fra et land utenfor EU?
Vis hele sitatet...
Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 3 måneders forbruk. Fra land innenfor EU/EØS: Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 12 måneders forbruk.


Det er endret litt på lovene angående narkotiske stoffer på resept.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 3 måneders forbruk. Fra land innenfor EU/EØS: Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 12 måneders forbruk.


Det er endret litt på lovene angående narkotiske stoffer på resept.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
Regner med jeg også må ha noen papirer i orden angående innførsel for ikke å havne i trøbbel?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Så lenge det ser ut som vanlige medisiner sammen med paracet, malaria medisin elns, og ikke halve kofferten er spredt full av piller så tror jeg ikke de gidder å bry seg. Du kommer nok gjennom med noe som ser ut som forbruk, men ikke en mega operasjon. Har fløyet til og fra området der med to fulle xanor 2mg glass og det ble aldri noe spørsmål. Hadde jeg hatt femti glass så hadde det nok blitt spørsmål
Sist endret av Bothrops; 5. mars 2022 kl. 15:28.
Alt står lett forklart på lmv sine sider


https://legemiddelverket.no/import-o...-inn-til-norge
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Så lenge det ser ut som vanlige medisiner sammen med paracet, malaria medisin elns, og ikke halve kofferten er spredt full av piller så tror jeg ikke de gidder å bry seg. Du kommer nok gjennom med noe som ser ut som forbruk, men ikke en mega operasjon. Har fløyet til og fra området der med to fulle xanor 2mg glass og det ble aldri noe spørsmål. Hadde jeg hatt femti glass så hadde det nok blitt spørsmål
Vis hele sitatet...
Takk Det blir snakk om rundt 100-150mg. Har opplevd en gang før å bli sjekket spesifikt for legemidler i tollen. Da hadde jeg ikke noe kvittering fra lege osv. Men de fant dem uansett ikke. Derimot fikk en kompis bot for noen titalls tabletter. Tenker nå å ta med medisiner lovlig, så jeg slipper å ryke på en smell. Tenkte kanskje det var noe dokumentasjok på engelsk som var nødvendig for å ikke ryke på en evt smell..
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk Det blir snakk om rundt 100-150mg. Har opplevd en gang før å bli sjekket spesifikt for legemidler i tollen. Da hadde jeg ikke noe kvittering fra lege osv. Men de fant dem uansett ikke. Derimot fikk en kompis bot for noen titalls tabletter. Tenker nå å ta med medisiner lovlig, så jeg slipper å ryke på en smell. Tenkte kanskje det var noe dokumentasjok på engelsk som var nødvendig for å ikke ryke på en evt smell..
Vis hele sitatet...
Bare nysgjerrig men hvordan ble de titalls pillene til kompisen din oppdaga? Hadde han i håndbagasje eller innsjekk? Stikkontroll eller hunder?
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nysgjerrig men hvordan ble de titalls pillene til kompisen din oppdaga? Hadde han i håndbagasje eller innsjekk? Stikkontroll eller hunder?
Vis hele sitatet...
De ble oppdaget i bagsjen i tollen etter at vi ankom Norge fra Thailand.

I Thailand har jeg ofte piller i håndbagasjen når jeg reiser ut, der sjekker de aldri. Jeg orker ikke ta risken og evt få ting på rullebladet l Norge hvis jeg blir tatt her. Derfor betaler jeg heller noen kroner på privatsykehus for å få med litt benzo hjem. Ikke noen storforbruker i den forstand, men er ikke interessert i å oppsøke rusmiljø for benzo.