Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2695
Hei

Etter jeg startet med hardere droger for et minutt siden siden har jeg utviklet faktisk fysisk angst i bryst område, kribler, banker i hjerte og l.. Heldigvis bare et panikk anfall i alle mine 30 år.

Har brukt blålol’s av og på i snart to år( pauser på par måneder om gangen) , husker ikke når men det er en god stund siden jeg har svartnet på benoz, jeg popr en mg eller maks to før jeg legger 1100. Kun kvelden.

Spørsmålet mitt er hvor lenge kan jeg faktisk holde på i strekk før jeg er blir varig skadet. Jeg vet det er individuelt, men er det noe grense på mengde og sammenhengende bruk, før de mest alvorlige skadene som kan forekomme og er mest sannsynlig vis kroniske?

tldr: hvor mye mengde benzo + varig bruk vil kunne gi langvarig abstinenser og/eller kognitiv svikt?

Takk på forhånd
Abstinenser kan du få etter korte perioder.

Leger mener at man kan bruke i 3mnd trygt. (Med nedtrapping selvfølgelig!)



Men 7-14 dager kan man slutte uten problem.
Sist endret av BenzoKnekk; 21. februar 2022 kl. 03:07.
Trådstarter
14 1
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Abstinenser kan du få etter korte perioder.

Leger mener at man kan bruke i 3mnd trygt. (Med nedtrapping selvfølgelig!)



Men 7-14 dager kan man slutte uten problem.
Vis hele sitatet...
3mnd høres egentlig perfekt ut for min del, startet å jobbe i et åpent kontor med minst 20+ ansatte - angst bare av tanken, men på benzo er jeg superhelt mtp sosialt og arbeid(kundekonsulent). Håper de tre månedene gjør at jeg blir komfortabel nok til å kunne gå på jobb uten disse satans pillene... :-)
Det eneste de tre månedene kommer til å gjøre deg komfortabel med er å spise piller for å kujnne dra på jobb.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir psykisk avhengig på bare noen uker når du misbruker
Anonym bruker
"Digital Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AlienDNA Vis innlegg
3mnd høres egentlig perfekt ut for min del, startet å jobbe i et åpent kontor med minst 20+ ansatte - angst bare av tanken, men på benzo er jeg superhelt mtp sosialt og arbeid(kundekonsulent). Håper de tre månedene gjør at jeg blir komfortabel nok til å kunne gå på jobb uten disse satans pillene... :-)
Vis hele sitatet...
Haha, det blir nok heller omvendt. Du vil bli mer og mer avhengig av å bruke dem for å fungere. Først i jobbsammenheng, så i alle andre sammenhenger. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha, det blir nok heller omvendt. Du vil bli mer og mer avhengig av å bruke dem for å fungere. Først i jobbsammenheng, så i alle andre sammenhenger. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste.
Vis hele sitatet...
Nei, det er litt hva man gjør det til selv. Hos meg funka det slik TS håper det skal fungere men ofte ikke fordi man ikke klarer å styre seg å vet hvordan man bruker det.
Enig med pilleknaskern, men ville heller satset på 1 ukes bruk for å bli mer "innkjørt" i jobben, for så å kutte det helt ut. Selv da vil jeg tro at du vil oppleve en fristelse til å fortsette, hodet kommer til å lage 100 gode begrunnelser for hvorfor det å fortsette med benzo er en god ide. Da må du stå på ditt og ikke falle for fristelsen. Det er ikke for alle, mange velger å fortsette eller kommer tilbake til benzo etterhvert når noe negativt skjer i livet - rett og slett fordi hjernen husker at benzo fungerte utmerket for å lindre stresset.

Det som er litt interessant her er det faktumet at BenzoKnekk nevnte 2 alternativer og du valgte den som varer lengst. Sier meg litt, men det kan godt hende at jeg leser for mye inn i det. En ting er sikker - bruker du benzo i 3 måneder uten samråd og tett oppfølging av lege så mister du alt kontroll, jeg er 90 % sikker. Da må du ha nedtrapping, og den er ikke enkel å gjennomføre, særlig hvis det er du selv som styrer hele prosessen.

Et siste tips: tenk på benzo som om det var heroin, for avhengighet og abstinenser er på omtrent samme nivå, om ikke verre. Det er en mektig kraft du introduserer inn i livet ditt.
Sist endret av Stray Wanderer; 22. februar 2022 kl. 10:54.
Trådstarter
14 1
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Enig med pilleknaskern, men ville heller satset på 1 ukes bruk for å bli mer "innkjørt" i jobben, for så å kutte det helt ut. Selv da vil jeg tro at du vil oppleve en fristelse til å fortsette, hodet kommer til å lage 100 gode begrunnelser for hvorfor det å fortsette med benzo er en god ide. Da må du stå på ditt og ikke falle for fristelsen. Det er ikke for alle, mange velger å fortsette eller kommer tilbake til benzo etterhvert når noe negativt skjer i livet - rett og slett fordi hjernen husker at benzo fungerte utmerket for å lindre stresset.

Det som er litt interessant her er det faktumet at BenzoKnekk nevnte 2 alternativer og du valgte den som varer lengst. Sier meg litt, men det kan godt hende at jeg leser for mye inn i det. En ting er sikker - bruker du benzo i 3 måneder uten samråd og tett oppfølging av lege så mister du alt kontroll, jeg er 90 % sikker. Da må du ha nedtrapping, og den er ikke enkel å gjennomføre, særlig hvis det er du selv som styrer hele prosessen.

Et siste tips: tenk på benzo som om det var heroin, for avhengighet og abstinenser er på omtrent samme nivå, om ikke verre. Det er en mektig kraft du introduserer inn i livet ditt.
Vis hele sitatet...
For de som vil prøve første gang, en fredags kveld med 1ksalol er mer enn nok.

Første benzo WD er ikke noe lek, jeg var heldig som var ikke jobbsøkende / arbeidsledig. Fordi varigheten og abstinensene - en brå cold turkey etter to uker med noen blackouts så våknet jeg sint, angstfylt, sengeliggende, irritert og ikke minst de verste marerittene.
Du kødder ikke med benzo, benzo kødder med deg.

Bare husk landingen blir hardt så være forberedt på trening, meditasjon og håp. Kosthold er jeg ikke så nøye med, utenom at jeg spiser veldig små mengder mat jeg liker samt vitaminer/mineraler og vann. Digger sjokomelk, nøtter og kebab. Gå en tur eller så blir man fort en irritert og sinna følsesladet kanon

Ikke start med benzo, kan ende opp med mer angst enn det man opprinnelig hadde. Så bruk varsomt hvis du må, minimalt som mulig!
Fuck Mr. Plod!
Sitat av AlienDNA Vis innlegg
For de som vil prøve første gang, en fredags kveld med 1ksalol er mer enn nok.

Første benzo WD er ikke noe lek, jeg var heldig som var ikke jobbsøkende / arbeidsledig. Fordi varigheten og abstinensene - en brå cold turkey etter to uker med noen blackouts så våknet jeg sint, angstfylt, sengeliggende, irritert og ikke minst de verste marerittene.
Du kødder ikke med benzo, benzo kødder med deg.

Bare husk landingen blir hardt så være forberedt på trening, meditasjon og håp. Kosthold er jeg ikke så nøye med, utenom at jeg spiser veldig små mengder mat jeg liker samt vitaminer/mineraler og vann. Digger sjokomelk, nøtter og kebab. Gå en tur eller så blir man fort en irritert og sinna følsesladet kanon

Ikke start med benzo, kan ende opp med mer angst enn det man opprinnelig hadde. Så bruk varsomt hvis du må, minimalt som mulig!
Vis hele sitatet...
Ojda, det er litt flaut. Beklager på dine vegne.
Anonym bruker
"Troende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er på uke 5 etter 6 år med daglig benzobruk. Er ett HELVETTE å slutte med benzo...
Trådstarter
14 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er på uke 5 etter 6 år med daglig benzobruk. Er ett HELVETTE å slutte med benzo...
Vis hele sitatet...
6 år? Kan jeg spørre hvorfor så lenge?
Er det femte uke med nedtrapping? Er det via lege eller selv?

Hold ut! En lang pause er nok det beste hvis mulig!