Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1824
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har nylig begynt hos DPS i det naive håp om å endelig bli kurert for alle mine byrder og plager her i livet. Men var selvsagt dum nok til å innrømme at jeg hadde brukt både cannabis og kokain jevnt og trutt ila. de siste årene men at det visstnok aldri var et spørsmål om avhengighet, heller tidsfordriv om noe. Og psykologen kom frem til at jeg helt klart sliter med litt av hvert og at vi derfor skulle starte en utredning for å få noen svar. Har gått med på å ta blodprøver hver uke for å bekrefte rusfrihet, ettersom dette er minstekravet for å gjennomføre behandlingen - og er ikke noe problem sånn sett. Men tidligere blodprøver har ikke inkludert rustesting, så sånn sett har de ingenting som bekrefter at jeg faktisk har gått på rus (annet enn hva jeg selv har sagt).

Så mitt spørsmål: kan jeg angre det jeg har sagt? Skjønner i ettertid at dette med rusmisbruk er noe som muligens vil skape problemer for meg senere i livet, hvertfall mtp. valg av profesjon. Så kan jeg evt. si at jeg bare fant på det hele og at det kun var løgn??
Sukk, Hvorfor må jeg alltid være ettervar…:/

Takk for svar!
Like greit å være ærlig med seg selv først som sist.

Hjelper ikke mye å gå på dps dersom du fortsetter å ruse deg ved siden av.

Å være rusfri er en positiv greie og du vil få bedre utbytte av behandlingen. :-)
Nå er det jo sagt og det trenger ikke nødvendigvis å endre dårlig av den grunn ifh til behandling. Bedre uansett å være ærlig.
Anonym bruker
"Sint Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan si du jugde men vil ikke bli trodd og bare bli stempla som manipulator. Det er positivt og nødvendig for å få den hjelpen du trenger at de vet at du ruser deg, rusmidler påvirker hjernen i så stor grad at å unnlate å si det til psykologen er like dumt som å gå til legen å si du har vondt i magen men ikke si at du svelga tjue kniver og gafler. Da får du ikke den hjelpa du trenger og som kulltabletter for magen ikke ville hjulpet det problemet så vil hundrevis av psykologtimer heller ikke hjelpe om du fortsetter å ruse deg.

Er ingen måte noen i fremtidig arbeidsliv får vite om noe du har sagt til psykologen så ikke bekymre deg for det. Politi får heller ikke vite om det og nå har psykologer og DPS fått separat journalsystem fra fastleger så legen din får heller ikke vite om det helt uten videre.

Det er en viktig forutsetning for utbytte av behandlingen at du er helt ærlig og åpen med psykologen din!
Husk at rusbruk kan gi endel symptomer du ikke ville hatt som rusfri og kanskje maskere noen du vil ha som rusfri. Vet om flere som har fått diverse diagnoser de egentlig ikke har siden de rusa seg under utredninga. Å få fjerna diagniser senere er svært vanskelig.
Anonym bruker
"Plaprende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Har nylig begynt hos DPS i det naive håp om å endelig bli kurert for alle mine byrder og plager her i livet. Men var selvsagt dum nok til å innrømme at jeg hadde brukt både cannabis og kokain jevnt og trutt ila. de siste årene men at det visstnok aldri var et spørsmål om avhengighet, heller tidsfordriv om noe. Og psykologen kom frem til at jeg helt klart sliter med litt av hvert og at vi derfor skulle starte en utredning for å få noen svar. Har gått med på å ta blodprøver hver uke for å bekrefte rusfrihet, ettersom dette er minstekravet for å gjennomføre behandlingen - og er ikke noe problem sånn sett. Men tidligere blodprøver har ikke inkludert rustesting, så sånn sett har de ingenting som bekrefter at jeg faktisk har gått på rus (annet enn hva jeg selv har sagt).

Så mitt spørsmål: kan jeg angre det jeg har sagt? Skjønner i ettertid at dette med rusmisbruk er noe som muligens vil skape problemer for meg senere i livet, hvertfall mtp. valg av profesjon. Så kan jeg evt. si at jeg bare fant på det hele og at det kun var løgn??
Sukk, Hvorfor må jeg alltid være ettervar…:/

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Du slipper nok ikke unna når du først har sagt det. Nesten litt hyklersk hvordan de skiller lovlig å ulovlige substanser. Har blitt utreda og fortalte at jeg brukte diazepam men det var ikke noe problem. Samme plass nekta meg så mye som samtaler da jeg brukte benzo ulovlig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Tror det er avhengig av hvilken behandler du får. Har opplevd å fortelle om litt cannabis bruk, det endte opp som det eneste psykologen ville prate om
Sist endret av Bothrops; 2. mars 2022 kl. 15:37.