Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2488
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil dette kunne vises på blodprøver?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må jeg ta oppkjøring på nytt om jeg mister førerkortet i 3-6 måneder?
Mistet idag førerkortet midlertid i 3-4 uker. Krasja bilen bilen fordi d var utrolig glatt, så under fartsgrensa mtp. veihorholdene. Problemet at jeg snidda en annen sin bil som også sto på en bussholdeplass som jeg skulle innpå for å bytte spilleliste på Spotify/samt svare på en telefon.

Har ikke inntatt noe idag, senest var igår!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er et benzodiasepin, det vil slå ut i gruppen Benzodiasepiner og ikke som et spesifikt stoff i en vanlig rusprøve.

Husk: Blodprøve betyr ikke at de kan "se" alt blodet ditt inneholder, de må ta en liten bit av blodet og la det reagere med et stoff som så f.eks endrer farge om det er i kontakt med et viss stoff. Prøver koster penger og ingen vil bruke penger på å unødvendig teste folk for alt mulig..

Om du skal ta en blodprøve til fastlegen så kan det være at de bare sjekker vitamin og hormonnivåer f.eks.

Ut i fra hva du skriver så får jeg inntrykket av at denne blodprøven ikke har med hendelsen i bil å gjøre? Rustester i forbindelse med en ulykke brukes å ta så fort som mulig, da russtoffer i blod går ut så fort rusen er over, urin derimot kan man vise rusbruk fra flere uker i forveien i noen tilfeller.
Sist endret av Dodecha; 22. februar 2022 kl. 15:08.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sjåføreren bak meg mente jeg virka rusa. Så jo blodrøvene har men at jeg var «rusa».
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Med at jeg var «rusa»**
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå rekker jeg ikke et dypdykk men såvidt jeg kan finne ut nå er Flubrazolam ikke et stoff som det gis ut resepter for i Norge, plusset er at du vil mest sannsynlig få utslag for benzodiazepiner og ikke mer spesifikt enn det.
Men, jeg har en misstanke: De siste årene har de målt ut spesifikke nivåer som er tillatt å ha i blodet og fremdeles kjøre: du finner de her, så må man jo vite akkurat hvilket stoff du har hatt i deg, og om de da finner Flubrazolam, som ikke er gitt på resept så tror jeg førerkortet ditt ryker.
Ja det vil vises på blodprøvene.
Ja du må kjøre opp på nytt.
Uansett hvorlenge du mister det.

SLUTT Å KJØR RUSA.

Om du snidder en annen bil når du skal parkere og noen mener du kjører vinglete. Så er du ruset, slutt å ljug til deg selv. Du var rusa
Man mister vel lappen i mere en 3-6 måneder dersom det er rus kjøring? eller er dette veldig fra sak til sak?
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Så er du ruset, slutt å ljug til deg selv. Du var rusa
Vis hele sitatet...
Det er veldig lett å lure seg selv på visse benzoer.

anywayys
Et lite søk sa at Flubrazolam kan vare i 24+ timer så jeg ville ikke følt meg helt trygg bak rattet dagen derpå. Eller, jeg ville sikkert følt meg trygg, men det er ikke sikkert andre hadde hatt samme oppfatning.
Sist endret av Bothrops; 22. februar 2022 kl. 18:36.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men, jeg har en misstanke: De siste årene har de målt ut spesifikke nivåer som er tillatt å ha i blodet og fremdeles kjøre: du finner de her, så må man jo vite akkurat hvilket stoff du har hatt i deg, og om de da finner Flubrazolam, som ikke er gitt på resept så tror jeg førerkortet ditt ryker.
Vis hele sitatet...
Bare til opplysning; de lovlige nivåene tillatt, kan sammenlignes med promillegrensen. Som er så lav at folk ikke tørr ta seg en øl til maten.

Ja jeg skjønner grunnen til at vi gikk ned fra 0.5.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Bare til opplysning; de lovlige nivåene tillatt, kan sammenlignes med promillegrensen. Som er så lav at folk ikke tørr ta seg en øl til maten.

Ja jeg skjønner grunnen til at vi gikk ned fra 0.5.
Vis hele sitatet...
And so what? Skal det være synd at man ikke får kjøre med medikamenter som reduserer reaksjonsevne og andre kognitive funksjoner?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor lenge vil flubarazolam sitte i blodet? Ja, jeg var rusa, nok til at et uhell skjedde. Vil de som tester se at det er flubrazolam eller eller kun slå ut som benzodiazepiner? Det var mitt ansvar, what can I do about it? Straffe som kommer, den tar jeg, jeg er voksen nok til det, og vil aldri kjøre rusa igjen.
Problemet med disse flubrazolam flaskene på darknet er at det er så utrolig vanskelig å vite nøyaktig hvilken mengde jeg har fått i meg.
Ville regna med 2år+ uten førerkort, og ubetinga fengsel. Alt under det ville jeg sett på som flaks.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mye mulig. Trist noe skulle skje. Min kropp, mine handlinger, mitt ansvar. Jeg tar konsekvensene.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Spør igjen; ved en vanlig trafikkulykke. Er det vanlig å teste for hvert enkelt type stoff? Eller vil du kun stå «Benzoziaepinerr»?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mistanke om ruskjøring var derfor den andre sjåføren kontaktet politet.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil slå ut på benzo, du vil miste lappen og forhåpentligvis så vil du lære før du dreper noen.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke sant. Hvor lengd trur dere jeg vil være uten lappen?
Hvor mye tok du?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt for ruskjøring. 2 år uten lappen + fotlenke og bot.
+ at jeg må fornye førerkortet hvert år i 3 år
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt for ruskjøring. 2 år uten lappen + fotlenke og bot.
+ at jeg må fornye førerkortet hvert år i 3 år
Vis hele sitatet...
Aner ikke.. 1 halv flaske flubrazolam ish (veldig ish) og 10mg sobril. Har skyhøy toleranse og husker godt alt som skjeddd..
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt for ruskjøring. 2 år uten lappen + fotlenke og bot.
+ at jeg må fornye førerkortet hvert år i 3 år
Vis hele sitatet...
Hva tok du? Og hvor mye?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå rekker jeg ikke et dypdykk men såvidt jeg kan finne ut nå er Flubrazolam ikke et stoff som det gis ut resepter for i Norge, plusset er at du vil mest sannsynlig få utslag for benzodiazepiner og ikke mer spesifikt enn det.
Men, jeg har en misstanke: De siste årene har de målt ut spesifikke nivåer som er tillatt å ha i blodet og fremdeles kjøre: du finner de her, så må man jo vite akkurat hvilket stoff du har hatt i deg, og om de da finner Flubrazolam, som ikke er gitt på resept så tror jeg førerkortet ditt ryker.
Vis hele sitatet...
Vil det ikke være veldig krevende for de som tester å gå gjennom hvert enkelt benzodiazepin samt alle rc/designer benzoer?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil det ikke være veldig krevende for de som tester å gå gjennom hvert enkelt benzodiazepin samt alle rc/designer benzoer?
Vis hele sitatet...
Mulig de har tester som kan skille mellom de benzoene som gis ut på resept og de som ikke er godkjente av legemiddelverket.
Kanskje de bare sjekker om personen har resept, og om han ikke har så konkluderer de med at han har ulovlige benzoer i seg.

Vi kan nok bare spekulere før noen med rett erfaring/yrke avslører hvordan ting gjøres.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aner ikke.. 1 halv flaske flubrazolam ish (veldig ish) og 10mg sobril. Har skyhøy toleranse og husker godt alt som skjeddd..
Vis hele sitatet...
Du har skyhøy toleranse, husker alt som skjedde. Men fortsatt klarte du ikke å kjøre rett eller å ikke kjøre inni en bil som sto stille?

Om en alkis blir stoppa etter å ha drikki 3 flasker vin med 4 i promille så blir han dømt etter det. Ikke etter hvor full han er.

Blodprosenten blir regnet ut.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Mulig de har tester som kan skille mellom de benzoene som gis ut på resept og de som ikke er godkjente av legemiddelverket.
Kanskje de bare sjekker om personen har resept, og om han ikke har så konkluderer de med at han har ulovlige benzoer i seg.

Vi kan nok bare spekulere før noen med rett erfaring/yrke avslører hvordan ting gjøres.
Vis hele sitatet...
Ok. Spent på hva resultatene blir.

Som sagt kommer jeg aldri til å gjøre noe lignende igjen, og straffen tar jeg "gledelig" ansvar for. Jeg har gjort mitt, og står for det.