Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1655
Doom III
Jeg gleder meg villt til å få en maskin som er bra nok til å kjøre doom III.. (og få tak i spillet er no problemo)
Men har hørt noe rykter om at det vil inneholde [b]14.000[b] wav-filer samt scener med opptil 80 lydspor (tar ikke det noe inni ****** mye plass)
er dette riktig
Hvor stor plass det tar er vel egentlig helt avhengig av størrelsen på lydsporene...

(og få tak i spillet er no problemo)
Vis hele sitatet...
Håper du vet at spillet ennå ikke er ute?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, regner med at id software har en form for kompresjon på filene sine.. Meneh alpha greia som er ute, det er tre baner med lite fiender og extra options tar ca 1 gb da... Tenk deg da en HAUG med baner og sånn....
Opprinnelig postet av totto
Vel, regner med at id software har en form for kompresjon på filene sine.. Meneh alpha greia som er ute, det er tre baner med lite fiender og extra options tar ca 1 gb da... Tenk deg da en HAUG med baner og sånn....
Vis hele sitatet...
Joda, men du må også tenke på at det faktisk er en alpha versjon, og som du sier så kommer de helt sikkert til å komprimere spillet. Jeg mener å huske at jeg så masse mayafiler og slikt i alphaversjonen, og dette er mest sansynlig filer som går vekk...

Shoot me if i'm wrong... Men jeg tror det var en del 3dstuff som ikke var helt ferdig kompilert... Sikkert det som tok mye plass, og det er sikkert noe de vil bruke tid på å få ferdig til final versjonen kommer ut.
Det kommer vel på en dvd disc, der er det nok av plass skulle jeg tro
Opprinnelig postet av XeQtR
Det kommer vel på en dvd disc, der er det nok av plass skulle jeg tro
Vis hele sitatet...
Eller kanskje over 3-4 cder =)
Tipper det kommer på en DVD disc. 4 cd'er+++ begynner å bli litt mye. Så hvis det kommer på en DVD disc overrasker det meg ikke..
Better than thou.
Selv om det kanskje kommer på DVD kommer det garantert også på CD'er. Kommer ikke til å eksludere alle oss som ikke har DVD-rom.
Ikke uvanlig med 4 cd'er. Har flere spill som er 3-4 år gamle og disse var gjerne på 4 cder eller mer.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Baldurs gate er da vel på 5-6?
Better than thou.
X-Files spillet var på 9 trur jeg. Et par sånne andre rare spill også. Spill på 16 cd'er og sånt. Nesten alt var film og elendig komprimering. Oh well, nok offtopic.
BG 2 var vel på 4 cd'er...

Men når det gjelder systemkravene til Doom III, vil det nok gå ganske bra på min p4 1,6ghz - 512mb ram - gf3 64mb..... selvom alphaen kan lagge en del, vil nok finalen gå mye smoothere ettersom bugs og andre ting er rettet opp

*glede seg*
alphaen krevde veldig mye av maskinen..

Gikk ganske greit på min maskin. P4 2,2GHZ - 1024gb ram - gf4 ti4600...

Men, det lagget faktisk litt.. Spillet var sinnsykt fett.. Noen som vet når det blir utgitt??
haha digital, hvis du tror det må du tro om igjen, MINIMUM for å spille det i hele tatt er g3, og da snakker vi 10 fps. Alphaen hadde ikke en gang full grafikk, bare medium textures.Tror nok Radeon 9700 er langt bedre å spille på :]
hm.. jeg vil nesten tippe det bare kommer på dvd, om systemkravene er så høye uansett..
Tror ikke man kan sammenligne det så mye med alphaen.. etter det jeg har hørt så ble den spesial laget til 9GHZ supermaskinen de brukte på e3 messen når de viste det fram
Opprinnelig postet av Geddi
alphaen krevde veldig mye av maskinen..

Gikk ganske greit på min maskin. P4 2,2GHZ - 1024gb ram - gf4 ti4600...

Men, det lagget faktisk litt.. Spillet var sinnsykt fett.. Noen som vet når det blir utgitt??
Vis hele sitatet...
Spillet er Q2003. Altså det kommer en gang i 2003. Har hørt rykter om mai eller no, men som sagt bare rykter
Opprinnelig postet av Aces-HigH
haha digital, hvis du tror det må du tro om igjen, MINIMUM for å spille det i hele tatt er g3, og da snakker vi 10 fps. Alphaen hadde ikke en gang full grafikk, bare medium textures.Tror nok Radeon 9700 er langt bedre å spille på :]
Vis hele sitatet...
tro om igjen? doom 3 kommer ikke til å kreve en brøkdel av hva alphaen trengte for å gli glatt som overoppheta smør. ingenting er komprimert eller optimalisert i det hele tatt der, og den er full av bugs og halvferdig stash..(og som nevnt var den ikke lagd for din pc heller).
hvis du prøvde den vet du akkurat hvor alpha den var..

jeg klarte å kjøre den OK(slik at det ikke så ut som et slideshow) etter en del tweaking på mitt geforce 2 mx400 kort. kan love deg at t.o.m jeg skal kjøre doom3, selv om det ikke blir med maks grafus.
Jepp.. De som lager spillet må tenke på at ikke alle har superpc'er, og dem må tross alt selge det for å tjene penger...
Her hadde jeg skrivd en jævli lang og fin post som ble slettet når jeg skulle sende den inn og jeg gidder faen ikke skrive den på nytt.