Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2292
Trenger noe forslag til å oppgradere stasjonær PC,
Eg føler skjermkorte eg har Nå er flaskehals på det andre i min hjemme bygde stasjonære.

Forslag til oppgradering av PC komponenter er ønsket, ikkje kun GPU


Til dags dato spesifikasjoner

PSU: CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

MB: ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY

CPU: INTEL Core i5-3570K Processor, Socket LGA 1155, Quad core 3,4 Ghz(CLocka til 4,2 Ghz) 6 MB

GPU: Evga Gtx 660 2 Gb minne.

SSD: INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER

HDD: SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

EDIT: RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB


Takk for all hjelp til å fjerne største flaskehalser
Sist endret av gondron; 6. februar 2015 kl. 12:01.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Det her er jo ikke dårlige spesifikasjoner at all. Hva skal du spille som krever bedre maskin? Det som regel prosessor og gpu som er hovedproblemet hvis du skal kjøre tunge spill.

hva skal du spille?
Maskinen din trenger strengt tatt ikke å oppgraderes, men som du sier, om du skal oppgradere noe burde det bli skjermkort samt ville jeg oppgradert til 16GB ram
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av mo66y Vis innlegg
Maskinen din trenger strengt tatt ikke å oppgraderes, men som du sier, om du skal oppgradere noe burde det bli skjermkort samt ville jeg oppgradert til 16GB ram
Vis hele sitatet...
hvorfor 16gb ram?
Sitat av orbeck Vis innlegg
hvorfor 16gb ram?
Vis hele sitatet...
Vell, siden prisen på DDR3 ram fra 8GB opptil 16GB er relativt billig, er det en grei oppgradering, for framtidige spill er det ikke dumt heller Hovudgrunnen er vell at 2GB ram går til OS, så du har egentlig bare 6GB. Så derfor synest jeg 16GB kan være lurt, men du kan prioritere andre ting naturligvis
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av mo66y Vis innlegg
Vell, siden prisen på DDR3 ram fra 8GB opptil 16GB er relativt billig, er det en grei oppgradering, for framtidige spill er det ikke dumt heller Hovudgrunnen er vell at 2GB ram går til OS, så du har egentlig bare 6GB. Så derfor synest jeg 16GB kan være lurt, men du kan prioritere andre ting naturligvis
Vis hele sitatet...
unødvendig, svært få spill som krever så mye minne. 8Gb holder i lange baner
Eg vill oppgradere PGA av at eg har masse FPS dropp når eg spiller Dying light.
Spesielt når mye zombier hoper seg opp.

Trenger ikkje meir minne, det var vell om GPU måtte oppgraderes, men eg ser eg ikkje kan putte inn bedre GPU som er kompatible med Hovudkorte mitt?
Sitat av orbeck Vis innlegg
unødvendig, svært få spill som krever så mye minne. 8Gb holder i lange baner
Vis hele sitatet...
Greit å ta med, windows tar jo en del, gjerne ha en skjerm med internet på med en del tabber, og kjører minecraft med 6 gig. bruker rundt 9 gigs..

Uansett det er ikke nødvendig å oppgradere, men skal man finne på projekter som krever ram (video) eller lignende er det supert å ha. har også en pc med 3 gigs.. kjører fint. bare jeg kjører på 95% hele tida.

Btw morsomt at OP har samme specs som meg der jeg har en 570 i stedet, og lever et godt liv
Sitat av gondron Vis innlegg
Eg vill oppgradere PGA av at eg har masse FPS dropp når eg spiller Dying light.
Spesielt når mye zombier hoper seg opp.

Trenger ikkje meir minne, det var vell om GPU måtte oppgraderes, men eg ser eg ikkje kan putte inn bedre GPU som er kompatible med Hovudkorte mitt?
Vis hele sitatet...
Dying Light er så dårlig optimalisert som det er mulig å få det til. Dersom du har pengane, så oppgrader gjerne til eit 970.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Dying Light er så dårlig optimalisert som det er mulig å få det til. Dersom du har pengane, så oppgrader gjerne til eit 970.
Vis hele sitatet...
I henhold til http://www.pc-specs.com/hardware_types.php Så kan eg ikkje oppgradere til meir enn 600 Serien på det Hovudkortet. Stemmer det?
Sitat av gondron Vis innlegg
I henhold til http://www.pc-specs.com/hardware_types.php Så kan eg ikkje oppgradere til meir enn 600 Serien på det Hovudkortet. Stemmer det?
Vis hele sitatet...
Nei, det stemmer ikkje i det heile. Du kan ha kva som helst skjermkort, så lenge det har ein PCI-E slot, noko som alle skjermkort har i dag.
Okey, takk for hjelpen, ser også at eg ikkje kan oppgradere CPU til meir einn i7 ( som ikkej trengs) men pga nyere CPU`er bruker `LGA-1150

Så om eg skal oppgradere CPU i nær framtid så må eg ha nytt hovudkort også?
Sitat av gondron Vis innlegg
Okey, takk for hjelpen, ser også at eg ikkje kan oppgradere CPU til meir einn i7 ( som ikkej trengs) men pga nyere CPU`er bruker `LGA-1150

Så om eg skal oppgradere CPU i nær framtid så må eg ha nytt hovudkort også?
Vis hele sitatet...
Det stemmer ja. Men ein i5 er plenty visst du berre speler. Ein i7 er heller ikkje dumt, men er strengt tatt ikkje nødvendig før godt ut i Khronos/dx12 "eraen"
Gainward GeForce GTX 680 Phantom HDMI DP 2xDVI 2GB

Er det faktiske Grafikk kortet eg har etter leita gjennom ordrebekreftelser.

Tenke å kople dette i SLI, men alle slike kort er tatt av markede, Kan eg bruke andre typer til å få SLI?

Takk på forhand.
Sist endret av gondron; 6. februar 2015 kl. 15:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøp brukt til en billig penge eller selg det du har nå og heller kjøp deg ett nytt og bedre. Selv ville jeg gjort det siste.
Selv om gtx 680 kortet hadde vært i salg i dag ville det ikke vært lønnsomt å kjøpe det nytt i og med at prisen hadde vært såpass høy uansett når en hadde sammenlignet med nyere kort som har kommet på markedet.
Sitat av gondron Vis innlegg
Gainward GeForce GTX 680 Phantom HDMI DP 2xDVI 2GB
Vis hele sitatet...
Da ser eg liten grunn i noko som helst oppgradering. SLI kan ofte vere ustabilt og føre med sideeffekter som kan gjere det heile til ein ganske ubehagelig opplevelse. Dersom du absolutt vil oppgradere, så bytter du ut skjermkortet, slik som Sweem foreslår.

Som nemndt tidligare, Dying Lights er eit dårlig optimalisert spel. Det betyr at patcher kan løse problemet med dårlig framerate, og det vil da vere nytteløst å oppgradere.
Takk for alle svar. Om eg sku gått for radeon. Er radeon Vs nvidia same same?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av gondron Vis innlegg
Takk for alle svar. Om eg sku gått for radeon. Er radeon Vs nvidia same same?
Vis hele sitatet...
Nei. Er forskjellige produsenter, altså konkurrenter.
Det skjønner eg og, men er det eine Opel og andre Mercedes? Kvalitetesforskjell, kva er bedre til spilling.
Di har heilt sikker forskjellige ting di er best på som f.eks er nvidia best på rendering og AMD bedre på spill.
Sitat av gondron Vis innlegg
Det skjønner eg og, men er det eine Opel og andre Mercedes? Kvalitetesforskjell, kva er bedre til spilling.
Di har heilt sikker forskjellige ting di er best på som f.eks er nvidia best på rendering og AMD bedre på spill.
Vis hele sitatet...
Meh, forskjellen er meir som Mercedes og BMW. Ergo, omtrent ingenting. Sjå på kva dei forskjellige har å tilby.

Nvidia:
  • Gsync
  • PhysX
  • Shadowplay
  • GeForce Experience
  • Surround
  • SLI

AMD
  • FreeSync
  • Mantle
  • Eyefinity
  • CrossfireX
Dette er berre dei eg kjem på i farta. Det kan sjå ut som om Nvidia har meir å tilby, men det er nøvendigvis ikkje sant dersom du setter deg litt inn i det.
Sist endret av R0flcopter; 11. februar 2015 kl. 21:50.
Som sagt, en oppdatering er ikke nødvendig. Men jeg hadde oppgradert til 16gb RAM og en GTX 970 om jeg absolutt ville. Du har såpass gode specs fra før at til og med 16 gigs og en 970 kan være litt overkill om du *bare* gamer. Men gjør du det, så har du godt med kraft til eksisterende og framtidens spill (på kort sikt).