Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1545
Hei trenger hjelp, da jeg var 16 år så gjorde jeg noe domt jeg angrer på. Jeg ødelagt 2 dusjkabinetter og ble en pris på 15000. Da jeg valgte konfliktråde og fikk en plan i 6månder. Men nå lenge etterpå så sendte han fyren jeg gjorde faenskap mot en regning som renter seg opp, og jeg har ikke penger til og betale den, står ingenting om at jeg skulle betale i planen hva skal jeg gjøre?
Låne penger før det renter seg mer. You broke it you fix it. "Tenåring smadrer dusjkabinett" gikk tydeligvis ikke på forsikringa hans. Du kan sikkert få en ok nedbetalingsavtale der du betaler 5k av gangen eksempelvis hver måned om du opprettholder en grei dialog med han. Om å gjøre å skaffe seg en jobb hvor som helst da, så ikke bare de lånte pengene blir ny gjeld du strir med i lang tid.
- Har du holdt din del av planen kan han ikke komme med ytterligere regning og renter i etterkant.

- Har du ikke holdt din del av planen må du lese avtalen om han kan gjøre dette da han sannsynligvis kan gjøre det.

Du børe kanskje spørre en voksen om hjelp til å lese avtalen. Eventuelt kontakte konfliktrådet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Relevant er jo kor gammalt kravet er... Avhengig av utgangspunkt for kravet kan foreldelsestida vere såpass kort som 3 år.
Står det om dette i planen din?
Har du fulgt opp alt som står i planen din til punkt og prikke?
I så fall hvis dette ikke står der så ta kontakt med konlfiktrådet og be de se på saken din? fortell dem at du har fått et krav.
Er det lenge siden du gjorde dette?
Står ikke noe om det i planen nei, ja har fulgt opp på alt , ja. var 2-3 år siden